DogFacedGod
Well-known member
de koelkastsubsidies heeft Demir uitgevonden.Die komen van dezelfde partij die achter het voorstel staat van warme maaltijden op school. Beiden zijn slechte ideëen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
de koelkastsubsidies heeft Demir uitgevonden.Die komen van dezelfde partij die achter het voorstel staat van warme maaltijden op school. Beiden zijn slechte ideëen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/06/begroting-nationale-bank-wunsch/
We zijn door de uitgaven van defensie eigenlijk terug bij af.
Hetgeen we niet mogen doen is besparen en de hete aardappel doorgeven aan een andere overheidsinstantie. Afbouwen werkloosheidsuitkering: gevolg meer leefloonaanvragen.
Ik hoop eigenlijk (voor mijn eigen job) dat men vooral de brede schouders meer gaan belasten/ op zoek gaan naar meer inkomsten.
Wie zijn eingelijk deze brede schouders voor jou?Ik hoop eigenlijk (voor mijn eigen job) dat men vooral de brede schouders meer gaan belasten/ op zoek gaan naar meer inkomsten.
Awel iemand die na aftrek van (in mijn ogen) levensnoodzakelijk uitgaven (wonen, nutstvoorzieningen, voedsel, kinderen) nog een bedrag overhoudt van 3000 EUR? Alles wat erboven nog overblijft meer belastenWie zijn eingelijk deze brede schouders voor jou?
We gaan een BBMZ moeten uitvindenhttps://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/06/begroting-nationale-bank-wunsch/
We zijn door de uitgaven van defensie eigenlijk terug bij af.
Hetgeen we niet mogen doen is besparen en de hete aardappel doorgeven aan een andere overheidsinstantie. Afbouwen werkloosheidsuitkering: gevolg meer leefloonaanvragen.
Ik hoop eigenlijk (voor mijn eigen job) dat men vooral de brede schouders meer gaan belasten/ op zoek gaan naar meer inkomsten.
.
Ik snap u, maar alles is wel ooit begonnen met 1 miljoen euro schuld. Wat zeg ik, met €100.000 schuldMet dit soort grote dossiers is het toch altijd een beetje als op een slappe koord dansen. Probeer je tot de laatste cent alles te recuperen met het risico dat Nike zijn boeltje hier volledig opdoekt of kom je tegemoet ergens in het midden? Plots 5000 mensen op straat is ook een aderlating voor de overheid.
Ik snap u, maar alles is wel ooit begonnen met 1 miljoen euro schuld. Wat zeg ik, met €100.000 schuld
Gewoon schandalig dat ze dat laten groeien tot 1,5 miljard euro
Over de gratis maaltijden: alleen als beide ouders werkloos zijn. Dit is hier geen sinterklaas show.
Het probleem hier is dat je denkt in particulier geld en loon.Awel iemand die na aftrek van (in mijn ogen) levensnoodzakelijk uitgaven (wonen, nutstvoorzieningen, voedsel, kinderen) nog een bedrag overhoudt van 3000 EUR? Alles wat erboven nog overblijft meer belasten
Ik stel het wel heel eenvoudig voor, I know en ook niet haalbaar. Maar wel vanuit het principe dat iemand die nog veel geld overhoud na aftrek van bepaalde uitgaven mogen echt wel meer belast worden dan degene die een klein bedrag overhouden
Was het niet gewoon dat ze 30 miljard zochten?We zitten aan 500mrd schuld...
En er komt elk jaar 30mrd bij.
Op zijn best kunnen we hopen op een begroting in evenwicht, als je dat kan voor een paar 10-tal jaar haalt de inflatie automatisch de schuldenlast in.We zitten aan 500mrd schuld...
En er komt elk jaar 30mrd bij.
Vrij vertaald: bouw de sociale zekerheid af.Aan onszelf werken.
Als we de bevolking van Nederland en België omwisselen zal de Belgische staatsschuld zeker dalen.
Sloth is de hoofdzonde waar we als Belgen zwaar aan zondigen.
Durf nee te zeggen tegen overheidsjobsVrij vertaald: bouw de sociale zekerheid af.
Die studie heb je toch gelezen met een bias dan.
Bijna één op de tien van de Vlaamse kinderen kampt met voedselonzekerheid. Dat wil zeggen dat ze regelmatig geen toegang hebben tot gezonde en kwalitatieve voeding. Maar deze kinderen stappen daarom nog niet met een lege brooddoos of honger de schoolpoort binnen.![]()
1 op 10 kinderen ervaart voedselonzekerheid, maar zit daarom nog niet met honger op school
Volgens Melissa Depraetere (Vooruit) zit een op de tien Vlaamse kinderen met honger op de schoolbanken. Uit onderzoek blijkt wel dat 9% van de kinderen in Vlaanderen onvoldoende toegang heeft tot gezonde voeding en dus voedselonzekerheid ervaart. Maar dat betekent daarom nog niet dat zij met een...factcheck.vlaanderen
Als één op de 10 kinderen geen goede voeding krijgt, vind ik dat we daar iets aan moeten doen. Elk kind moet alle kansen krijgen om zich te ontplooien, en dat wordt al een heel stuk moeilijker zonder dat aan de basisbehoeften voldaan is.
Nederland heeft een gelijkaardige welvaart en sociale zekerheid en ze hebben minder belastingen, toch hebben zij geen noemenswaardig begrotingstekort. Ik denk niet dat er iets is dat Nederland kan dat wij onmogelijk kunnen. Onze buurlanden bewijzen dat een sociale welvaartmaatschappij met redelijke belastingen en een begroting die op orde is wel degelijk mogelijk is. Niet dat we hen exact meten kopiëren maar het is ook duidelijk geen onbereikbare utopie.
Verkeersbelasting in Nederland is veel duurder dan hier. Daar betalen ze ongeveer elke maand het bedrag dat men in Vlaanderen jaarlijks betaald. Daar zie je ook veel minder grote auto’s. Benzine is er ook een pak duurder. Nederlanders dichtbij de grens komen hier tanken.