Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Vandaag de deluxe editie nog kunnen bestellen op coolblue aan 75 euro. Ben hier wel eens benieuwd naar. Wel nog steeds wat schrik dat de combat zou tegenvallen maar we shall see. De sfeer zit er in de trailers allessinds al in!

Na al de trailers en een beetje gameplay te gezien hebben op YT ben ik ervan overtuigd dat de game echt wel top zal zijn.

De game director deed er 80u over voor een eerste completionist run. :unsure:

Alan Tew zei:
Recently, I beat the game to 100% – and even with all my knowledge of the game, it was more than an 80-hour run through all the content. I’m sure there’s a lot to do there and I’m glad people will have that experience.

Laatst bewerkt:
ik vind da spel precies er maar middelmatig uitzien. Ziet er niks next gen uit. Gfx zijn niet super
Qua graphics zal het idd gene hoogvlieger zijn, maar dat zal komen omdat het ook op consoles moet draaien. Sowieso denk ik dat gameplay hier veel belangrijker is.
Wat qua graphics wel belangrijk lijkt zijn de lichteffecten. Die spells zouden hun omgeving echt mogen doen baden in het licht van mij. Zeker krachtige spreuken zoals Avada Kedavra.

Vind het er toch ook mooi uitzien. Production value up the wazoo. Geen 4miljoen polygonen verspild aan een stel sproeten. Gewoon mooi trouw(?) leveldesign, zeer deftige animaties.

Gezien de studio en het feit da'k niet zo bekend ben met de HP franchise wacht ik alvast nog wel tot de releasedag, maar het lijkt wel een hele degelijke game te worden.

Ik vind net wel dat de gfx netjes zijn voor een last-gen game te zijn eigenlijk.
Last Gen console dan ?
't is geen UE5 he (of zelfs UE4 eerlijk gezegd), ik ben de laatste die graphics het belangrijkste aspect vind maar voor deze game hoop ik dat vooral de sfeer zal boeien, en daar horen vooral dan de soundtrack en graphics juist te zitten.

UE4 (2015)

UE5 (2022)

Last Gen console dan ?
't is geen UE5 he (of zelfs UE4 eerlijk gezegd), ik ben de laatste die graphics het belangrijkste aspect vind maar voor deze game hoop ik dat vooral de sfeer zal boeien, en daar horen vooral dan de soundtrack en graphics juist te zitten.

UE4 (2015)

UE5 (2022)
Hogwarts Legacy is UE4 afaik. Maar aangezien dat moet runnen op een base Xbox One/PS4 vind ik dat er zeker goed uitzien.

‘Less is more’ in mijn geval 😉 Als vader van 2 kan ik het tegenwoordig echt niet opbrengen om 70+ uren in een game te pompen. Een completionist run van ongeveer 20-40 uur is imo de ideale lengte voor mij.
100% met u eens, rond de 40 uur is voor mij bij 90% van de games vaak het punt waarop ik iets heb van nu is het genoeg.

Er zijn altijd uitzonderingen ofc, kzeg nu maar iets, nen Diablo, GT7, of een of ander groot MP of Online games. Maar gewone SP ervaringen met een goed verhaal, die mogen van mij zeker afgerond worden na 20-40 uur.

Terug
Bovenaan