Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Ik heb er nog niet naar gekeken! Dat ga ik straks eens proberen.
Ik snap het gedoe eromheen wel niet zo. Ik kies voor de "mooie" optie, en zie absoluut niks wat me zou kunnen storen, dus ja.

(en heb jij nu je 2FA als nickname??)
Nope, is volgens mij nog de Nick die ik automatisch heb gekregen op 9Lives jaren geleden. Heb die nooit gewijzigd.

Oh man, ik geraak echt niet vooruit in het verhaal. Het is voor mij echt de ideale Harry Potter game. Oke, zwerkbal had er in moeten zitten, en een game met meer overlap met de films had nog leuker geweest. Maar al sinds de originele PS1 game wou ik een spel om gewoon Hogwarts te verkennen. En daar slagen ze hier imo echt goed in

Oh man, ik geraak echt niet vooruit in het verhaal. Het is voor mij echt de ideale Harry Potter game. Oke, zwerkbal had er in moeten zitten, en een game met meer overlap met de films had nog leuker geweest. Maar al sinds de originele PS1 game wou ik een spel om gewoon Hogwarts te verkennen. En daar slagen ze hier imo echt goed in

Meer overlap met de films? Wat bedoem je daar dan juist met? Want ik vind dat er juist heel veel van de films zichtbaar is in het spel. Wat opzich wel heel leuk is.

Nog leuker vind ik dat er bepaalde dingen inzitten die recht uit de boeken komen en die ze nooit in de films hebben gestoken 😍

Meer overlap met de films? Wat bedoem je daar dan juist met? Want ik vind dat er juist heel veel van de films zichtbaar is in het spel. Wat opzich wel heel leuk is.
ik denk dat hij bedoelt dat er qua verhaal niet echt een link is met de films. is ook ergens logisch, het speelt zich 100 jaar er voor af.
jammer van Quidditch idd, maar misschien een te groot risico tov de broom-controls?

Hier ook voor de vriendin op ps5 gekocht en ze is met heel veel plezier er aan begonnen.

Bouwt fijn op en is niet te erg “open” in het begin.
Supertoffe sfeer en veel aandacht voor details.
Gaan er nog veel plezier aan beleven.

Nog leuker vind ik dat er bepaalde dingen inzitten die recht uit de boeken komen en die ze nooit in de films hebben gestoken 😍
Ik zou bvb wel een game willen waarin ze de situatie in Hogwarts uit de laatste films doen (het verzet in het kasteel bvb). Dat heeft meer een band met de bekende personages. Maar dat limiteert uw mogelijkheden om "vanaf 0" spreuken te leren natuurlijk...

Af en toe zijn er details die wel een knipoog zijn, maar aangezien het in tijdsperiode er voor zit is dat ook lastig.

Ik vind trouwens de stem van die professor Weasley geweldig. Dat is een actrice uit Downton Abbey, maar die haar stem past echt perfect bij een Weasley :D

Ik zou bvb wel een game willen waarin ze de situatie in Hogwarts uit de laatste films doen (het verzet in het kasteel bvb). Dat heeft meer een band met de bekende personages. Maar dat limiteert uw mogelijkheden om "vanaf 0" spreuken te leren natuurlijk...

Af en toe zijn er details die wel een knipoog zijn, maar aangezien het in tijdsperiode er voor zit is dat ook lastig.

Ooh ik ben wel heel blij dat dit niet het geval is. Ik denk dat het heel moeilijk zou zijn om daar echt iets leuk mee te maken omdat er dan toch bel (verhaal)elementen en personages dan vast staan. Nu kom je wat bekende namen tegen en een paar gekende personages (zoals Headmaster Black, Peeves en de spoken), dus opzich vind ik dat ook wel heel leuk.

Misschien was het wel leuk geweest dat het zich afspeelde tijdens het era van de Marauders of daar een beetje voor.
Of misschien ten tijde dat Tom Riddle in Hogwarts was....

Ik zou bvb wel een game willen waarin ze de situatie in Hogwarts uit de laatste films doen (het verzet in het kasteel bvb). Dat heeft meer een band met de bekende personages. Maar dat limiteert uw mogelijkheden om "vanaf 0" spreuken te leren natuurlijk..
Go crazy

Harry+Potter+And+The+Deathly+Hallows+Part+2+Xbox360-gamescay.blogspot.com.jpg

ik vind heel het gegeven dat het hoofdpersonage een 5th years is, al vrij raar op dat gebied.

die is 5de-jaars (ok, transfer-student), blijkbaar een heel sterke wizard, maar die moet nog spreuken leren die Hermoine al kende de eerste keer dat ze op de trein naar Hogwarts zat. en dingen als accio, wingardium leviosa, etc, zijn heel basic dingen in de wizard world, maar die kerel moet dat nog allemaal leren

Waar wordt er iets gezegd daarover? Volgens mij start die gewoon pas in het 5e, nee?
Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, dus misschien wordt het later in de game uitgelegd, maar ik vind de backstory van het personage heel mager/slecht uitgelegd (mss is dit bewust). Er wordt denk ik nergens expliciet gezegd waarom hij pas in het 5e jaar start. Maar ik ga er nu ook van uit dat zijn magische vaardigheden pas op latere leeftijd tevoorschijn kwamen en dat hij daarom in het 5e jaar start.

Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, dus misschien wordt het later in de game uitgelegd, maar ik vind de backstory van het personage heel mager/slecht uitgelegd (mss is dit bewust). Er wordt denk ik nergens expliciet gezegd waarom hij pas in het 5e jaar start. Maar ik ga er nu ook van uit dat zijn magische vaardigheden pas op latere leeftijd tevoorschijn kwamen en dat hij daarom in het 5e jaar start.
Daar wordt wel een verhaal aan gehangen.
7 uur in momenteel en level 17.

Ik wil wel nog een paar dingen zien. De bloody baron, het legertje huiselfen die eten klaar maken. Peeves is wel helemaal hoe ik me hem voorstelde in de boeken.

Nearly headless nick ben ik nog niet tegengekomen maar zit in ravenclaw.

Terug
Bovenaan