gamer5
Well-known member
ben ik de enige die de eerste HZD maar heel matig vond ? Ik ben er al 4 keer aan begonnen en nooit geraak ik verder dan een uur of 10. voelt voor mij als de zoveelste generieke ubisoft game met een veel te grote map en saaie fetch quests. De main story sprak mij aan maar de dialoog met die npc's was ook altijd zo houterig... ondanks de mooie omgevingen en graphics voelde het allemaal wel wat cheap aan op vlak van animaties , voice acting en story telling.
De combat moet je voor zijn. ik vond het heel chaotisch en er zat heel wat "gewicht" achter zwaaien met je wapens maar niet in de positieve zin zoals bij from soft games waar ik dat leuk vond. daar voelt het allemaal veel preciezer en gecontroleerder aan terwijl ik in HZD wel vaak offscreen gekilled werd of hopeloos in het rond lag te rollen na een gemiste poke met mijn speer.
Vooral dat laatste ziet er wel beter uit in de 2de dus ben benieuwd.... zou er alleszins mijn ps5 voor vanonder het stof halen. op demon souls na eigenlijk nog geen enkele ps5 game op (uit)gespeeld... Heb AC valhalla gekocht maar dat was ik ook al beu na op minder dan 10 uur 5 keer hetzelfde te mogen te doen. daar wordt ik helemaal onnozel van, van games van 50+ uur die dezelfde gameplay loop 10 keer recycleren om het artificieel langer te maken.
Had net hetzelfde toen ik het op ps4 speelde en eigenlijk ook op mijn recente poging op ps5. Er is een periode van 2-3 uur in het spel vanaf net voor je naar de grote stad vertrekt tot een beetje erna dat het echt een moeite is om er door te komen.
Heb dan toch maar doorgebeten en moet zeggen dat de laatste 5-6 uur toch top zijn. Ik ben geen completionist en heb zelfs amper side quests gedaan omdat deze heel saai waren (je focus gebruiken om een persoon te vinden, dat was het zowat). Is wel de moeite als je je dus gewoon aan het verhaal houd. Het is zeker geen perfect spel maar het feit dat ik open world games haat en hier toch ben doorgeraakt wil toch iets zeggen
. De 60fps helpt ook enorm op ps5.