Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Enkele prijspakketten te winnen:

Ik ben precies zwaar underpowered. Lvl 18 en moeite met machines van zelfde level of zelfs lager...

Denk dat ik ook nog wat gear mislopen heb want heb bv enkel acid arrows en dan een aparte shockbow (die mega slecht is)
Maar bv fire arrows no clue

Ook aan begonnen.
Toch al enkele uren gespeeld, wat een prachtig spel! Die draw distance als je volledig van boven op een cliff staat en je kan volledig tot onder kijken!

Ook zeer fijn dat er een boel accessibility opties zijn, zoals automatisch die concentratie en langer houden daarvan etc.
Maakt het spel zeer genietbaar!

Ik ben precies zwaar underpowered. Lvl 18 en moeite met machines van zelfde level of zelfs lager...

Denk dat ik ook nog wat gear mislopen heb want heb bv enkel acid arrows en dan een aparte shockbow (die mega slecht is)

Khad op een bepaald moment ook wel nood aan stuff dat ik nog niet had. Er was in Plainsong (dacht ik) een side quest waar je op het einde je (normaal toch) eerste Stalkers van HFW tegenkwam en die zijn vatbaar voor shock damage. Den deze had niks shock damage... Bleek dat ik gewoon had moeten praten met iemand aan de eerste hunting grounds.
Meestal vind je echt wel wat nodig is als je de side quests en main quests semi natuurlijk opvolgt, maar het is ECHT wel makkelijk om er gewoon aan voorbij te gaan.

Het is ook gewoon geen makkelijk spel . Zelfs op normal ist vaak echt pittig en zulde vaak doodgaan .
Ook zijn er veel machines die je int begin beter skipt die eerder voor mid / end game zijn .

Goh, als je veel side stuff doet waardoor je goed omhoog gaat qua level en gebruik maakt van verschillende wapens dan is de moeilijkheidsgraad toch cava. Ik gebruikte vooral de pijl en bogen veel met verschillende ammunitie. Eerst wat onderdelen afschieten en vervolgens afmaken. Of de katapult eerst gebruiken of de speer met bommen. En vervolgens afmaken met de boog. Dan is het toch cava op normaal vond ik.

Ik heb het eigenlijk nooit moeilijk gehad zonder overdreven overlevelled te zijn. Als ik doodging, was het meestal omdat ik iets niet doorhad. Er lag bv. een gun op de grond, er was een environmental trap, ik had de weakness niet door, ... Dat én de eerste speer die echt wel OP is. Mijn healingskill was ook wel snel maxed out waardoor je een miljoen keer kan healen. Ik denk niet dat ik sinds het westen nog doodgegaan ben (melee pits buiten beschouwing gelaten). En die té moeilijke eindbaas die hier ter sprake kwam, ik zou al niet meer weten over wie/wat dat zou gaan.

Net zoals mn collega Genkie ga ik hier ook mijn "analyse" kopiëren vanop het Genk forum:

Ben er nu ook door. Tijd voor de analyse :D
Kben het alleszins over het algemeen eens met wat hier hoger staat. In het algemeen kan ik niet zomaar zeggen of deze beter is dan de eerste. Qua gameplay en op technisch vlak sowieso beter en dat merkt ge eens te meer als ge nu gaat vergelijken met het (nog steeds best indrukwekkende) eerste deel. Maar verhaalgewijs... Het was zeker weer heel goed, vond ik. Maar de eerste had het hele mysterie achter de wereld nog en pakte me daarom net iets meer. Dus all in all in balans voor mij.

Het probleem met beide is dat qua de gameplay verbeteringen ge uzelf min of meer moet forceren om ze te gebruiken. Ge kunt inderdaad jobs gaan doen, hunting grounds, arena's, ... Maar als ge dat al teveel tijdens uw main story doet, wordt ge daar te veel uitgetrokken. En als ge die balans wat wilt houden, eindigt ge met veel van die dingen pas na de main story te doen. En qua verhaal verschieten ze (itt de eerste) het meeste van hun kruit in de eerste helft, met een stevig einde weliswaar. Al voelt het idd gerushed aan naar het einde toe.

De introductie van de Zeniths met de (toen nog niet gekende) Beta was fenomenaal. Ook al verwachtte ik na de eerste al dat het Odyssee verhaal echt niet zo simpel was als ze het deden lijken, was ik toch ff weggeblazen. Dan de uitgebreidere introductie van Beta en Tilda was vet. Varl die zich opoffert was ook goed gedaan. En het einde met Tilda haar eigenlijk doel en de introductie van Nemesis was dik. Maar ge zit tussenin met (hoe fijn het ook was) wel met een heel stuk waarin het enkel gaat over "Fiks A, B en C om dan verder te kunnen". Ge hebt dan wel net zoals HZD veel world building dmv de Tenakth en de Quen. Wat dan wel een serieuze verbetering is, is hoe "diep" ze de persoonlijke verhalen maken itt HZD. Zo zal ik die side-quest met de man die dement aan het worden is, niet vlug vergeten.

We gaan in het volgende deel sowieso ff de ruimte in. Kan niet anders :D Toch wel geschift van waar ge komt.

De omgevingen zijn uiteraard weer prachtig met Las Vegas en San Francisco als absolute hoogtepunten. Al deel ik ook daar bovenstaande mening, nl. dat het wat jammer is dat één van de twee mooiste omgevingen zo laat passeert en zo weinig verhaalgerichte verkenning kent. Ge kunt er veel tijd spenderen, maar dat gebeurt niet automatisch.

