Hoe vaak seks per week (met vaste partner)?

Hoe vaak vrijen jullie gemiddeld per week?

  • 1

    Stemmen: 76 18,7%
  • 2

    Stemmen: 87 21,4%
  • 3

    Stemmen: 42 10,3%
  • 4

    Stemmen: 17 4,2%
  • 5

    Stemmen: 7 1,7%
  • 6

    Stemmen: 5 1,2%
  • 7

    Stemmen: 8 2,0%
  • Meer dan 1 keer per dag

    Stemmen: 4 1,0%
  • Minder dan 1 keer per week

    Stemmen: 134 33,0%
  • Nooit

    Stemmen: 26 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    406
ten eerste is ze 5 jaar ouder dan ik,
ten 2de, hoezo is dat bedriegen als ze je vrijwillig uw goesting laat doen
en ten 3e heeft niets met macho cultuur te maken, wat jij suggereert is puur racisme

Mod: ad hominem weggehaald.
Ik zie niet in hoe culturele verschillen aanhalen racisme is, want ongeveer de hele wereld heeft een meer macho-cultuur dan wij, en dit stukje proza niet:

ten eerste omdat ze van een warmbloedig land is, en daar heb ik al ondervonden dat ze daar veel meer sexen dan hier in europa. er zijn daar gewoon minder zaken te doen, de mensen hebben het er minder breed voor veel tijd en centen aan hobby's te hangen, dat ze gewoon meer vrijen. het valt me ook op dat ze daar veel vroeger aan kinderen beginnen.
Het zit gewoon in het bloed, ah ok.

En verder is het inderdaad tussen jou en jouw vrouw met hoeveel mensen jij of zij buiten het huwelijk seks hebben. En als jij daar met haar een diepgaand gesprek over hebt gehad en ze is het er helemaal mee akkoord, mooi voor jou. Maar gezien wat jij in deze thread deelt, lijkt de communicatie binnen de relatie voor verbetering vatbaar. En als jij ooit iets tegen haar hebt vermeld in deze aard:
maar pas op, als ik op reis ben, en ik krijg een jail free card, dan kan ik gerust meerdere keren per dag zelfs wippen. maar das dan weer omdat het nieuw is, en met een ander.
hoe zit het bij jullie?
zou ik daar eens de oorzaak zoeken.

Bijkomende tip, als het in een thread niet mag gaan over iets, zet je dat beter niet in je openingspost.
 
Nee klopt, is zeker niet zonder bijwerking. Maar niet elke vrouw is zoals jouw vrouw ook he 😉.
En onverwachtse kindersurpises zijn doorgaans veel nefaster voor je libido dan de pil 🤭
Ja, in ons geval zullen we wel voor een vasectomie gaan eens we zeker zijn dat er geen kinderen meer bij moeten. Maar ik vind het raar dat een vrouw niet meer zelf mag beslissen om te laten steriliseren (zal ook wel neveneffecten hebben).
 
Hangt er een beetje vanaf, met 2 kleine kindjes is het natuurlijk niet altijd evident maar al sjaans dat het goeie slapers zijn dus we hebben dikwijls wel tijd voor ons zelf.

Maar het kan dus zijn dat het soms een week niet is en soms 3 x per week, voor mij moet dat ook niet elke dag. Af en toe uwe piemel wat rust gunnen kan geen kwaad.
 
Ja, in ons geval zullen we wel voor een vasectomie gaan eens we zeker zijn dat er geen kinderen meer bij moeten. Maar ik vind het raar dat een vrouw niet meer zelf mag beslissen om te laten steriliseren (zal ook wel neveneffecten hebben).
Dat hangt dus blijkbaar van kliniek tot kliniek af :p
Hier was het dus geen probleem. Uiteraard is de ingreep wel zwaarder bij een vrouw dan bij een man.
 
3 tot 4 keer per week, als het van mijn vriendin zou afhangen was het alle dagen, maar van mij moet dat absoluut niet...
 
Ja, in ons geval zullen we wel voor een vasectomie gaan eens we zeker zijn dat er geen kinderen meer bij moeten. Maar ik vind het raar dat een vrouw niet meer zelf mag beslissen om te laten steriliseren (zal ook wel neveneffecten hebben).

Het is een beetje voor en nadelen afwegen hé. Bij een jongere vrouw zullen ze zeker niet staan te springen want wat als je van gedacht verandert? (Ook bij jongere mannen zo natuurlijk) Daarnaast heeft sterilisatie geen invloed op uw menstruatiecyclus, iets wat veel vrouwen wel handig vinden bij andere Anticonceptiemethoden. En het blijft een operatie (ingrijpender dan een vasectomie), dus indien geholpen met alternatieven is dat de betere keuze vanuit een artsenstandpunt.

(Maar zeker ook dat vrouwen niet serieus genomen worden wanneer het gaat over beslissingsrecht over het eigen lichaam. Dat ziet ge ook aan het feit dat veel vrouwen met zeer pijnlijke maandstonden daar gewoon mee blijven rondlopen 'want dat is normaal', maar dat is een andere discussie natuurlijk)
 
(Maar zeker ook dat vrouwen niet serieus genomen worden wanneer het gaat over beslissingsrecht over het eigen lichaam. Dat ziet ge ook aan het feit dat veel vrouwen met zeer pijnlijke maandstonden daar gewoon mee blijven rondlopen 'want dat is normaal', maar dat is een andere discussie natuurlijk)
Ff specifiek op dat punt. Goede vriendin van ons blijkt Endometriose te hebben. Jarenlang pijnlijke maandstonden, maar "ja, dat is normaal, de ene heeft daar meer last van dan de andere". Ondertussen zware operatie gehad en ze zij zelf dat zij echt verbaasd was over wat "normaal" was. Nu zijn er wel weer stevige complicaties na operatie, en Endometriose heeft hoog risico dat het terugkomt, maar ik vind het vooral absurd dat dokter u gewoon niet geloven als je als vrouw zegt dat je écht denkt dat het niet normaal is.
 
