Hogedrukreiniger kopen - advies

Justchill

Member
Hallo iedereen,

ik wil een hogedrukreiniger kopen met doel terras en oprit te reinigen. Platines die nu zwart zien en groene/donkere aanslaag op sommige blauwstenen en op de muur vanonder. Ook voor het buitenspeelgoed van de kleinen te reinigen.

Ik ken er niets van dus ik hoor graag jullie tips (merken, druk, debieten...)... snel even gegoogled en zo een terraskop lijkt me wel handig.

grtjs
 
Een hogedrukreiniger beschadigd de toplaag van uw terras en oprit = meer mos en groen aanslag.

Gewoon proper maken met een stijve borstel + vlokken zeep of zwarte zeep.
 
Een hogedrukreiniger beschadigd de toplaag van uw terras en oprit = meer mos en groen aanslag.

Gewoon proper maken met een stijve borstel + vlokken zeep of zwarte zeep.
Ik lees dat altijd, maar ik doe dat eigenlijk nu al 10 jaar en ik merk daar echt niks van. Ge moet daar nu ook niet met de vuilfrees opzitten.
 
Ik heb al een aantal jaar een Nilfisk Core 140 met terrasborstel.

Ik heb toen die gekozen ipv Kärcher wegens een stuk goedkoper, gelijkaardige specificaties en garantie van 5 jaar ipv 2 jaar wat me meer vertrouwen gaf.

Het verschil tussen 130, 140 en 150 bar zal je volgens mij niet merken; tussen 100 en 150 bar zal natuurlijk wel een verschil zijn bij hardnekkig vuil.
Vooral belangrijk dat je die druk ook kan verminderen voor meer delicate oppervlakken of wanneer lagere druk voldoende is om alles proper te krijgen.
Zelfde opmerking voor maximaal debiet.
 
Meeste consumer hdr (hogedruk) kunnen deze taken aan.

Natuurlijk ga je er langer over doen met een toestel met lagere druk en kleiner debiet.

Doorgaans zijn druk en debiet parameters die recht evenredig zijn. Zo zal een toestel met hoge max druk (bar) doorgaans ook een bepaald debiet halen (liter/uur of l/minuut).

Hoe hoger de druk en bijhorend debiet hoe sneller de schoonmaakklus geklaard is.

Bij Nilfisk, merk werd hier reeds aangehaald, werken ze bijvoorbeeld met een indicatieve cleaning speed index uitgedrukt in m2/uur.

Wat wil je uitgeven? Want je hebt universele pompen, inductiepompen, deels messing, keramische pistons,....

Zo een patio cleaner aka terrasreiniger aka ufo kan goed werken maar je hebt een behoorlijk krachtig toestel nodig navenant de vervuiling.

PS: consumer hdr toestellen pronken steeds met hun maximale debiet en druk. Op het toestelplaatje zelf ga je de gemiddelde werkdruk terugvinden. Daar vallen toestellen genre Lidl makkelijker mee door de mand. Zo kan een 170 bar toestel bvb 99% vd tijd slechts 135 bar geven of minder.
 
Ik heb de volgende combo: hogedrukreiniger en terrasreiniger. Werkt heel goed, imho beter dan de Karcher van mijn pa.
K overweeg om een hogedrukreiniger te kopen met terrasreiniger.
M'n oprit en pad naar voordeur bestaat uit klinkers met zand.
K las dat een hogedrukreiniger de klinkers broos kan maken maar dan is een terrasreiniger wel beter (de waterdruk wordt gespreid). Maar dit weekend zag ik iemand verder in de straat zo een terrasreiniger gebruiken.k ben ernaartoe geweest. Hij was er tevreden over maar er zat veel mos tussen de klinker. Mos dat ik niet heb. Zou dit door de terrasreiniger komen dat er mos komt?
 
Als er iets kapot (broos) zal gaan, denk ik toch ook eerder dat het het voegsel zal zijn dan de klinkers. En terras reiniger of niet, het is en blijft met de harde hand dat je iets weg doet. Dan moet je niet verbaasd zijn dat er meer weg gaat dan de bedoeling is.
 
Wordt het niet sneller en meer groen dan het jaar ervoor? Voegen die kapot springen?
ik heb kleiklinkers. Dus de voegen zijn gewoon wit zand. Om de x aantal jaar borstel ik daar eens wat nieuw zand in.

Groen zie ik weinig verschil. Dat is ieder jaar hetzelfde.
 
Merci voor de reacties. Ik heb deze van Lidl gekocht. Ik denk een goeie prijs / prestatie verhouding.

Je kan ook makkelijk retourneren indien niet tevreden.
Eerste keer dit weekend gebruikt en tevreden. Veel vuile dingen kunnen proper maken, oprit, terras, tuinspeeldgoed, stoelen enz..
 
Eerste keer dit weekend gebruikt en tevreden. Veel vuile dingen kunnen proper maken, oprit, terras, tuinspeeldgoed, stoelen enz..
Ideaal deze positieve ervaringen.
Net ook één besteld samen met de terrasreiniger.
Voor dat geld kan je niet sukkelen denk ik, zeker niet waarvoor ik 'm maar nodig heb (terras).
 
Ik heb hier een Karcher K3 met zo'n cirkel ding om de terras te kuisen. Die smijten ze overal naar je kop met giga korting (hubo, gamma, bol).

Denk dat we 120 of zo betaald hebben paar weken geleden. Gecheckt: 137 op bol met 15% kortingsbonnen + mobile viking cashback in 'kill my bill'

Dat ding werkt super goed. Terras op 1 uurtje gedaan met dat cirkelding. Precies nieuwe stenen.

(nu staat hij al opnieuw op 157 :laugh:) Denk dat ze die in de korting zwieren als de eerste zonnestralen piepen in maart/april
 
Ik heb hier een Karcher K3 met zo'n cirkel ding om de terras te kuisen. Die smijten ze overal naar je kop met giga korting (hubo, gamma, bol).

Denk dat we 120 of zo betaald hebben paar weken geleden. Gecheckt: 137 op bol met 15% kortingsbonnen + mobile viking cashback in 'kill my bill'

Dat ding werkt super goed. Terras op 1 uurtje gedaan met dat cirkelding. Precies nieuwe stenen.

(nu staat hij al opnieuw op 157 :laugh:) Denk dat ze die in de korting zwieren als de eerste zonnestralen piepen in maart/april

Ik heb dezelfde jaren geleden al gekocht aan een vergelijkbaar bedrag :)

Ik vind de kwaliteit maar zozo (beetje eigen aan een merk als Kärcher) maar voor wat ik het gebruik volstaat dit ruimschoots (jaarlijks na de winter het terras eens doen en zeer sporadisch eens gebruiken voor de BBQ of een tuinbank af te spuiten).
 
Terug
Bovenaan