Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Ik heb de indruk dat er héééél veel bedrijven ineens met heel veel vertragingen zitten. Heel irritant. Ik heb de indruk dat ik tegenwoordig op veel dingen moet zitten wachten, terwijl dat niet eens zo tijdens de corona zo was. Zit al meer dan een week te wachten op mijn Samsung GSM bv. Vorige week ook besteld bij Zooplus, bestelling heeft ook een week op zich laten wachten. Allé, als je op voorhand weet dat het een week gaat duren, geen probleem. Maar als ge mij belooft dat als ge nu bestelt, ge morgen uw levering hebt, dan kan ik er niet tegen.
Dat gezegd zijnde, ik heb vandaag nog eens contact opgenomen met Amazon BE ivm mijn bestelling van Hogwarts Legacy. Ze kunnen nog steeds niet vertellen wanneer deze er aan komt. De medewerker in kwestie heeft me zelfs aangeraden het spel elders te kopen gezien ze nog geen zicht hebben op nieuwe stock in het magazijn.

Ik keek toen bij Game Mania en zag dat je daar PS5 HL kan kopen aan 35 euro mits inwisseling van 2 games, maar helaas was het spel niet in stock in Kortrijk. Kijk ik nu nog eens enkele uren later, is het ineens wel in stock. Ga dus mijn bestelling bij Amazon annuleren en vanavond in de GM in Kortrijk gaan afhalen :clap: Eigenlijk ook wel een mooi prijsje, gezien ik oudere games kan inruilen die niet zoveel meer waard zijn op de 2dehands markt (bv. PS4 A Way Out), en ik geloof dat je nog een bon van 5 euro krijgt ook. Oja, als je bij Amazon BE een kortingscode hebt gebruikt die beschikbaar was bij de opening van de winkel (voor 10 euro korting): als je je bestelling annuleert kunnen ze de korting nog op je account zetten, moet je wel zelf achter vragen bij de klantendienst denk ik.

Toch wel onder de indruk van dit spel. Had ergens vrees dat het mij de gewone "saaie" SP ervaring ging zijn, maar dat is het allesbehalve.
De RPG feeling zit er wel degelijk in, de omgeving is prachtig en speelt (buiten hier en daar eens een framedrop) goed.

Lang geleden dat ik nog eens uitkeek om een spel te spelen na het werk.

Ik heb de indruk dat er héééél veel bedrijven ineens met heel veel vertragingen zitten. Heel irritant. Ik heb de indruk dat ik tegenwoordig op veel dingen moet zitten wachten, terwijl dat niet eens zo tijdens de corona zo was. Zit al meer dan een week te wachten op mijn Samsung GSM bv. Vorige week ook besteld bij Zooplus, bestelling heeft ook een week op zich laten wachten. Allé, als je op voorhand weet dat het een week gaat duren, geen probleem. Maar als ge mij belooft dat als ge nu bestelt, ge morgen uw levering hebt, dan kan ik er niet tegen.

Tja, ik heb daar eigenlijk geen enkel probleem mee dat ik een bestelling van gisteren niet meteen vandaag zou ontvangen, maar natuurlijk enkel op voorwaarde dat ik dat weet op het moment dat ik bestel. In het groot op je website vermelden dat leveringen de dag na bestelling gebeuren en het dan niet kunnen waar maken, dat is gewoon niet correct.

Hoewel ik in principe al jaren niks meer koop bij release en de meest van mijn games probeer te scoren aan €20-25 ben ik voor deze toch overstag gegaan na de lovende commentaren, ook al omdat ik stiekem toch wel grote HP fan ben.

Ik heb nog maar een uurtje of 2 gespeeld maar ik ben voorlopig wel onder de indruk.
Het enige dat ik wel zeer vreemd vond is dat een NPC op een bepaald moment naar mijn karakter gewees als "they". Dat je als karakter, ongeacht je eigenschappen je slaapzaal kan kiezen is een vrij elegante oplossing om zeker geen uitstekende tenen te raken maar als we elk karakter als genderneutraal gaan benaderen lijkt de genderpolice toch weer een beetje op hol geslagen... OF het is gewoon lazy programming. Ze hadden evengoed wél gewoon gender kunnen laten kiezen bij de start en de voornaamwoorden daar aan aanpassen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn lijkt mij.

Heeft op zich niets met genderneutraliteit te maken. Wordt vaak gebruikt in het Engels om over een andere persoon te spreken. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Hangt dan wel van context af. They gebruik je als je het gender niet kent, dus zal een beetje van de story afhangen of die NPC verondersteld wordt te weten of @Reverz een F, M of X character had.

Opgehaald en aan het installeren, straks na de Valentijnspizza eens aan beginnen :clap: wel zot hoe hard de verkoop gaat, ze hebben bij GM het spel eventjes binnen gehad (en je kon het dus bestellen) maar ik zie dat het al terug uitverkocht is, damn!

Er is weer een mini update van zo'n 300MB verschenen, maar niemand die weet voor wat. Patch notes tevoorschijn toveren kunnen ze blijkbaar nog niet in Hogwarts.

Ik heb de indruk dat de performance beter is. Ik had regelmatig framedrops van 90 FPS naar minder dan 20 FPS. Heb het vandaag niet meer gehad.

DLSS quality medium en de fps is bijzonder afhankelijk van moment tot moment. Soms heb ik 110, soms amper 60. En het is echt complete willekeur.

Ik ga mijn game op retour doen voorlopig, ben aan het wachten tot alle trophy related bugs er uit zijn en de day one hype om te spelen is echt al weg voor mij. Ga em later eens in budget kopen en nu eerste wat andere games spelen.

Terug
Bovenaan