Hoeveel verlofdagen heb je per jaar op dit ogenblik

Hoeveel dagen verlof heb je?

• 20-24

Stemmen: 35 13,2%
  • 25-29

Stemmen: 33 12,4%
  • 30-34

Stemmen: 83 31,2%
  • 35-39

Stemmen: 54 20,3%
  • 40-44

Stemmen: 17 6,4%
  • 45-49

Stemmen: 17 6,4%
  • 50-54

Stemmen: 4 1,5%
  • 55-60

Stemmen: 2 0,8%
  • Met flexwerk kan ik nog dagen bij verdienen

Stemmen: 0 0,0%
  • Verlof? Doen we hier niet aan mee

Stemmen: 8 3,0%
  • 60-70

Stemmen: 5 1,9%
  • 70-1000

• 10-20

• Totaal aantal stemmers
    266
Ik zie niet hoe je 'zelf kiest' voor de policies van het bedrijf buiten 'ik zijn den bos in'.
Je kiest toch zelf om daar te gaan werken en zou me vreemd lijken als ze dat in een policy gooien dat je 40u moet werken zonder ADV dagen.
Mijn pa werkte ook pak meer uren dan op zijn contract stond zonder verlof in de plek maar zijn loon was daar wel op aangepast natuurlijk (werd ook in die job verwacht)

Je kiest toch zelf om daar te gaan werken en zou me vreemd lijken als ze dat in een policy gooien dat je 40u moet werken zonder ADV dagen.
Mijn pa werkte ook pak meer uren dan op zijn contract stond zonder verlof in de plek maar zijn loon was daar wel op aangepast natuurlijk (werd ook in die job verwacht)
Welja, dat is niet iets dat je pas 2j later achter komt uiteraard, dus uiteraard weet je dat.

Moest verlof m'n primair doel zijn dan zou ik idd gaan zoeken naar ergens waar er meer verlof te rapen valt.
Een loonpakket is uiteraard meer dan enkel verlof, dus ik bekijk het in z'n totaliteit eh. Idem moest ik elders gaan horen, dan bekijk je dat in z'n geheel, niet enkel het verlof.

Nuja ... overheen de jaren is dat wel al enkele keren aangehaald dat ze dat gingen bekijken, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze dat ineens gaan introduceren. Zou een kostelijk grapke zijn ook e, iedereen 'ineens' 12d extra geven.

Natuurlijk is dat geen neergeschreven policy. Maar je tekent een standaard arbeidscontract van 38u en in de praktijk werk je 40 à 60 uur. Klaag je hierover dan ben je een 'vakbondsmens' en sta je op death row (aka in de lijn om ontslagen/vervangen te worden). Bij je ontslag kan je ook je overprestaties niet claimen want zo'n bedrijven zijn dan slim genoeg om geen uurregistratie te voeren.

Natuurlijk is dat geen neergeschreven policy. Maar je tekent een standaard arbeidscontract van 38u en in de praktijk werk je 40 à 60 uur. Klaag je hierover dan ben je een 'vakbondsmens' en sta je op death row (aka in de lijn om ontslagen/vervangen te worden). Bij je ontslag kan je ook je overprestaties niet claimen want zo'n bedrijven zijn dan slim genoeg om geen uurregistratie te voeren.
Bij m'n vorige patron was het zo van 'de eerste x-aantal overuren zijn voor de fun'. Vanaf dat aantal gepasseerd was op een jaar zou het uitbetaald worden.
Toen ik naar het kantoor ging om op te vragen hoeveel uren het waren, geen probleem 'zoveel man'. Als ik dan vroeg om een printout van m'n tijdsregistraties te krijgen was het van 'ja, maar dat kunnen we u ni geven ze' (lees: willen we u niet geven, want ...).

Dus ben ik daar vertrokken & nooit gene frang gezien van die uren. Waren er 160 of zoiets.

36 dagen.
+ mogelijkheid om recup op te bouwen zodat dit 48 wordt.