Met de ex kon het in het begin ook meermaals per dag zijn, beetje afhankelijk van de periode. Na verhuis en geboorte van de dochter was dit +-1x per week. Zij had er minder/geen zin in (weinig zelfvertrouwen door verandering van haar lichaam etc). Voor mij mag het bijna elke dag zijn, maar met 3-4 keer per week zou ik wel content zijn.
Aan de mannen die hier minder zin hebben dan hun vrouw en "om de piemel rust te geven". Je kan toch perfect uw vrouw/vriendin bevredigen op andere manieren. Moet je perse altijd zelf klaarkomen? Of omgekeerd. Het moet ook niet iedere keer een marathonsessie zijn.
Er is inderdaad een groot verschil in de manier waarop je sex kan beleven. Een vluggertje net voor het slapengaan of een marathonsessie waarbij je elkaar in gedempt licht opgeilt en uitgebreid de tijd neemt voor voorspel en orale kunsten vooraleer je een serie standjes afwerkt, is een groot verschil in beleving en telt allebei als 1 in de poll :)

Sex hebben doet zin krijgen in sex... dus hoe meer je het doet, hoe meer goesting je zal hebben. Omgekeerd geldt ook... hoe minder je het doet, des te minder zal je zin krijgen.
 
Met de ex kon het in het begin ook meermaals per dag zijn, beetje afhankelijk van de periode. Na verhuis en geboorte van de dochter was dit +-1x per week. Zij had er minder/geen zin in (weinig zelfvertrouwen door verandering van haar lichaam etc). Voor mij mag het bijna elke dag zijn, maar met 3-4 keer per week zou ik wel content zijn.
Aan de mannen die hier minder zin hebben dan hun vrouw en "om de piemel rust te geven". Je kan toch perfect uw vrouw/vriendin bevredigen op andere manieren. Moet je perse altijd zelf klaarkomen? Of omgekeerd. Het moet ook niet iedere keer een marathonsessie zijn.
Bwa blauwe ballen hebben is nu toch niet te onderschatten.
 
Bwa blauwe ballen hebben is nu toch niet te onderschatten.

Denk dat hij bedoelde dat wanneer de vrouw geil is en de man geen zin heeft. Hij bedoelde dat hij dan toch gewoon zijn vrouw kan bevredigen zonder zelf klaar te komen.
Denk zoiets al kan ik me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen. Moest ik er liggen kronkelen en kreunen dan denk ik niet dat meneer Myllana zich na de klus zomaar kan omdraaien om dan als een blok in slaap te vallen. Vice versa ook niet tenzij we echt dood en doodmoe zijn.:frown:
Deze post van mij slaat kant nog wal maar hoop dat het een beetje duidelijk is zo.👀
 
Denk dat hij bedoelde dat wanneer de vrouw geil is en de man geen zin heeft. Hij bedoelde dat hij dan toch gewoon zijn vrouw kan bevredigen zonder zelf klaar te komen.
Denk zoiets al kan ik me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen. Moest ik er liggen kronkelen en kreunen dan denk ik niet dat meneer Myllana zich na de klus zomaar kan omdraaien om dan als een blok in slaap te vallen. Vice versa ook niet tenzij we echt dood en doodmoe zijn.:frown:
Deze post van mij slaat kant nog wal maar hoop dat het een beetje duidelijk is zo.👀
Ik snap de theorie wel. Je kan perfect iemand oraal bevredigen en daar niks voor "terug verwachten".
Maar de realiteit is dat dat wel altijd zin geeft in meer en het dan toch ni bij dat orale blijft.
 
Minder dan één keer per week. Realistisch gezien zal dat een aantal keer per jaar zijn, pakt hoogstens één keer per maand. Een dikke 5 jaar samen.

In het begin gelijk de konijnen, maar na ontdekking van de chronische ziekte van mijn vriendin, de behandeling, ... allebei fysiek en mentaal een 'krak' gehad (mentaal van gerecupereerd, maar we blijven fysiek de gevolgen dragen, zij veel meer dan ik). Het is zeker niet dat we niet willen, want elke keer zeggen we dat we het meer moeten doen. Probleem is dat mijn vriendin vaak vermoeid is door haar ziekte en de bijhorende medicatie/behandeling. Ik werk daarbij meer dan fulltime en doe een aanzienlijk deel van het huishouden en ben 's avonds en in het weekend dan ook KO. En we hebben een peuter rondlopen die veel aandacht vraagt.

We hebben er al vaak over gepraat dat het eigenlijk erg is dat 2 jonge mensen zo weinig energie hebben en zo weinig seks, maar langs de andere kant beseffen we ook dat het niet is dat we niet willen en nog steeds affectie vertonen en elkaar graag zien. Moest één van de twee niet zo moe zijn, zou het op termijn waarschijnlijk wel problemen geven.

Zowel mijn vriendin als ikzelf hadden in vorige relaties een hoog libido (ook na jaren relatie), maar de omstandigheden kunnen u soms dwingen kalmer te worden. :)
 
Ik denk gemiddeld 2 keer per week. Soms ook 4 keer, maar soms ook 2 weken niets. Mijn libido is hoger dan dat van hem. Zeker vorig jaar, toen had hij een redelijk laag libido door medicatie, dat was soms wel lastig. Ondertussen begint het weer op gang te komen en zitten we toch elke week aan minstens 2 keer per week.

Context: jaar of drie samen, stiefdochter die hier 50% van de tijd is.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan