Hoeveel verlofdagen heb je per jaar op dit ogenblik

Hoeveel dagen verlof heb je?

• 20-24

Stemmen: 35 13,2%
  • 25-29

Stemmen: 33 12,4%
  • 30-34

Stemmen: 83 31,2%
  • 35-39

Stemmen: 54 20,3%
  • 40-44

Stemmen: 17 6,4%
  • 45-49

Stemmen: 17 6,4%
  • 50-54

Stemmen: 4 1,5%
  • 55-60

Stemmen: 2 0,8%
  • Met flexwerk kan ik nog dagen bij verdienen

Stemmen: 0 0,0%
  • Verlof? Doen we hier niet aan mee

Stemmen: 8 3,0%
  • 60-70

Stemmen: 5 1,9%
  • 70-1000

• 10-20

• Totaal aantal stemmers
    266
Dat zijn eigenlijk 24 onbetaalde verlofdagen en 235 (ofzoiets) betaalde verlofdagen.
die 24 dagen krijgt ge ook betaald, ge trekt enkel geen vakantiegeld.
https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t89
In principe ontvangt u werkloosheidsuitkeringen voor de vakantiedagen die u tijdens uw werkloosheid neemt. Voor de vakantiedagen die gedekt zijn door vakantiegeld (dit is het geval indien u als loontrekkende hebt gewerkt tijdens het volledige voorbije jaar of een gedeelte ervan) ontvangt u geen werkloosheidsuitkeringen.

36 vakantiedagen + 2 brugdagen + halve dag op 2/1 + dienstvrijstelling op de dag verjaardag van onze instelling 🥳
En nog 2 regelementaire feestdagen (2 nov en 26/12). Vroeger kregen we nog koningsdag maar tegenwoordig is dat een extra verlofdag die we zelf mogen kiezen.

44 totaal.
20 vakantiedagen
12 adv
12 sectordagen

bijkomend nog wel een aantal feestdagen die zijn ingepland dus totaal 51 ongeveer.

- 16 dagen wettelijk verlof
- 6 dagen extralegaal verlof
- 35 dagen arbeidsduurvermindering (werken 40 uur, maar voltijdse arbeidsduur is 34u15m)
- 3 ancienniteitsdagen
- 2 brugdagen met feestdagen
- 34 extra uren
- 3 halve dagen voor feestdagen

Samen dus 67 dagen en 6 uur.

Ik klaag niet. Behave dat ik de poll niet kan invullen, @ugar :)
Waar werk je

Zelfstandige dus "ik doe er niet aan mee". Regel hier op kantoor is wel dat 20 dagen de norm is. Hoe minder uren ik presteer, des te minder ik verdien, dusja. Meestal zit ik wel aan die 20 dagen, maar eigenlijk tel ik niet.

Hoeveel verlof dat ik jaarlijks heb?
VEEL TE WEINIG :rofl:

Nu even serieus:
20 dagen
12 ADV
3 feestdagen in het weekend
= 35 dagen dit jaar

Laatst bewerkt:
35 dagen

20 dagen verlof
12 adv
2 ancienniteit
1 gewestelijke feestdag

Maar ik kan wel 3 dagen per maand kiezen dat ik niet gepland wil worden, maar dat is geen officieel verlof natuurlijk. Meestal kan ik dat dan combineren met mijn regulier verlof en zo lange perioden thuis blijven.

Een ander voordeel is dat we onzen ADV kunnen over zetten naar het volgend jaar, beperkt tot max 1 jaar. Dus als je grote plannen hebt kan je wel wat verlof opstapelen op die manier.

Hoeveel verlof dat ik jaarlijks heb?
VEEL TE WEINIG :rofl:

Nu even serieus:
20 dagen
12 ADV
3 feestdagen in het weekend
= 35 dagen dit jaar

Not sure if serious? :D Mijn vorige job was 20 dagen, 0 ADV dagen en werkweken van 50-65 uur zonder recup. Hope this makes you feel better. 🙃

20 dagen
6 ADV
1 ancienniteit (1 vanaf 1 jaar dienst, 2 vanaf 3 jaar en 3 vanaf 5 jaar)
---
27 dagen

Als werknemer:
- WG1, contract 1: wettelijk minimum 20 dagen + tellertje voor de overuren. Elk gepresteerd uur kwam op de teller en kon dan ingezet worden als verlof. Ik werkte 40-41u per week => 12-tal dagen extra thuis per jaar
- WG1, contract 2: wettelijk minimum 20 dagen + 12 ADV (40u werken in 38u stelsel)
- WG 2: wettelijk minimum 20 dagen + 9 ADV dagen. Contractueel 39.5u werken in 38u stelsel, maar we moesten wel 40u doen, zo registreren in timesheets en werd ook als 40u gefactureerd naar klanten. Go figure :p

Dat half uurtje per week was voor mij ook wel eentje dat ik een paar keer naar HR heb aangegeven. Zonder succes :)

Als zelfstandige: zoveel als ik wil, ook gekoppeld aan de vraag.
- eerste boekjaar: 232.5 werkdagen (wel bijna 13 maand gewerkt in eerste boekjaar), 34.5 echte verlofdagen, 9 feestdagen, 1 ziektedag
- tweede boekjaar: 237.5 werkdagen, 27 verlofdagen, 8 feestdagen, 0 ziektedagen

Als zelfstandige: zoveel als ik wil, ook gekoppeld aan de vraag.
- eerste boekjaar: 232.5 werkdagen (wel bijna 13 maand gewerkt in eerste boekjaar), 34.5 echte verlofdagen, 9 feestdagen, 1 ziektedag
- tweede boekjaar: 237.5 werkdagen, 27 verlofdagen, 8 feestdagen, 0 ziektedagen
Amai dat zijn weinig ziektedagen hé :) Ik had er vorig jaar helaas héél wat meer.

