ThekillingGoku
Well-known member
Ik zie niet hoe je 'zelf kiest' voor de policies van het bedrijf buiten 'ik zijn den bos in'.Je kiest daar toch zelf voor?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie niet hoe je 'zelf kiest' voor de policies van het bedrijf buiten 'ik zijn den bos in'.Je kiest daar toch zelf voor?
Je kiest toch zelf om daar te gaan werken en zou me vreemd lijken als ze dat in een policy gooien dat je 40u moet werken zonder ADV dagen.Ik zie niet hoe je 'zelf kiest' voor de policies van het bedrijf buiten 'ik zijn den bos in'.
Welja, dat is niet iets dat je pas 2j later achter komt uiteraard, dus uiteraard weet je dat.Je kiest toch zelf om daar te gaan werken en zou me vreemd lijken als ze dat in een policy gooien dat je 40u moet werken zonder ADV dagen.
Mijn pa werkte ook pak meer uren dan op zijn contract stond zonder verlof in de plek maar zijn loon was daar wel op aangepast natuurlijk (werd ook in die job verwacht)
Je kiest toch zelf om daar te gaan werken en zou me vreemd lijken als ze dat in een policy gooien dat je 40u moet werken zonder ADV dagen.
Bij m'n vorige patron was het zo van 'de eerste x-aantal overuren zijn voor de fun'. Vanaf dat aantal gepasseerd was op een jaar zou het uitbetaald worden.Natuurlijk is dat geen neergeschreven policy. Maar je tekent een standaard arbeidscontract van 38u en in de praktijk werk je 40 à 60 uur. Klaag je hierover dan ben je een 'vakbondsmens' en sta je op death row (aka in de lijn om ontslagen/vervangen te worden). Bij je ontslag kan je ook je overprestaties niet claimen want zo'n bedrijven zijn dan slim genoeg om geen uurregistratie te voeren.
Worden overuren niet nog vaak in het zwart uitbetaald?
20 wettelijke dagen
15 ADV dagen
12u extra (op te nemen blokken van 2u/dag max)
1 anciënniteitsdag/5 jaar dienst
10 dagen aan te kopen ipv eindejaarspremie

Wrsl ga ik ergens de mist is in bij de benamingen (laat het dan zeker weten)Check dat nog eens tegoei![]()
Bank en verzekeringen?35
10 dat we via het cafetariaplan kunnen afkopen (maximum 10, je kan ook 1 afkopen of 7 naargelang...tot eind sept kan je dit aanvragen)
24 dagen recup
Die recup is natuurlijk voor de corona, nu werken we allemaal thuis en kunnen we geen overuren presteren uiteraard. En 24 is eigenlijk maximum 2 per maand die je niet kan opsparen, heb je 2 dagen recup in februari en je gebruikt ze niet dan zijt ge ze in maart wel kwijt.
Ik kwam meestal wel aan 24 dagen dus in totaal 69 dagen verlof.
Wrsl ga ik ergens de mist is in bij de benamingen (laat het dan zeker weten)
Alleszins 36d +12u en dan 10 extra aan te 'kopen' indien wenselijk
I stand correctedNormaal zitten we op:
Die 12u in flex zitten al bij de ADV - dat heeft voor ons geen enkel belang.
- 20 standaard
- 18 ADV
- Anciënniteitsdagen
- Boxing day
- 10d eindejaarspremie
Staan nu 3 ADV dagen als collectief verlof voor de periode kerst-nieuw + verlegde dag van kerstmis zelf + boxing day als jaarlijks extraatje.