Hogedrukreiniger kopen - advies

Justchill

Member
Hallo iedereen,

ik wil een hogedrukreiniger kopen met doel terras en oprit te reinigen. Platines die nu zwart zien en groene/donkere aanslaag op sommige blauwstenen en op de muur vanonder. Ook voor het buitenspeelgoed van de kleinen te reinigen.

Ik ken er niets van dus ik hoor graag jullie tips (merken, druk, debieten...)... snel even gegoogled en zo een terraskop lijkt me wel handig.

grtjs
 
Een hogedrukreiniger beschadigd de toplaag van uw terras en oprit = meer mos en groen aanslag.

Gewoon proper maken met een stijve borstel + vlokken zeep of zwarte zeep.
 
Een hogedrukreiniger beschadigd de toplaag van uw terras en oprit = meer mos en groen aanslag.

Gewoon proper maken met een stijve borstel + vlokken zeep of zwarte zeep.
Ik lees dat altijd, maar ik doe dat eigenlijk nu al 10 jaar en ik merk daar echt niks van. Ge moet daar nu ook niet met de vuilfrees opzitten.
 
Ik heb al een aantal jaar een Nilfisk Core 140 met terrasborstel.

Ik heb toen die gekozen ipv Kärcher wegens een stuk goedkoper, gelijkaardige specificaties en garantie van 5 jaar ipv 2 jaar wat me meer vertrouwen gaf.

Het verschil tussen 130, 140 en 150 bar zal je volgens mij niet merken; tussen 100 en 150 bar zal natuurlijk wel een verschil zijn bij hardnekkig vuil.
Vooral belangrijk dat je die druk ook kan verminderen voor meer delicate oppervlakken of wanneer lagere druk voldoende is om alles proper te krijgen.
Zelfde opmerking voor maximaal debiet.
 
Meeste consumer hdr (hogedruk) kunnen deze taken aan.

Natuurlijk ga je er langer over doen met een toestel met lagere druk en kleiner debiet.

Doorgaans zijn druk en debiet parameters die recht evenredig zijn. Zo zal een toestel met hoge max druk (bar) doorgaans ook een bepaald debiet halen (liter/uur of l/minuut).

Hoe hoger de druk en bijhorend debiet hoe sneller de schoonmaakklus geklaard is.