Soit, dit lijkt wat negatief. Maar verdomd wat was dit weer een topervaring. Ik ben geen greintje minder fanboy van de Horizon franchise na Forbidden West als ervoor. En ik ga nu weer makkelijk (!) een 20 uur spenderen om de platinum te halen. En ik kan niet wachten op de sequel die nu nog meer de PS5 architectuur gaat gebruiken.

Net zoals mn collega Genkie ga ik hier ook mijn "analyse" kopiëren vanop het Genk forum:

Ben er nu ook door. Tijd voor de analyse :D
Kben het alleszins over het algemeen eens met wat hier hoger staat. In het algemeen kan ik niet zomaar zeggen of deze beter is dan de eerste. Qua gameplay en op technisch vlak sowieso beter en dat merkt ge eens te meer als ge nu gaat vergelijken met het (nog steeds best indrukwekkende) eerste deel. Maar verhaalgewijs... Het was zeker weer heel goed, vond ik. Maar de eerste had het hele mysterie achter de wereld nog en pakte me daarom net iets meer. Dus all in all in balans voor mij.

Het probleem met beide is dat qua de gameplay verbeteringen ge uzelf min of meer moet forceren om ze te gebruiken. Ge kunt inderdaad jobs gaan doen, hunting grounds, arena's, ... Maar als ge dat al teveel tijdens uw main story doet, wordt ge daar te veel uitgetrokken. En als ge die balans wat wilt houden, eindigt ge met veel van die dingen pas na de main story te doen. En qua verhaal verschieten ze (itt de eerste) het meeste van hun kruit in de eerste helft, met een stevig einde weliswaar. Al voelt het idd gerushed aan naar het einde toe.

De introductie van de Zeniths met de (toen nog niet gekende) Beta was fenomenaal. Ook al verwachtte ik na de eerste al dat het Odyssee verhaal echt niet zo simpel was als ze het deden lijken, was ik toch ff weggeblazen. Dan de uitgebreidere introductie van Beta en Tilda was vet. Varl die zich opoffert was ook goed gedaan. En het einde met Tilda haar eigenlijk doel en de introductie van Nemesis was dik. Maar ge zit tussenin met (hoe fijn het ook was) wel met een heel stuk waarin het enkel gaat over "Fiks A, B en C om dan verder te kunnen". Ge hebt dan wel net zoals HZD veel world building dmv de Tenakth en de Quen. Wat dan wel een serieuze verbetering is, is hoe "diep" ze de persoonlijke verhalen maken itt HZD. Zo zal ik die side-quest met de man die dement aan het worden is, niet vlug vergeten.

We gaan in het volgende deel sowieso ff de ruimte in. Kan niet anders :D Toch wel geschift van waar ge komt.

De omgevingen zijn uiteraard weer prachtig met Las Vegas en San Francisco als absolute hoogtepunten. Al deel ik ook daar bovenstaande mening, nl. dat het wat jammer is dat één van de twee mooiste omgevingen zo laat passeert en zo weinig verhaalgerichte verkenning kent. Ge kunt er veel tijd spenderen, maar dat gebeurt niet automatisch.

Soit, dit lijkt wat negatief. Maar verdomd wat was dit weer een topervaring. Ik ben geen greintje minder fanboy van de Horizon franchise na Forbidden West als ervoor. En ik ga nu weer makkelijk (!) een 20 uur spenderen om de platinum te halen. En ik kan niet wachten op de sequel die nu nog meer de PS5 architectuur gaat gebruiken.

Ben 75% ver (net de eerste missie in San Franscico gedaan en ben akkoord met u dat het verhaal van de 1 wat pakkender is.
Ik denk voornamelijk ook door dat gespar tussen Sylens & Aloy, wat ik in HFW wel wat mis.

Gameplay-gewijs is deze wel veruit beter, behalve dan die melee pits en de te grote requirements om dingen up te graden :sad:

Het is ook gewoon geen makkelijk spel . Zelfs op normal ist vaak echt pittig en zulde vaak doodgaan .
Ook zijn er veel machines die je int begin beter skipt die eerder voor mid / end game zijn .
Bij een paar sidequests had in het zelfs al lastig. Bv die met die 2 stalkers tegelijk bovenop een berg -_-

Intussen net aan de andere kant begonnen, en denk dat het spel nu pas echt begint zeker? 😝

Bij een paar sidequests had in het zelfs al lastig. Bv die met die 2 stalkers tegelijk bovenop een berg -_-

Intussen net aan de andere kant begonnen, en denk dat het spel nu pas echt begint zeker? 😝

Dat vond ik op dat moment ook een vieze. Ik verwijs er zelf iets hoger ook naar :D Khad niks van shock-wapens op een boltblaster na (en daar kan ik niet goed mee om). Heb toen echt opgezocht waar ik boog voor shock arrows kon krijgen. Blijkbaar gewoon op de eerste hunting grounds die ik tegengekomen was, maar gewoon genegeerd had 😅

Ik heb deze nog maar amper gespeeld, ben met de eerste eind december begonnen en er 130u ingestoken en dan direct deel 2 was teveel van het goede ik ga hem zeker weer spelen maar zal nog even moeten wachten.

Gisteren main story uitgespeeld. Niet te vergelijken met de eerste vind ik. 100 keer beter. Wat een mooie omgevingen en het verhaal is top. Voor deel 3 zou ik wil willen dat de combat aangepast wordt. Melee moet onder handen genomen worden dat je kan parryen vind ik. Die grapple hook om te ontwijken zou ook wel cool zijn. Nu kan je alleen opzij rollen maar meestal is dat niet genoeg.

Terug
Bovenaan