Hooikoorts

Bernie.be

Well-known member
Het seizoen komt er jammer genoeg weer aan.
Ik wil graag eens weten welke symptomen jullie ervaren en welke middelen er gebruikt worden om deze tegen te gaan
Ik;
Pollen: vooral snotteren en waterogen
( gebruik hier cetirizine voor)
Berken; hoesten ( gebruik zo een schijf met poeder in)

Heb me laten wijsmaken dat dagelijks een lepel honing ook zou effect hebben?
 
Het seizoen komt er jammer genoeg weer aan.
Ik wil graag eens weten welke symptomen jullie ervaren en welke middelen er gebruikt worden om deze tegen te gaan
Ik;
Pollen: vooral snotteren en waterogen
( gebruik hier cetirizine voor)
Berken; hoesten ( gebruik zo een schijf met poeder in)

Heb me laten wijsmaken dat dagelijks een lepel honing ook zou effect hebben?
Ogen die wateren en jeuken, neus die op een geblokkeerde kraan lijkt, allergische keelontsteking en occasioneel nog eens een allergische astma aanval (80% van de keren enkel door katten uitgelokt).

Momenteel aan het uitvissen waar ik nu baat bij heb. Voorlopig bellozal en aerius, bedoeling is om - eens ik wat stabieler ben - immunotherapie op te starten.
De laatste maanden was het zo erg dat ik verschillende keren een medrolkuurtje nodig heb gehad om er uit te geraken (als je 3-4 allergiepillen moet slikken op een dag is er iets goed fout...).
Allergie aan huisstofmijt en grassen die het zwaarst opspeelt momenteel maar heb er veel meer. Maar dat valt dan niet onder de hooikoorts natuurlijk.

Honing heeft enkel zin als je die van de lokale imker gebruikt omdat daar jouw eigen omgevingsfactoren in verwerkt zitten. Maar de werking is niet genezend natuurlijk, is eerder een natuurlijke immunotherapie.
 
Jeukende branderige ogen, last van ademhaling en hoesten vooral.
Loratadine gebruik ik, maar voorlopig valt het nog mee.
 
Ze hebben mij als kind is laten testen en ik zou allergisch zijn aan huistofmijt en berkenbomen.

Ondertussen 35 en heb er nooit echt veel last van gehad of toch niet dat ik mij kan herinneren. Mijn vriendin kan niet tegen gemaaid gras en moet daar altijd van niezen maar geen idee of dat gelinkt kan worden aan hooikoorts.
 
Mijn vriendin kan niet tegen gemaaid gras en moet daar altijd van niezen maar geen idee of dat gelinkt kan worden aan hooikoorts.
Graspollen, heb ik ook. Is pas vanaf eind mei tot begin juli ongeveer, dus kheb nog wel eventjes dat ik écht kan genieten van het zalige weer zonder pikkende ogen en constant een zakdoek in de buurt te hebben :cool:
 
Elk jaar opnieuw geloof ik dat ik ik genezen ben en deze keer geen symptomen meer zal hebben. Dit jaar ook.
 
Ik moet wel zeggen dat ik veel dingen niet meer heb met het ouder worden:
Geen last meer van katten/ honden
Minder jeukende ogen
Stuifmeel

maar nu de laatste jaren wel die berken erbij gekregen let het nodige hoesten.
Wat nu in deze coronatijd niet echt aan te raden is 😀
 
Ik ondervind ook dat het ieder jaar wel afneemt bij mij. En denk ook dat door dat ik veel ben afgevallen dit ook een serieus verschil maakt.

Niet te veel zuivel en ietsje meer zout op je patatjes zijn goeie tips
 
Bij mij is het 4 jaar geleden begonnen, tot dan toe nooit last gehad. Ik hoop dat het snel terug verdwijnt, maarja :/

Als jullie Cetirizine nemen, hoeveel nemen jullie dan? De dokter zei eentje voor het slapen gaan omdat het ook vermoeidheid heeft als bij-effect. Maar lijkt mij niet zo sterk te werken dan, ipv dat ik het gewoon s'ochtends neem. Dus nu neem ik een halve s'avonds en een halve s'ochtends, op aanraden van een collega en dit jaar ook al ruim vantevoren. Hopen dat het werkt.
 
Bij mij is het 4 jaar geleden begonnen, tot dan toe nooit last gehad. Ik hoop dat het snel terug verdwijnt, maarja :/

Als jullie Cetirizine nemen, hoeveel nemen jullie dan? De dokter zei eentje voor het slapen gaan omdat het ook vermoeidheid heeft als bij-effect. Maar lijkt mij niet zo sterk te werken dan, ipv dat ik het gewoon s'ochtends neem. Dus nu neem ik een halve s'avonds en een halve s'ochtends, op aanraden van een collega en dit jaar ook al ruim vantevoren. Hopen dat het werkt.
Overschakelen op aerius dan, die heeft die slaperigheid niet als nevenwerking 😉
 
Overschakelen op aerius dan, die heeft die slaperigheid niet als nevenwerking 😉
Echt raar, vroeger als kind altijd cetirizine genomen zonder problemen, dan enkele jaren geleden zat ik gewoon te slapen achter mijn bureau. Dan overgeschakeld zonder problemen, maar werkt wel minder goed (straf).
 
er zouden naart schijnt vliegenramen zijn die stuifmeel tegenhouden, iemand dat al geprobeerd?
Ik heb ook een air-purifierer gekocht voor inhuis, ben benieuwd of dit gaat helpen.

ben alergisch aan: gras, zowat alle bomen, katten, paarden, melk(geen lactose), en tarwe

heb vooral huidproblemen en veel niezen

Ben sinds vorig jaar overgeschakeld van aerius naar ebastine, werkt precies ook iets beter
 
Als jullie Cetirizine nemen, hoeveel nemen jullie dan? De dokter zei eentje voor het slapen gaan omdat het ook vermoeidheid heeft als bij-effect. Maar lijkt mij niet zo sterk te werken dan, ipv dat ik het gewoon s'ochtends neem. Dus nu neem ik een halve s'avonds en een halve s'ochtends, op aanraden van een collega en dit jaar ook al ruim vantevoren. Hopen dat het werkt.
Ik neem cetrizine altijd een uur of twee voor het slapen gaan. Zelf heb ik weinig last van slaperigheid
Is wel een middel dat opbouwend werkt lijkt me. Dus elke dag nemen ook al voel je niks
Werkt bijnmij heel goed. En ik heb soms toch serieuze aanvallen als ik niks neem
 
Is precies het ene jaar bij het andere van mij. Tot nu toe nog geen last. Vorig jaar viel het ook goed mee, maar het jaar ervoor was het verschrikkelijk erg.
 
Terug
Bovenaan