Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

• Handvat naar boven

Stemmen: 18 15,9%
  • Handvat naar onder

Stemmen: 46 40,7%
  • Aparte bestekschuif

Stemmen: 44 38,9%
  • Ik heb geen afwasmachine

Stemmen: 5 4,4%

• Totaal aantal stemmers
    113
Handvat naar onder want met handvat naar boven wast dat hier gelijk niet goed af. Binnenkort wel kijken voor een toestel met aparte bestekschuif. Gedaan met die rommel.

Qua veiligheid maakt dat toch niets uit. Scherpe messen (schilmesjes) steek je nooit in de vaatwas, want die worden daardoor snel bot.
Als je je schilmessen wel in de vaat steekt, ben je waarschijnlijk iemand die niet weet hoe je zorg draagt voor messen en zijn die waarschijnlijk ook zodanig bot dat ze eveneens geen gevaar vormen in je bestekbak.
Als je met schilmesjes werkt ben je natuurlijk ook iemand die niet kan koken dus dat compenseert.

Scherpe messen met lemmet naar onder de rest van het bestek met handvat naar onder in het bestekbakje, molenmesjes worden met de hand gewassen.

God, wat mis ik de besteklade van de vorige vaatwasser. :(

Hier een vaatwasser met besteklade eruit geflikkerd en een nieuwe met mandje gezet.
Nooit meer met lade, onhandig & traag voor in- en uitladen.

Handvat onder natuurlijk!

Hier een vaatwasser met besteklade eruit geflikkerd en een nieuwe met mandje gezet.
Dit. Mijn vrouw wil daarom nooit ene met besteklade...

Al gemerkt dat die bestekbakjes behoorlijk fragiel zijn. Als je dag in dag uit je bestek met de scherpere/dunnere kanten laat trillen tegen die bodem, krijg je volgens mij op den duur gaten in je bestekbakje. In mijn jeugd is het bestekbakje van de vaat van mijn ouders steeds meer achteruit gegaan tot daar op den duur 3 van de 6 compartimentjes niet meer bruikbaar waren, omdat er anders altijd wel bestek doorviel dat in de weg van de sproeier kwam te zitten.
Vaatwas is 10 jaar oud hier, van bij het begin bestek erin gedaan met handvat naar boven.
Na 10 jaar is er daar nog niets kapot aan, zal tegenwoordig steviger materiaal zijn...
En mocht dat ooit wel gebeuren dan kost een nieuw bestekbakje 10 à 15€.

De wieltjes daarentegen, die zijn hier wel al 2x vervangen. :laugh:
Maar dat is ook makkelijk opgelost.

Nee ik vond het gewoon grappig hoe iemand zo'n sterke mening kan hebben over zoiets. Al lachte mijn vrouw me nu wel uit toen ik zo'n schilmesje bovenhaalde de eerste keer.
Ik ga ervan uit dat heel dit topic wat tongue-in-cheek is dus is het leuk om zeer fel één kant te verdedigen. Ik heb zelfs een besteklade maar vond dat te saai om te gaan verdedigen. :unsure: Mijn vriendin steekt altijd de schilmessen in de vaat en ik heb het al jaren geleden opgegeven haar van gedacht te doen veranderen.
En een schilmes is echt gewoon standaard koksgereedschap. Of heb jij het over dunschillers?

Ik ga ervan uit dat heel dit topic wat tongue-in-cheek is dus is het leuk om zeer fel één kant te verdedigen. Ik heb zelfs een besteklade maar vond dat te saai om te gaan verdedigen. :unsure:
En een schilmes is echt gewoon standaard koksgereedschap. Of heb jij het over dunschillers?
Nee, wat we hier een "patattenschiller" noemen:
e12d6ea3ed8cfa2d29df85eb84fd045c.jpg

Zo'n dunschiller is juist keihandig :unsure:

Aparte besteklade, ik snap niet dat er nog mensen zo'n onhandig ding als mandje of korf gebruiken, dan heb je ook zo'n discussie niet over wat naar boven of naar onder moet.

scherpe messen (steakmessen, aardappelmesjes): handvat naar boven, de rest: handvat naar onder. Als ik het eruit haal pak ik gans het mandje eruit en dan kan ik alles vastnemen onder de kop dus ik kom niet vanboven aan het bestek aan.

(koksmessen met de hand)

Laatst bewerkt:
Sorry als het vooringenomen is, maar mensen die dunschillers gebruiken in de keuken en hun bestek-stelen naar boven doen zijn waarschijnlijk het soort mensen die curryworst zeggen tegen een frikandel en ik vermoed zelfs dat ze hun toiletrol met het velletje naar achter hangen.

Besteklade :love:

Sorry als het vooringenomen is, maar mensen die dunschillers gebruiken in de keuken en hun bestek-stelen naar boven doen zijn waarschijnlijk het soort mensen die curryworst zeggen tegen een frikandel en ik vermoed zelfs dat ze hun toiletrol met het velletje naar achter hangen.
Vooringenomen! Ik gebruik een dunschiller voor de wortelen, maar ik zal NOOIT de toiletrol zo hangen.

Sorry als het vooringenomen is,
maar mensen die dunschillers gebruiken in de keuken
Ja
en hun bestek-stelen naar boven doen
Ja
zijn waarschijnlijk het soort mensen die curryworst zeggen tegen een frikandel
Nee
en ik vermoed zelfs dat ze hun toiletrol met het velletje naar achter hangen.
Nee

Klopt dus al niet :)

Ik maak me geen zorgen over het bestek.

Ik maak me zorgen over het feit dat m'n vrouw denkt dat etensresten op magische wijze verdwijnen in de vaatwas.

Waar zou je die anders gebruiken? ;)

Ik gebruik dunschillers voor wortels en aardappelen, mijn bestek-stelen gaan naar boven maar nooit van mijn leven dat ik curryworst zou zeggen tegen een frikandel en ik zou al helemaal niet de toilet rol verkeerd hangen! :D

Handvat onder natuurlijk!
Hoe is dat onhandig en traag?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan