Hoeveel % van je netto maandinkomen gaat momenteel naar je hypothecaire lening(en)?

Hoeveel % van je netto maandinkomen gaat naar de afbetaling van je woning?

  • <10%

    Stemmen: 16 4,0%
  • 10-19,9%

    Stemmen: 86 21,2%
  • 20-29,9%

    Stemmen: 159 39,3%
  • 30-39,9%

    Stemmen: 106 26,2%
  • 40-49,9%

    Stemmen: 23 5,7%
  • 50-59,9%

    Stemmen: 14 3,5%
  • Andere: verduidelijk in tekst a.u.b.

    Stemmen: 1 0,2%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Tot op heden 28%, dit zal vanaf volgende maand echter stijgen naar 40% vanwege overstap naar zelfstandige statuut en bijgevolg zeer laag recurrent maandelijks inkomen. Op zich geen schrik, momenteel sparen we nog aan het begin van elke maand 400 EUR, dit kunnen we desnoods nog on hold plaatsen totdat er meer "ademruimte" komt over een drietal jaar wanneer er dividend uitgekeerd kan worden.
Update, we zaten inmiddels aan ca. 33%, zal vanaf februari weer stijgen tot ca. 40% gezien ook partner nu zelfstandige wordt. (afbetaling 1.570 EUR/maand met netto maandelijks inkomen als 2 zelfstandigen van 4.100 EUR)
 
Laatst bewerkt:
Door mijn wagen in te leveren voor mobiliteitsbudget, zijn we gezakt naar 34 naar 29%. Maar nu een wagen privé gekocht met een lening dus ik betaal nog altijd evenveel aan de bank.
 
Hier zitten we op 21%
1440 op 6700

Nog een jaar en we zijn virtueel schuldvrij (evenveel spaargeld als openstaande lening)
 
Hier zitten we op 21%
1440 op 6700

Nog een jaar en we zijn virtueel schuldvrij (evenveel spaargeld als openstaande lening)

Ik was virtueel schuldenvrij, maar ander huis gekocht :D.
Momenteel 1640 euro afbetaling (incl SSV vrouw) op 6577 euro inkomen (nog 15.5 jaar van de 16...), dus komen we op 24,93% uit.
De bedoeling is de bijkomende hypotheek redelijk snel te dempen, die is duurder en kan niet in de PB ingebracht worden. De oude brengt geld op :).

Ik weet dat ik het geld wss beter beleg, maar de vaste kost halveren voelt ook gewoon goed.
 
Ik was virtueel schuldenvrij, maar ander huis gekocht :D.
Momenteel 1640 euro afbetaling (incl SSV vrouw) op 6577 euro inkomen (nog 15.5 jaar van de 16...), dus komen we op 24,93% uit.
De bedoeling is de bijkomende hypotheek redelijk snel te dempen, die is duurder en kan niet in de PB ingebracht worden. De oude brengt geld op :).

Ik weet dat ik het geld wss beter beleg, maar de vaste kost halveren voelt ook gewoon goed.
Misschien stomme vraag, maar ik zie hier staan 6577€ inkomen, is dat gezamelijk of loon van 1 persoon?
 
Terug
Bovenaan