Hogedrukreiniger kopen - advies

Ik heb dezelfde jaren geleden al gekocht aan een vergelijkbaar bedrag :)

Ik vind de kwaliteit maar zozo (beetje eigen aan een merk als Kärcher) maar voor wat ik het gebruik volstaat dit ruimschoots (jaarlijks na de winter het terras eens doen en zeer sporadisch eens gebruiken voor de BBQ of een tuinbank af te spuiten).

Ze zijn zozo. Ik had vroeger een K2. Die heeft nooit echt goed gewerkt. 1 winter in de serre vergeten. Beestje is nooit meer opgestart.

Die K3 is toch iets robuuster/steviger. Waarschijnlijk gewoon 2 stukken plastiek extra.

Maar hier is het ook enkel voor 30m2 terras, 30m2 opritten en wat paadjes te doen in het voorjaar. De serre ramen eens afspuiten en dan weer 11mnd in de kelder :laugh:
 
Ik heb hier een Karcher K3 met zo'n cirkel ding om de terras te kuisen. Die smijten ze overal naar je kop met giga korting (hubo, gamma, bol).

Denk dat we 120 of zo betaald hebben paar weken geleden. Gecheckt: 137 op bol met 15% kortingsbonnen + mobile viking cashback in 'kill my bill'

Dat ding werkt super goed. Terras op 1 uurtje gedaan met dat cirkelding. Precies nieuwe stenen.

(nu staat hij al opnieuw op 157 :laugh:) Denk dat ze die in de korting zwieren als de eerste zonnestralen piepen in maart/april
Staat nu aan 109 euro op iBOOD: https://www.ibood.com/nl/s-be/o/karcher-k2-power-control-home/993701

K3: https://www.ibood.com/nl/s-be/o/karcher-k3-power-control-home-hogedrukreiniger/993920
 
hier ook een Karcher.

wel oppassen voor de voegen tussen mijn "platines", want die springen zo kapot. die ronde kop gebruik ik niet, is te lastig en je moet er te hard op duwen. Gewoon spuiten en al de zwarte smurrie komt er zo af. tevreden van.
 
hier ook een Karcher.

wel oppassen voor de voegen tussen mijn "platines", want die springen zo kapot. die ronde kop gebruik ik niet, is te lastig en je moet er te hard op duwen. Gewoon spuiten en al de zwarte smurrie komt er zo af. tevreden van.


Hier wel significant beter resultaat met die ronde kop vs gewone spuitslang. Helft "manueel" gedaan, 2h werk. Andere helft met de ronde kop, half uur werk. Het stuk met de ronde kop is merkelijk veel properder en egaler in kleur.

But it depends. Onze vroegere oprit waren ruwere stenen en daar deed die ronde kop nougatbollen qua kuisen.
 
karcher moet je niet kopen onder een k4. die hebben een plastieken pomphuis en dat is rommel. is direct kapot en mag je eigenlijk niet langer dan 15 min aan een stuk mee werken.

nilfisk is eigenlijk beter voor alles onder een k7.
 
karcher moet je niet kopen onder een k4. die hebben een plastieken pomphuis en dat is rommel. is direct kapot en mag je eigenlijk niet langer dan 15 min aan een stuk mee werken.

nilfisk is eigenlijk beter voor alles onder een k7.
Verklaard veel, gans mijn dak ontmossed mss 6h bezig geweest, en nu werkt het nog maar toch niet zo goed meer.

Die ronde borstel waar iedereen hier over spreekt, werkte zeer goed, maar dan plots niet meer.

Mijn pistool moet ik telkens eens tegen schoppen om dat te doen draaien....
 
karcher moet je niet kopen onder een k4. die hebben een plastieken pomphuis en dat is rommel. is direct kapot en mag je eigenlijk niet langer dan 15 min aan een stuk mee werken.

nilfisk is eigenlijk beter voor alles onder een k7.