Worden overuren niet nog vaak in het zwart uitbetaald?
Mijn werkgever van een achttal jaar terug deed dit. Over overuren werd heel vaag gedaan bij de sollicitatie. Van zodra in dienst mocht je elke maand een envelopke halen.

Worden overuren niet nog vaak in het zwart uitbetaald?

Denk dat het in veel (kleine) KMO's eerder is van "als je overuren moet doen dan werk je niet snel genoeg, eigen schuld dikke...."

Grappig feit is wel dat we bij mijn huidige werkgever evenveel facturen per maand verwerken met 5 accountants als bij mijn vorige werkgever met 1 accountant (me). :')

25 verlof
6 adv

mogelijkheid om recup op te bouwen :

1.5 dag recup voor werken op een zaterdag
2 dagen recup voor werken op een feestdag

Elk jaar zit ik tussen de 45 en de 60 dagen verlof door recup.

35
10 dat we via het cafetariaplan kunnen afkopen (maximum 10, je kan ook 1 afkopen of 7 naargelang...tot eind sept kan je dit aanvragen)
24 dagen recup

Die recup is natuurlijk voor de corona, nu werken we allemaal thuis en kunnen we geen overuren presteren uiteraard. En 24 is eigenlijk maximum 2 per maand die je niet kan opsparen, heb je 2 dagen recup in februari en je gebruikt ze niet dan zijt ge ze in maart wel kwijt.

Ik kwam meestal wel aan 24 dagen dus in totaal 69 dagen verlof.

20 wettelijke dagen
15 ADV dagen
12u extra (op te nemen blokken van 2u/dag max)
1 anciënniteitsdag/5 jaar dienst
10 dagen aan te kopen ipv eindejaarspremie

Laatst bewerkt:
35
10 dat we via het cafetariaplan kunnen afkopen (maximum 10, je kan ook 1 afkopen of 7 naargelang...tot eind sept kan je dit aanvragen)
24 dagen recup

Die recup is natuurlijk voor de corona, nu werken we allemaal thuis en kunnen we geen overuren presteren uiteraard. En 24 is eigenlijk maximum 2 per maand die je niet kan opsparen, heb je 2 dagen recup in februari en je gebruikt ze niet dan zijt ge ze in maart wel kwijt.

Ik kwam meestal wel aan 24 dagen dus in totaal 69 dagen verlof.
Bank en verzekeringen?

Wrsl ga ik ergens de mist is in bij de benamingen (laat het dan zeker weten)
Alleszins 36d +12u en dan 10 extra aan te 'kopen' indien wenselijk

Normaal zitten we op:
  • 20 standaard
  • 18 ADV
  • Anciënniteitsdagen
  • Boxing day
  • 10d eindejaarspremie
Die 12u in flex zitten al bij de ADV - dat heeft voor ons geen enkel belang.
Staan nu 3 ADV dagen als collectief verlof voor de periode kerst-nieuw + verlegde dag van kerstmis zelf + boxing day als jaarlijks extraatje.

Normaal zitten we op:
  • 20 standaard
  • 18 ADV
  • Anciënniteitsdagen
  • Boxing day
  • 10d eindejaarspremie
Die 12u in flex zitten al bij de ADV - dat heeft voor ons geen enkel belang.
Staan nu 3 ADV dagen als collectief verlof voor de periode kerst-nieuw + verlegde dag van kerstmis zelf + boxing day als jaarlijks extraatje.
I stand corrected :bow:

24 verlofdagen (20 wettelijke en 4 bovenwettelijke meen ik) en 26 ADV dagen. Die ADV dagen kunnen we opnemen als 4u per week of 8u om de week. Ik heb bijvoorbeeld de vrijdagen van de even weken vrij. In een schrikkeljaar zoals vorig jaar hebben we 26.5 ADV dagen uiteraard.

36 per jaar (politie), 4 baaldagen ook nog (dagen die je vrij neemt zonder verplicht doktersbriefje, maar die uren zijn wel kwijt)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan