Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Is allemaal persoonlijk natuurlijk. Hier alvast zwaar ergeren als ik eens een Xbox controller vr PC gebruik, veel te log en te zwaar ding.
True dat het persoonlijk is :)

Ik kan net NIET overweg met lichte controllers, ik gebruik een Razor Wolverine V2 Chroma , zowel op de xbox als pc en ik zou niet meer zonder kunnen.
Ik had die controller al lang, maar nog maar een xbox sinds een paar weken, en toen ik die originele controller in mijn handen had snel in een donker hoekje weggelegd want veel te klein voor mij, zo zwaar vind ik die huidige xbox controllers toch niet hoor.

Eens opgezocht, de nieuwste xbox controller weegt 284 gram.
Een ps5 controller 282 gram.
Lijkt me sterk dat je dat verschil merkt :)

Mijn wolverine is wel wat lomper, maar ideaal voor mij.

Laatst bewerkt:
Jaja dat heb ik wel door.
Zoals ik net al zei op mijn feedback van 14h00 uur, kan ik alles perfect identifyen EN equipen.
Ik heb niet door welk issue jij hebt... omdat het me onbekend voorkomt. :biglaugh:
Maar ik reageer op je reactie/quote op 12h21, die ik wellicht ook verkeerd interpreteer.

Wat ik niet snap inderdaad is WAAROM we moeten identifyen in vergelijking met andere equip, dus als in overbodig.

Zal wel gewoon wat communicatiestoornis zitten in onze feedback hier denk ik ;)
ik snap uw probleem dan ook niet hoor?
als ge snapt dat
als ik een item moet identifyen dan zie ik enkel welke gear-slot het gebruikt. wat het is, de stats, etc. zie ik helemaal niet, en ik kan het ook niet gebruiken.
dan is het toch duidelijk WAAROM je moet identifyen?

allez, dat is geen issue dat ik heb he, dat is het hele spel-mechanisme :lol:

't is idd nogal overbodig, omdat het uiteindelijk geen speciale items zijn, en je ook geen speciale items moet verbruiken voor de ID, maar het mechanisme op zich lijkt mij simpel?

Gisteren een uurtje gespeeld, net voorbij de eerste lessen geraakt. Op zich een mooi spel maar het wauw-effect is er bij mij toch nog niet direct. Ik hoop alvast dat dat binnenkort komt.
Wel spijt dat ik voor de PS5 versie ben gegaan. Mijn PS5 staat al een tijd stof te vergaren sinds ik een Xbox Series S met gamepass heb. Nu ik terug van Xbox naar PS5 ga, irriteer ik me kapot aan die controller. De Xbox controller ligt me toch veel beter in de hand. Ik had nog getwijfeld om 'm aan te kopen voor de Xbox maar dacht dat de graphics beter zouden zijn op de Playstation. Nu zie ik bij vergelijkingen op YouTube dat het verschil niet héél erg groot is. Jammer..
Het zat me zo te irriteren dat ik aan het denken was dat ik beter m'n PS5 en Xbox Series S verkoop om een Xbox Series X te kopen, om daar Hogwarts Legacy op te spelen :biglaugh: Gek eigenlijk, want vroeger was ik een extreme aanhanger van de PS controllers.
dan zou ik de S verkopen en voor de X gaan. De ps5 houden voor de exclusives want die zijn wel de moeite

dan zou ik de S verkopen en voor de X gaan. De ps5 houden voor de exclusives want die zijn wel de moeite
'k Wil gerust ook mijn Citroën weg doen om met een Tesla te rijden ze, maar mijn spaarvarken zou daar ook niet content mee zijn :tongue:

Wat betreft de controllers, ik merk gewoon dat mijn handen veel ontspannener op de Xbox controller liggen door de plaatsing van de pookjes. Precies of mijn handen zijn net te klein voor die PS5 controller.

Gratis avatars.

Toon je liefde voor de tovenaarswereld door je favoriete afdeling te vertegenwoordigen in de PlayStation Hogwarts Legacy House Cup! Dit evenement is een geweldige voorbereiding op de release van Hogwarts Legacy, voor zowel nieuwkomers als fanatieke fans van de tovenaarswereld.

Strijd tegen de andere afdelingen en verdien digitale avatars voor PlayStation 4 en PlayStation 5.

Vreemd.
Net Hogwarts opgestart en de versie nummer is naar boven gegaan dus blijkbaar gepatched.
Hier is wel geen enkel spoor van terug te vinden binnen Steam.

Eens testen of de performance nu beter is 🙂

Dan staat de PS5 uren in rest mode met de disc er in, kunt ge na de tutorial nog eens 45 minuten wachten op dat tweede deel van de installatie. Leuk begin wel!

Dag en nacht verschil de performance op pc met die patch 🙂.
Nog geen fps drops gehad en dat voice issue lijkt ook opgelost te zijn.
Zelfs even getest met ray tracing aan en ook dat gaat vlotter maar toch nog een te groot verschil met rtx off 😁

Gisteren dan uiteindelijk toch geplooid en gewoon de Xbox Series digitale versie van het spel gekocht (altijd een leuk gevoel om een spel 2 keer te kopen :wallbash: ) maar wel zonder irritaties en frustraties kunnen spelen. De beeldkwaliteit is een beetje minder goed op de Xbox Series S in vergelijking met de PS5 maar het is nu ook niet zooo groots dat ik er over val.
Heeft m'n vriend wel geluk. Kan hij lekker verder Hogwarts Legacy spelen op de PS5 terwijl ik op de Xbox Series S speel :unsure:
Nadeel wel: meneer zit boven op de surround te spelen dus ik kan lekker mee genieten terwijl ik moet werken en studeren :headshake:

Het eerste uur dus opnieuw moeten spelen maar dus nog een stukje verder geraakt. Ik ben zo iemand die altijd zo afgeleid wordt door puzzeltjes die niet bij de main story horen en door collectibles. Ik ben nog maar pas in Hogsmeade geraakt omdat ik heel de tijd het kasteel rond liep om collectibles te verzamelen. Ik ga nog hééééél lang plezier hebben aan dit spel :laugh:

Gisteren dan uiteindelijk toch geplooid en gewoon de Xbox Series digitale versie van het spel gekocht (altijd een leuk gevoel om een spel 2 keer te kopen :wallbash: ) maar wel zonder irritaties en frustraties kunnen spelen. De beeldkwaliteit is een beetje minder goed op de Xbox Series S in vergelijking met de PS5 maar het is nu ook niet zooo groots dat ik er over val.
Heeft m'n vriend wel geluk. Kan hij lekker verder Hogwarts Legacy spelen op de PS5 terwijl ik op de Xbox Series S speel :unsure:
Nadeel wel: meneer zit boven op de surround te spelen dus ik kan lekker mee genieten terwijl ik moet werken en studeren :headshake:

Het eerste uur dus opnieuw moeten spelen maar dus nog een stukje verder geraakt. Ik ben zo iemand die altijd zo afgeleid wordt door puzzeltjes die niet bij de main story horen en door collectibles. Ik ben nog maar pas in Hogsmeade geraakt omdat ik heel de tijd het kasteel rond liep om collectibles te verzamelen. Ik ga nog hééééél lang plezier hebben aan dit spel :laugh:
Manneke... ik ben al level 10 en ik ben ook nog maar net in Hogsmeade geweest :D Elke paar meter een quest of een puzzel die ik wil doen, of een gang die ik wil ontdekken. Dit kan nog lang duren, I feel you :D

Manneke... ik ben al level 10 en ik ben ook nog maar net in Hogsmeade geweest :D Elke paar meter een quest of een puzzel die ik wil doen, of een gang die ik wil ontdekken. Dit kan nog lang duren, I feel you :D
Idem, ik denk elke dag "nu ga ik een paar missies doen!", een uur later nog steeds pages uit die boek aan het verzamelen :P

Gisteren gezwicht en hem voor PS5 bij Game Mania gekocht met inlevering 2 games en nog een XP bon, kwam nog uit op 17.90 wat ik eigenlijk niet goed snap. Maar good for me :woohoo:

Nu een vraagje: wat vinden jullie de beste modus om op PS5 te spelen? Heb een 4k oled (geen 120hz) en speel momenteel op performance, maar is er veel verschil met die balanced? Of toch gaan voor Fidelity Ray Tracing?

Main story done here, en eigenlijk beetje onverwacht afgaande op het level van die Story quest.
Want ik heb momenteel nog sidequests staan die hoger geadviseerd level hebben dan die laatste story quest.

Gisteren gezwicht en hem voor PS5 bij Game Mania gekocht met inlevering 2 games en nog een XP bon, kwam nog uit op 17.90 wat ik eigenlijk niet goed snap. Maar good for me :woohoo:

Nu een vraagje: wat vinden jullie de beste modus om op PS5 te spelen? Heb een 4k oled (geen 120hz) en speel momenteel op performance, maar is er veel verschil met die balanced? Of toch gaan voor Fidelity Ray Tracing?
PS5 + LG Oled hier, en heb voor Fidelity gekozen. Vind het een mooi compromis tussen visuals en framerate.

Zit er een kleine dertig uur in, lvl 27. Spel is qua omgeving en sfeer absolute top. Maar qua verhaal mwa ik ben toch niet helemaal overtuigd.

Nu de wereld zelf is zo goed dat ik mij nog lang zal kunnen amuseren daar niet van (heb ook nog altijd wel wat te doen voor het verhaal uit is denk ik).

Welke 4k oled heeft geen 120hz? De lg A serie dan?

Ik speel zelf op performance. De hogere framerate speelt toch aangenaam en het zal aan mij liggen maar zie geen verschil met fidelity qua beeldkwaliteit

Ik speel zelf op performance. De hogere framerate speelt toch aangenaam en het zal aan mij liggen maar zie geen verschil met fidelity qua beeldkwaliteit
Ik speel op een lg cx, balanced op 120 fps.

Momenteel level 32 en zit aan 42 speel uren, moet nog de 2 gebieden beneden op de kaart gaan ontdekken.

Lijk alle 4K Oleds van wat jaren terug en al degene daarvoor? xD
Is toch pas laatste 2 jaar ongeveer dat dit zo is.

Ik speelde eerst ook op performance.
Momenteel speel ik op balanced en gaat goed.
Iets minder vloeiend wel in achtergrond maar nog net vloeiend genoeg, details zien er stuk beter uit.

Ik speel ook Oled 4K 120 hz.
Denk dat VRR en dergelijke wel niet werken omdat ik hem op monitor mode heb staan.
Als ik dat niet doe, is de 4K gehalveerd verticaal.
Dan verkies ik toch full 4K wat ook duidelijk zichtbaar is aan de teksten bv.

Terug
Bovenaan