Alles dat ik koop is ofwel na 3y kapot. Als het niet kapot is, raakt het verloren in de familie om nooit nog terug te keren. Kun je beter goedkope brol kopen :crazy:


Mijn schoonouders hebben de sleutel van ons huis. Die hebben zo de neiging van whatsapp te sturen "we hebben de bosmaaier deze middag meegenomen voor nonkel XYZ". aja, handig, want ik wil niet bosmaaieren als ik er zin in heb :rolleyes: Dat probleem heb ik opgelost door een bosmaaier/kettingzaag/heggenschaar/buxustrimmer op Makita batterijen te kopen. En die batterijen verstop ik :laugh:

Zijn er hogedrukreinigers van Makita ? edit: 500 euro, #paskaart
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ze zijn zozo. Ik had vroeger een K2. Die heeft nooit echt goed gewerkt. 1 winter in de serre vergeten. Beestje is nooit meer opgestart.

Die K3 is toch iets robuuster/steviger. Waarschijnlijk gewoon 2 stukken plastiek extra.

Maar hier is het ook enkel voor 30m2 terras, 30m2 opritten en wat paadjes te doen in het voorjaar. De serre ramen eens afspuiten en dan weer 11mnd in de kelder :laugh:

karcher moet je niet kopen onder een k4. die hebben een plastieken pomphuis en dat is rommel. is direct kapot en mag je eigenlijk niet langer dan 15 min aan een stuk mee werken.

nilfisk is eigenlijk beter voor alles onder een k7.
Correct.
Als je een lager budget wil uitgeven kan je beter Nilfisk kopen.
 
Correct.
Als je een lager budget wil uitgeven kan je beter Nilfisk kopen.

De goedkoopste Nilfisk met zon cirkel ding om te kuisen is 300-500 euro op coolblue. Toch een pak duurder dan een brol Karcher. Die Karcher mag dan nog maar een paar jaar meegaan, lijkt met dat je dat als sporadische gebruiker er nooit uithaalt ? Of mis ik iets ?
 
Ik heb een K7 die al 9 jaar meegaat nu, voor alles dat ik meer dan 2-3 keer gebruik koop ik liever iets dat een beetje overkill is.
 
Ik heb een K7 die al 9 jaar meegaat nu, voor alles dat ik meer dan 2-3 keer gebruik koop ik liever iets dat een beetje overkill is.
Meeste materiaal dat ik koop is ook altijd zeer deftig maar een hogedrukreiniger is iets dat zodanig weinig gebruikt wordt dat het kan volstaan van B merken zoals Kärcher of powerplus. Desalniettemin heb ik keer op keer spijt als ik zoiets gekocht heb eens dat ik het aan het gebruiken ben :rofl:mijn powerplus compressor of powerplus assenzuiger past ook in dit rijtje.
 
Vergeet je toestel niet goed op te bergen voor de winter. Dus zien dat er zo weinig mogelijk water nog in het circuit is en bij voorkeur vorstvrij bewaren.
karcher moet je niet kopen onder een k4. die hebben een plastieken pomphuis en dat is rommel. is direct kapot en mag je eigenlijk niet langer dan 15 min aan een stuk mee werken.

nilfisk is eigenlijk beter voor alles onder een k7.
En Nilfisk gaat ook mee en zelfs boven K7 met Premium gamma (nog steeds consumer oriented).

Ik heb zowel Nilfisk en ook een Comet, die laatste is eerder semi pro zoals je ook goedkopere Kränzle hebt).

Karcher is een Belgicisme geworden. Maar of ze nog als referentie kunnen worden beschouwd… Nee, m.i. niet, dan ga je niet overal ten lande je producten gaan braderen van Aldi tot de Stock Americain.
 
De goedkoopste Nilfisk met zon cirkel ding om te kuisen is 300-500 euro op coolblue. Toch een pak duurder dan een brol Karcher. Die Karcher mag dan nog maar een paar jaar meegaan, lijkt met dat je dat als sporadische gebruiker er nooit uithaalt ? Of mis ik iets ?

