Green Mamba
Well-known member
Ik heb het even voor je gecorrigeerdBij het stemmen zat ik nog in de categorie 30-34, moet eens de moed vinden om mijn stem te wijzigen
/EDIT: moedig geweest als een echte oud-strijder

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het even voor je gecorrigeerdBij het stemmen zat ik nog in de categorie 30-34, moet eens de moed vinden om mijn stem te wijzigen
/EDIT: moedig geweest als een echte oud-strijder

Veteraan klinkt stoerder dan.Ik heb het even voor je gecorrigeerd![]()
Ik ben 36 geworden, in maart lonkt 37 al. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik mijn prime zit. Fysiek slabakt het en ik heb noch de fut noch de motivatie om daar iets aan te doen. Mentaal zit het ook niet 100%. Ik probeer aan dat laatste wel te werken, waardoor die fut en motivatie voor dat fysieke terug kan komen. Ik mis de vrije tijd die ik vroeger had, nu heb ik het idee dat ik geleefd wordt. De werkweken lopen op automatische piloot en de weekends raken snel volgeboekt. Mijn sociaal leven is ook ingezakt, ik zie amper nog mijn vrienden (maar ik moet daarin ook meer intiatief tonen, al komt dat ook van twee kanten?).Zaterdag word ik 35.
Ik heb echt wel het gevoel in m'n prime te zitten op alle gebied. Love it!
Wel serieus moeite met het feit dat ik over die prime heen zal zijn binnen enkele jaren (vooral op fysiek gebied dan). Maar ik heb al een back-up plan.
Mijn doel is om zo lang als mogelijk m'n kinderen op fysiek niveau voor te zijn.
Ik ben er vorige maand ook 35 geworden en heb het zelfde gevoel. Wel geen kinderen die ik moet voorblijven hierZaterdag word ik 35.
Ik heb echt wel het gevoel in m'n prime te zitten op alle gebied. Love it!
Wel serieus moeite met het feit dat ik over die prime heen zal zijn binnen enkele jaren (vooral op fysiek gebied dan). Maar ik heb al een back-up plan.
Mijn doel is om zo lang als mogelijk m'n kinderen op fysiek niveau voor te zijn.
Ik denk een combinatie van beiden. Mijn vrouw zegt me soms wel dat ik mentaal nog teveel in het verleden hang. Het is wel iets waar ik me bewust van ben en waar ik aan wil werken (en ook aan werk). Ik denk dat ik ook gewoon iemand ben die graag op zichzelf is en zijn ding wil doen en dat is moeilijk te combineren met de levensfase waar ik nu in zit. Ik ben er ook notoir slecht in om die dingen in te plannen en dat kan wel eens voor botsingen zorgen thuis. Er is wel verbetering, stilaan. Dat is ook dankzij inzichten die ik krijg bij een psycholoog.Ik ben er vorige maand ook 35 geworden en heb het zelfde gevoel. Wel geen kinderen die ik moet voorblijven hier
@Avondland ik lees wel vaker zo'n berichten van jou (ook ivm het ouderschap). Is dat dan puur de nostalgie naar vroeger of toch echt de huidige fase van je leven?
Ik heb ook periodes waar ik er mentaal even door zit. Vooral te wijten aan het drukke leven de laatste jaren. Sinds de kinderen er zijn heb ik nog heel weinig vrije tijd. Ik prop m'n dagen overvol. Ben bezig van 's morgens tot 's avonds laat. In het weekend zit uitslapen er niet in (vermoeidheid speelt ook een grote rol in uw mentale weerbaarheid) en moeten we opsplitsen om de kinderen overal op tijd te krijgen (sport, jeugdbeweging, enz.).Ik ben 36 geworden, in maart lonkt 37 al. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik mijn prime zit. Fysiek slabakt het en ik heb noch de fut noch de motivatie om daar iets aan te doen. Mentaal zit het ook niet 100%. Ik probeer aan dat laatste wel te werken, waardoor die fut en motivatie voor dat fysieke terug kan komen. Ik mis de vrije tijd die ik vroeger had, nu heb ik het idee dat ik geleefd wordt. De werkweken lopen op automatische piloot en de weekends raken snel volgeboekt. Mijn sociaal leven is ook ingezakt, ik zie amper nog mijn vrienden (maar ik moet daarin ook meer intiatief tonen, al komt dat ook van twee kanten?).
Ik heb een beetje een omgekeerde indruk eerlijk gezegd, of het is te zeggen: zowel ik als het merendeel van mijn vrienden zitten in de fase van kinderen tussen 0 en 5 jaar oud. Buiten uiteraard vrouw en kind heb ik net de indruk dat al die sociale verplichtingen bijna naar 0 zijn teruggeschroefd. Vroeger gingen we elk weekend wel iets doen, sowieso eens op café, en ging ik 1x per week naar avondless en 3x trainen.Ik denk een combinatie van beiden. Mijn vrouw zegt me soms wel dat ik mentaal nog teveel in het verleden hang. Het is wel iets waar ik me bewust van ben en waar ik aan wil werken (en ook aan werk). Ik denk dat ik ook gewoon iemand ben die graag op zichzelf is en zijn ding wil doen en dat is moeilijk te combineren met de levensfase waar ik nu in zit. Ik ben er ook notoir slecht in om die dingen in te plannen en dat kan wel eens voor botsingen zorgen thuis. Er is wel verbetering, stilaan. Dat is ook dankzij inzichten die ik krijg bij een psycholoog.

