Hooikoorts

Ik heb enorm veel last van een lopende neus tijdens het fietsen, op andere momenten geen last.

nog mensen met dit problEem ? is hier een oplossing voor ?
 
Uw VO2max op een horloge wordt berekend adhv uw looptrainingen. Niet echt accuraat, ik zie ook niet direct een verband tussen VO2max en hooikoorts.
Akkoord dat die VO2max niet accuraat is, maar ik vermoed dat er minder zuurstof in de longen geraakt door de slijmen en misschien is dat te zien in bepaalde data die een smartwatch kan oppikken? Wanneer de hooikoorts opstak zag ik bvb. een tragere daling van hartslag na zware inspanning.

Geen hooikoortsklachten meer sinds begin deze week, en de VO2max schiet volgens m'n Apple Watch weer omhoog.
 
Akkoord dat die VO2max niet accuraat is, maar ik vermoed dat er minder zuurstof in de longen geraakt door de slijmen en misschien is dat te zien in bepaalde data die een smartwatch kan oppikken? Wanneer de hooikoorts opstak zag ik bvb. een tragere daling van hartslag na zware inspanning.

Geen hooikoortsklachten meer sinds begin deze week, en de VO2max schiet volgens m'n Apple Watch weer omhoog.

Ik was ferm kortademig, na negatieve covidtest nam mijn huisarts toch eens mijn saturatie, die was helemaal perfect! Ook de longen klonken volledig zuiver. Ik zat met een ontsteking aan de luchtpijp vandaar het kortademig gevoel maar de longen waren perfect zuiver waardoor die wél optimaal hun werk kunnen doen.
Kort door de bocht: als uw ontsteking boven de longen zit (neusdrip, slijm in de keel,...) wil dat niet zeggen dat uw longen niet optimaal hun werk kunnen doen 😉

MAAR uw lichaam is wel volop bezig met een (allergische) indringer te bevechten dus dat je lichaam trager recupereert is logisch, het is namelijk al volop energie in iets anders aan het steken.
 
Is dit op voorschrift of gewoon te halen in apotheek?

Cetrezine/levocetrezine is vrij te verkrijgen. Voor een echte anti allergische neusspray met lichte cortisone die de allergische ontsteking bestrijdt, zoals mometasone of nasonex , moet je wel langs de huisarts passeren.
 
Terug
Bovenaan