Je hebt goedkopere toestellen met een patiocleaner maar de instappers zijn sowieso duurder dan K2 - K3. Check CORE 125 P(AD).

Edit:
iBood
 
Laatst bewerkt:
Vergeet je toestel niet goed op te bergen voor de winter. Dus zien dat er zo weinig mogelijk water nog in het circuit is en bij voorkeur vorstvrij bewaren.
can confirm. mijn k4 power controll van toen 250 euro was na 5 keer kapot omdat die in mijn afgesloten tuinhuis gestaan heeft in de winter. Een miniscuul lek in het enige plastieken gedeelte die de motor/pomp verbind met de slangen en behuizing. dat ding helemaal opengevezen en nooit meer dichtgekregen xD

heb nu weer dezelfde gekocht omdat ik gevendorlocked zit in al die tussenstukjes..... maar als deze het weer zo snel begeeft dan is het voor mij gedaan met karcher.
 
De goedkoopste Nilfisk met zon cirkel ding om te kuisen is 300-500 euro op coolblue. Toch een pak duurder dan een brol Karcher. Die Karcher mag dan nog maar een paar jaar meegaan, lijkt met dat je dat als sporadische gebruiker er nooit uithaalt ? Of mis ik iets ?

Zelfs op Coolblue vind je al een Nilfisk met terrasreiniger voor €239 (of €260 zonder de huidige korting) - de hogere prijzen zijn voor een hoop andere extra's voor de auto, dakgoten, reinigingsmateriaal inbegrepen, etc.
Bijna het dubbele van een Kärcher K2 met terrasreiniger; ongeveer 50% meer dan een K3. Als die Kärchers hun werk deftig blijven doen bij sporadisch gebruik, haal je dat er idd niet uit. Maar als je pech hebt, win je het snel uit van iets duurder/degelijker te gaan.
 
Ik ga ook graag voor overkill. Heb tegenwoordig zoveel materiaal van Stihl in het tuinhuis staan dat ik daar gvd een verzekering extra op zou moeten pakken.

De Stihl RE 130plus is ook wel overkill, maar zeer degelijk spul voor thuisgebruik. Ook leuk voor de auto mee te wassen met die auto accessoires.

Ik vind dat ook gewoon heel fijn om te gebruiken, zo een hogedrukreiniger :unsure:
 
Jouw Stihl is met grote waarschijnlijkheid een white label Nilfisk Excellent 145 of 150. Ga die toestellen maar eens vergelijken, die zijn zeer gelijkaardig qua bouw en specificaties.

Husqvarna hun huidige modellen zijn ook rebranded Nilfisk toestellen.
 
Jouw Stihl is met grote waarschijnlijkheid een white label Nilfisk Excellent 145 of 150. Ga die toestellen maar eens vergelijken, die zijn zeer gelijkaardig qua bouw en specificaties.

Husqvarna hun huidige modellen zijn ook rebranded Nilfisk toestellen.
Goei opmerking. Zal dat eens vragen, mijn kameraad is verdeler van die merken en doet daar ook de herstellingen van.

Die weet mij meestal wel te zeggen vanaf welk model het kwalitatief beter is. De instapmodellen van bijvoorbeeld Stihl zijn ook gewoon brol.
 
Zozo, hier is de Parkside 170 bar ook toegekomen en direct uitgetest.
Voldoet gewoon aan de verwachtingen, meer dan krachtig genoeg om het terras te kuisen.
Heb de terrasreiniger er ook bij gekocht. Achteraf gezien niet echt nodig maar wel tof om veel in één keer te doen.
Kwaliteit van de koppelingen vind ik wel maar zozo, maar voor dat geld mag je eigenlijk niet meer verwachten.
 
Terug
Bovenaan