Als ik die "office dog" een stamp zou geven, zou dat puur provocatief zijn om alle verongelijkte blikken te mogen aanschouwen terwijl ik goed weet dat zo'n beest daar geen last van heeft. Maar dat zal ik dus niet snel doen als het niet moet.
Anderzijds, als een hond op het openbaar domein naar mij komt aangelopen en ik kan niet inschatten of het om te spelen is of om te bijten, dan geef ik die een stamp ja. Wat moet ik doen? Stil blijven staan en toekijken hoe ik gebeten wordt? "Toeme, verkeerd gegokt! Volgende keer beter!

". Heb ik ergens een contract moeten tekenen dat ik op straat onderworpen ben aan Russian Roulette? Denk je dat wereld toebehoort aan uw hond en dat de mensen enkel fungeren als speeltjes voor uw heilige hond misschien? Ik dacht het niet.
Uw hond ken ik niet. Uw hond zijn gebruikshandleiding heb ik niet. Uw hond interesseert mij niet.
Ik weet dat we in onze roze betuttelingscultuur hondjes gelijk moeten stellen aan mensen en dat niets of niemand het geluk van die prinsjes en prinsesjes in de weg mag staan, maar ik ben nog altijd rationeel genoeg om te beseffen dat een beest nog steeds een beest is. En beesten zijn en blijven soms gewoon onvoorspelbaar. Punt.
En nu ga ik schuilen voor alle reacties à la "de onze zou dat nooit doen", "de mijne is een broave", "hondjes hebben ook emoties!", "wij eisen een verdrag voor de universele rechten van de hond!", ... en meer van dat soort verwaande first-world problems.