Een vraag. Ik kreeg vorig jaar plots last van sarcoïdose. De dagen dat ik onderzoeken en testen moest gaan, heb ik ingeboekt als ziekte. Dit kon namelijk alleen gebeuren tijdens de werkuren. Een collega zei dat ik dit "wettelijk" dan eigenlijk als verlof moest inboeken.

Volgens mij heeft ie wettelijk ergens wel gelijk maar ja, in praktijk was dat niet echt doenbaar, het ging hier niet over 2 dagen of zo hé! Het ging echt over een reeks onderzoeken (ook onderzoek naar kanker). Zowiezo was ik bij momenten ook echt serieus ziek. Mijn huisarts heeft ook dit gewoon voorgeschreven zonder enig probleem. (met melding van arbeidsongeschiktheid).

Amai dat zijn weinig ziektedagen hé :) Ik had er vorig jaar helaas héél wat meer.

Gelukkig weinig ziektedagen inderdaad. Nu was dat tijdens mijn hele carrière als werknemer ook hoor, ik ben niet vaak ziek. Hout vasthouden, dat het zo mag blijven duren, want nu zijn ziektedagen wel heel duur :)

Gelukkig weinig ziektedagen inderdaad. Nu was dat tijdens mijn hele carrière als werknemer ook hoor, ik ben niet vaak ziek. Hout vasthouden, dat het zo mag blijven duren, want nu zijn ziektedagen wel heel duur :)
Ik denk dat m'n laatste ziektedagen al van een jaar of 5 geleden moeten zijn, als 't al niet langer geleden is dat ik daar m'n knie gebroken heb.
Sinds dien nog geen ziektedagen opgenomen.

Betekent niet dat ik nog nooit een vallingske gehad heb, maar heb niet de gewoonte om daarvoor thuis te blijven.
Verder heb ik dus niets serieus meer gehad sinds ik daar m'n knie gebroken heb wat jaren terug (waarvoor ik uiteindelijk 1 week ziekte heb gehad tot ik weer van doen was op 't werk, weliswaar remote dan voor enkele maanden).

Dus jah ... ook al een hele tijd 0 ziektedagen. :cool:

En als er dan toch 1 silver lining moet zijn aan dat covid thuiswerk regime dan is het wel dat ik gedurende heel die periode 0,0 keer effectief ziek ben geweest, zelfs geen vallingske. Dus toch al +1j ondertussen. Anders had ik toch zo 1 keer per jaar een of andere snotvalling wete, nu toch al lang geleden.
Of dat constant binnen zitten & nooit meer buiten komen echt goed is voor de weerstand da's dan weer een ander paar mouwen.

20 verlofdagen, 12 ADV-dagen, en ik denk dit jaar twee feestdagen die in het weekend vallen.

Ik kan wel mijn eindejaarspremie omzetten in verlof (5, 10, 15 of 20 dagen), wat ik al elk jaar gedaan heb.

Alles samen 28 dit jaar, maar had er nog 6 aan overuren staan + heb er 5 bij gekocht met de 13de maand, dus 39. Voor 36-urenweken en met nog maar 1 jaar anciënniteit vind ik dat wel oké.

Vorig jaar had ik er voor een heel jaar werken 8 en was ik nog halftijds aan het studeren, dus de huidige situatie voelt als extreem luxueus aan. 😅

Dus jah ... ook al een hele tijd 0 ziektedagen. :cool:
Vroeger redeneerde ik zo: 1 ziektedag? Ai dat is meer kans op je C4! :sarcastic:

39 graden Koorts? Blijven werken! Hoesten in de collega zijn gezicht? Blijven werken! Elke minuut op de WC pot? Gewoon die dag inboeken als werkdag, héél de tijd van de bureau naar de toiletten spurten maar gewoon blijven doorwerken!

Tot ik enkele jaren geleden epileptie (2017) heb gekregen en vorig jaar sarcoïdose. We zijn ondertss 4 jaar verder, ik heb schandalig véél ziektedagen moeten opnemen. Ben ik ontslagen geweest ondertussen? Heu ... wat denk je zelf ???

Maar neen, ik blijf natuurlijk niet graag thuis wegens ziekte, alleen denk ik tegenwoordig gewoon aan mijn gezondheid. Dat is toch net nog iets belangrijker dan absoluut kost wat kost blijven doorbeuken op de werkvloer.

Bazin bij m'n vorige werkgever die kwam met opzet met griep werken om dan aan elk bureau-eilandje te komen neuten van "ja ik ben zelfstandige é; ik kan ni gwn een paar daagskes betaald thuisblijven zoals jullie" 🥴

Die farcen gaan wel gedaan zijn na Corona. Nooit gesnapt waarom mensen ziek komen werken. Zaten er zo ziek als een hond te snotteren, heel de meeting room te infecteren. Na 2 dagen sukkelen en totally not productief moeten ze toch de rest van de week thuisblijven en een week later is den helft van departement ziek. Wie heeft daar nu baat bij? Als je ziek bent, blijf dan thuis. Als je echt niet kunt laten, werk dan van thuis, maar maak de rest niet ziek. Stoerdoenerij...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan