Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Hier volledig uit en platinum .
Spel krijgt helemaal niet de aandacht die het echt wel verdiend . 1 van de beste open world games die er op heden is en kijk echt al uit wat de volgende zal zijn .

Godver zeg die eerste (?) Repair bay aan plainsong is niet gescheten. Geraak er voorlopig niet door.

Al heb ik het gedacht dat ik gewoon niet equipped genoeg ben. Nog maar 1 nieuwe armor set (niet bewust gekocht dus geloot ergens denk ik). Wel een paar wapens gekocht maar nx deftig blijkbaar

Is 60 pfs nu al de moeite? Of blijven in 30 fps spelen?
Is al beter als in het begin . Ma ik blijf erbij dat de native 4k 30 fps het spel echt compleet tot zen recht laat komen . En als je tussendoor niks anders in 60 fps speelt word je dat snel terug gewoon en zie je dat niet meer .

Bij humans als je die scant zeggen ze van acid arrows te gebruiken omdat die effectiever zouden zijn.

Maar ik heb het gevoal dat dit niet zo is. Het lijkt erop dat mijn gewone arrows meer damage doen.

Is dit bij jullie ook?

Zelfde bij sommige dieren daar zeggen ze ook van arrow x te gebruiken maar weeral lijken mijn gewone arrows meer damage te doen??

Bij humans als je die scant zeggen ze van acid arrows te gebruiken omdat die effectiever zouden zijn.

Maar ik heb het gevoal dat dit niet zo is. Het lijkt erop dat mijn gewone arrows meer damage doen.

Is dit bij jullie ook?

Zelfde bij sommige dieren daar zeggen ze ook van arrow x te gebruiken maar weeral lijken mijn gewone arrows meer damage te doen??
Poison bij een machine doet niet onmiddellijk meer schade, maar het zorgt er wel voor dat de machine in een poison state komt waardoor je gewone arrows extra veel damage doen. Dacht ik toch.

Vind dat inderdaad ook wel niet altijd even duidelijk. Weet nog altijd niet goed wat die purgewater arrows doen.

Poison bij een machine doet niet onmiddellijk meer schade, maar het zorgt er wel voor dat de machine in een poison state komt waardoor je gewone arrows extra veel damage doen. Dacht ik toch.

Vind dat inderdaad ook wel niet altijd even duidelijk. Weet nog altijd niet goed wat die purgewater arrows doen.

Als je "drenched" bent, kan je geen elemental attacks uitvoeren. Bovendien lever je dan meer schade af met frost en shock arrows.

Heb de story uit en zit op een haar van platinum. Moet nog 1 hunting ground doen en de Arena uitdaging.
Maar heb het er een beetje mee gehad, het is nu doorbijten geworden.

Ik ben er ook door ondertussen. Ook redelijk veel van de sidequests gedaan maar de pits, hunting grounds, ruins, errands, ... heb ik wel voor het grootste deel laten liggen. Daardoor ook geëindigd met slechts 1 legendary wapen en outfit. Beetje jammer.

Absolute topgame over de hele lijn. Met voorsprong GOTY voorlopig, mede omdat ik Elden Ring aan mij laat voorbij gaan.
De lat werd heel hoog gelegd, iets dat PS5 wel kon gebruiken.

Voor mij slechts 4 minpuntjes en dat is best wel al muggeziften:
-Ik kan mij moeilijker inleven in een vrouw met een raar hoofd dat op robotdieren schiet dan bij de protagonisten en setting van enkele andere franchises.
-de superintelligente robots die in dwaze toertjes rond een steen lopen is echt niet meer van deze tijd. Akkoord, het dient voor de spelers die graag met traps werken maar dat is toch echt wel marginaal voor zo'n topgame in 2022. Wat spontanere AI had het trapleggen eigenlijk alleen maar ten goede gekomen.
-Het constant scannen haalt een groot deel van de immersie weg. Anderzijds wel fijn dat niet alles van ver staat te blinken. Ook fijn dat er zoveel opties waren om dit naar eigen goesting in te stellen.
-De overweldigende hoeveelheid wapens en wapentypes zorgde ervoor dat ik naar het einde nog altijd niet goed wist wat te gebruiken en met veel overlappende ammotypes zat. Bij den 1 had ik naar't einde toe echt een goeie setup waar ik niet meer van af wou stappen, dat miste ik wel.
9/10

