Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Beetje gespeeld op mijn Steam Deck en runt wel goed op low. Grafisch wel wennen als je ultra op pc gewoon bent :p Vraag me wel af hoe een Switch dit gaat draaien en in welke staat.

Ik had de eerste 2 uur of zo totaal geen performance issues op de xbox series x, maar zit nu 5 uur ver en nu moet ik ook op regelmaat eens wachten op een deur... :S

Is precies gelinked aan de groote van uw save of zo vermoed ik.
Want die eerste 2 uur totaal geen last en ik heb die eerste 2 uur ook nog niet buiten het kasteel geweest, dus echt wel veel door deuren gelopen.

Nu krijg ik letterlijk soms een laad cirkeltje te zien op een deur voor ik erdoor kan.
En ik speel al in performance mode dus tis zeker niet gelinked aan de grafische instelllingen die het niet trekken.

Ik had de eerste 2 uur of zo totaal geen performance issues op de xbox series x, maar zit nu 5 uur ver en nu moet ik ook op regelmaat eens wachten op een deur... :S

Want die eerste 2 uur totaal geen last en ik heb die eerste 2 uur ook nog niet buiten het kasteel geweest, dus echt wel veel door deuren gelopen.

Nu krijg ik letterlijk soms een laad cirkeltje te zien op een deur voor ik erdoor kan.
En ik speel al in performance mode dus tis zeker niet gelinked aan de grafische instelllingen die het niet trekken.
Is op PC ook

Hoe zit de performance bij AMD kaarten? Want ik lees vooral over Nvidia...
En bovenstaande wijst misschien op een memory leak?

Van die deuren heb ik eigenlijk nog geen last gehad op PC.
Die gaan op normale wijze open.

Wel is er inderdaad een vrij grote memory leak aanwezig.
In het begin draait alles vlot maar hoe langer dat ik speel hoe meer stuttering dat ik begin te krijgen tot ik het spel afzet en opnieuw opstart.
Het valt mij ook op nadat ik het spel heb afgezet dat deze soms nog minuten in het geheugen ingeladen blijft vooraleer die volledig is afgesloten.

De eerste 2 uur bestaat dan ook zo goed als enkel uit cutscenes :p

Neenee, deuren in het kasteel zelf gaan altijd vlot open, het is meestal als je naar binnen of buiten gaat, dat je dat hebt.
Is hier op PlayStation ook.

't Is ook niet dat je een minuut moet staan wachten he, hooguit 3 seconden ofzo.
En zoals Joeri zegt, als je buiten/binnen gaat :D

Na een paar 1000 uur Skyrim is die paar seconden wachten bij een deur peanuts :unsure:

't Is ook niet dat je een minuut moet staan wachten he, hooguit 3 seconden ofzo.
En zoals Joeri zegt, als je buiten/binnen gaat :D

Na een paar 1000 uur Skyrim is die paar seconden wachten bij een deur peanuts :unsure:
Klopt, gaat altijd om luttele seconden. Idem met fast travel, is altijd op een seconde of 3 gepiept.

Wss pas vrijdag, net zoals de nVidia drivers die donderdag verwacht worden.

Beetje jammer.

Memory leak zou best kunnen, daarnet eens 10 min ogpestart en draaide precies wel beter. Had ook de nvidia drivers van 2 weken geleden geïnstalleerd dus dat heeft mss ook iets geholpen. En ik lees veel over die DLSS versie overschrijven, wat ik nu ook gedaan heb. NA mijn werk dus nog eens testdraaien.

Klopt, hier ook.
In het begin voor Hogwarts 100fps, in Hogwarts in het begin ook nog rond de 90, maar na enkele uren spelen zat ik nog maar rond de 40 en soms 20 of minder...
Maar voorlopig workaround lijkt te zijn om gewoon even te herstarten en dan is het weer goed voor een tijdje.

Heb een tip gevonden voor de console spelers onder ons:

• Camera acceleration helemaal naar beneden.
  • Camera sensitivity helemaal omhoog.
De game zou dan veel soepeler moeten aanvoelen en een groot verschil maken.

Juist getest en speelt wel beter zo.

Ik. heb wel het idee dat je heel erg snel overleveled bent. Ik doe nu story missions waarvoor je level 5 moet zijn maar ik ben al level 16.

Heb een tip gevonden voor de console spelers onder ons:

• Camera acceleration helemaal naar beneden.
  • Camera sensitivity helemaal omhoog.
De game zou dan veel soepeler moeten aanvoelen en een groot verschil maken.

Juist getest en speelt wel beter zo.
Geldt niet voor PC?
Als ik tijd heb dan kan ik er vaanvond ook aan beginnen :D

Terug
Bovenaan