Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Heb een tip gevonden voor de console spelers onder ons:

• Camera acceleration helemaal naar beneden.
  • Camera sensitivity helemaal omhoog.
De game zou dan veel soepeler moeten aanvoelen en een groot verschil maken.

Juist getest en speelt wel beter zo.

Dat scheelt inderdaad. Stukje vlotter om de camera te bewegen :niceone:

Ik. heb wel het idee dat je heel erg snel overleveled bent. Ik doe nu story missions waarvoor je level 5 moet zijn maar ik ben al level 16.
Dit...

Als je met controller speelt misschien wel. Je kan altijd eens proberen. Ik speel zelf op ps5.

Maar dat is zo moeilijk 😂 er is zoveel te ontdekken. Ik had het arithmacy lokaal gevonden en ben even snel naar Hogsmeade gegaan omdat mijn inventory vol was, maar nu vind ik dat niet meer terug om die chests daar te looten.
Ik raak echt constant mijn weg kwijt in het kasteel maar het is wel super leuk.

Heeft er trouwens iemand toevallig de toiletten tegengekomen met de ingang naar de Geheime Kamer? 🤔 Normaal moet die ergens op het tweede verdieping zijn (normaal gaan we die wel niet kunnen opendoen). Ik heb al wel enkele andere Easter eggs tegengekomen.

Deze ziet er inderdaad tof uit. Reviews zijn goed eigenlijk. Van de eerste gameplay beelden dat ik zag ook heel herkenbare interface voor mij doordat ik de AC-games heb gespeeld (maar ik denk dat elke open wereld min of meer zo is, sinds the witcher 3). Deze zal ik zeker (vroeg of laat) eens spelen. Goede reminder om weer wat meer te gamen...

Ik raak echt constant mijn weg kwijt in het kasteel maar het is wel super leuk.
Via je map doen, als je daar links in het map menu kijkt zie je enkel die namen van die wings.
Maar als je dan op zo een wing klikt, krijg je in het onderliggende menu al je unlockte ruimtes te zien met een beschrijving.
Dan gewoon klikken op het groen symbooltje en je bent er zonder de weg te verliezen.

De eerste uren deed ik ook alles al lopende in/rond het kasteel, maar nu gebruik ik de map portal functie constant.

Heb een tip gevonden voor de console spelers onder ons:

• Camera acceleration helemaal naar beneden.
  • Camera sensitivity helemaal omhoog.
De game zou dan veel soepeler moeten aanvoelen en een groot verschil maken.

Juist getest en speelt wel beter zo.

Net getest op pc met een xbox controller en speelt idd veel vlotter!

Thanks 🙂

Daarnet opgestart, na een minuut of vijf naar 10 fps gekelderd, en nu raakt ie niet meer boven de twintig (5900x, rtx 3090), moet telkens herstarten. andere games draaien normaal.

Ik ben ondertussen Hogwarts uit en onderweg naar Hogsmeade en nu gaat het weer supervlot.

*edit* never mind 😐

Ik. heb wel het idee dat je heel erg snel overleveled bent. Ik doe nu story missions waarvoor je level 5 moet zijn maar ik ben al level 16.
Vind ik ook, ondertussen level 13 en juist die ene vijand verslagen in hogsmeade. Ik speel het op hard, en geen enkel probleem gehad om die neer te leggen.

Ben toch elke keer content dat ik een PS5 heb ze. Regelmatig problemen met pc-games helaas :(

Geef devs eens de tijd om te patchen. Er is zelfs nog geen day one (as in: Feb 10) patch en nog geen Game Ready driver.

Pas als de game op grote schaal gespeeld wordt op de talloze hardware configuraties komen er dingen naar boven dat devs en/of QA wel eens kunnen missen. Zelfs nu in minder dan 24 uur na launch hebben er al spelers een manier gevonden om de RT te fixen.
RDR2 PC bijvoorbeeld was bij launch voor sommigen letterlijk zelfs niet speelbaar, tot Rockstar relatief snel met een patch of twee kwam, en net door de massa's feedback wisten ze heel snel wat de oorzaken waren.
Flash forward naar nu: een van de vele open world games dat nog altijd als één van de benchmarks wordt aanzien, op vlak van het visuele en performance.

Horizon Zero Dawn's port is nog zoiets. Geen goede launch, terwijl de recentste build van die game enorm polished en geoptimaliseerd is. Zelfs bij de volop geprezen ports zoals die van Spider-Man Remastered en Miles Morales van Nixxes waren er nog tal van grafische bugs bij launch.
Digital Foundry's eerste Spider-Man Remastered video report mochten ze zelfs in de prullenbak kieperen omdat Nixxes nog nét voor launch met een patch kwam dat een ferme impact gaf op performance.
Bottom line: day one (of vroeger, wat nu het geval is met Hogwarts) is altijd het minst goede - putting it lightly, afhankelijk van de game - moment om te spelen op technisch vlak.

Laatst bewerkt:
Goh ik heb toch nog niet zoveel problemen ondervonden op pc. Heel af en toe heb ik wel en moment dat het ik een serieuze fps drop heb. Wat ik vandaag wel twee keer had waren graphics die niet goed geladen waren. Een keer een surface waar een texture mankeerde en dan een keer iemand die ineens wizardpokken ofzo leek te hebben 😅.

Enkel als ik raytracing aanzet krijg ik wel serieus schommelde fps dus die heb ik dan ook maar weer af gezet.

Ik moet wel toegeven dat ik ook niet super kritisch ben en zolang ik kan spelen zonder gefrustreerd te worden, ben ik al zeer blij. En speelbare FPS drops is niet iets waar ik mij super hard aan stoor (ook al zou het niet mogen).

Terug
Bovenaan