Is wat ondergesneeuwd onder al het Elden Ring en GT7 geweld maar wat een topper van een game is dit.

Zit ondertussen aan de Gemini missie en geniet van elk moment. De West-kant van die map ziet er echt geweldig uit!

Vraagje: komt die missie uit de State of Play ook nog terug in de main story of zit die ergens anders?

Ik ga toch eens negatief zijn. Het kan me precies minder boeien of de vorige. Alles zit er prachtig uit maar het is toch weer veel van hetzelfde. Weinig vernieuwend en het verhaal vind ik een stuk minder. In de eerste had je nog het mysterieuze dat je wou ontdekken wat er precies aan de hand is en nu is dat veel minder.

Is wat ondergesneeuwd onder al het Elden Ring en GT7 geweld maar wat een topper van een game is dit.

Zit ondertussen aan de Gemini missie en geniet van elk moment. De West-kant van die map ziet er echt geweldig uit!

Vraagje: komt die missie uit de State of Play ook nog terug in de main story of zit die ergens anders?
State of Play:

Nope, State of Play missie was gewoon een showcase demo.

De locatie is er wel op de map maar idd niet de missie .
had die route zelf is gevolgd en instant dood op einde , stond daar ineens een lvl 65 machine .

Bijna aan het einde .

Heb het ondertussen ook door, met nog slechts één main missie te gaan. Dat is voor mij persoonlijk wel een enorme teleurstelling. Die state of play sprak mij enorm aan, dus ik zat eigenlijk een groot deel van de game te wachten op die setting. Dat valt dan toch tegen omdat :
  • Eens je aan de setting met San Francisco enz komt in de main story, ben je er op 2-3 missies ook weer weg en is het afgelopen. Dacht dat een groot stuk van de main story zich daar ging afspelen.
  • In de hele game kom je geen enkele keer een mounted Tremortusk tegen, terwijl die toch indrukwekkend was.
  • Ik had gedacht dat er nog redelijk wat missies zouden komen met Errend en Varl omdat daar toch op gehint werd in de trailers. Maar uiteindelijk komen die ook niet zo heel veel voor in de main missies en is het vooral veel babbelen op de base.
  • Regalla krijgt een geweldige intro en buildup, maar de uiteindelijke battle viel mij dan wel tegen
    aangezien het eigenlijk een cutscene is en dan enkel een 1 vs 1. Geen strijd met haar mounted rebels enz.
  • Ik had gehoopt dat de nieuwe wapens nog wat meer geïntroduceerd zouden worden. Plasma heb ik pas op het einde gebruikt, de shredder en adhesive weapons zelfs helemaal niet. Had die misschien vroeger kunnen kopen, maar dacht dat het in de story nog aan bod zou komen.
Ik dacht dus echt dat er nog een hoop moest komen, misschien ook omdat ik ergens gelezen had dat je best wacht met side missies enz tot na de missie "Wings of the ten", maar dat is dan blijkbaar al gewoon één van de allerlaatste missies.

Verder wel echt genoten van FW, grafisch echt een topper en voor mij een stuk beter als HZD. Hopelijk nog een knaller van een laatste missie en dan de side missies nog afronden.

Ik heb net de Aether, Poseidon en Demeter gevonden, en net toegang tot arena.

Hoeveel story heb ik nog te gaan?
Zit al op 61 uur playtime :unsure:

Terug
Bovenaan