Ik ben nooit de sociaalste geweest maar ik begin wel te merken dat ik tijdens conversaties, waar ik vroeger dan het hoge woord zou gevoerd heb, soms gewoon afwezig ben en aan wat anders loop te denken.Heel herkenbaar met kinderen en vooral dat sporten ook. We proberen hier beiden toch een 3-tal dagen te sporten en met momenten is dat dik tegen mijn zin dat ik naar de fitness ga, maar eens daar aangekomen is dat gevoel al weg en als ik doorga, is het toch zo van, goed dat ik gegaan ben.Ik heb ook periodes waar ik er mentaal even door zit. Vooral te wijten aan het drukke leven de laatste jaren. Sinds de kinderen er zijn heb ik nog heel weinig vrije tijd. Ik prop m'n dagen overvol. Ben bezig van 's morgens tot 's avonds laat. In het weekend zit uitslapen er niet in (vermoeidheid speelt ook een grote rol in uw mentale weerbaarheid) en moeten we opsplitsen om de kinderen overal op tijd te krijgen (sport, jeugdbeweging, enz.).
Toch probeer ik jaar in jaar uit tijd te maken voor sport en beweging. Eerlijk gezegd moet ik mij naar iedere training of loopsessie slepen, vooral in de winter. Maar achteraf ben ik altijd content en geeft het mij een mentale boost voor de komende 3 dagen.
In 't weekend probeer ik ook tijd te maken voor m'n gezin. Vroeger gingen m'n vrouw en ik veel uit eten. Nu is dat vooral volk vragen om te komen eten omdat dat nu eenmaal veel makkelijker in te plannen is met de kinderen.
Films/series en games mis ik hard. Daar heb ik zo goed als geen tijd meer voor. Maar dat komt allemaal terug.
Ik merk, met ouder worden, dat het mij weinig kan schelen als ik ergens een feestje o.i.d. mis. Maar waar ik wel heel hard van kan genieten is op café met vrienden. Luisteren naar de miserie of zever van een andere met een pint in de hand. Voor één of andere reden plaatst dat mijn eigen problemen in perspectief en krijg ik daar een mentale boost van. Dan ben ik even uit m'n eigen leven en heb ik zoiets van: 'het is overal wel wat'.En het ergste is dat dit zowat sinds COVID het geval is en ik er eigenlijk weinig last van lijk te ondervindenIk ben nooit de sociaalste geweest maar ik begin wel te merken dat ik tijdens conversaties, waar ik vroeger dan het hoge woord zou gevoerd heb, soms gewoon afwezig ben en aan wat anders loop te denken.
Daar zeg je het, jezelf wegcijferen. Het huishouden is ook zo'n zware met kinderen. Als ik dan eens de tijd neem om te gamen of een film te bekijken (1x per 2 weken, voor een uur of 2) dan heb ik steevast het gevoel dat ik niet productief ben en ik evengoed werk kon verzetten, waardoor ik me niet kan ontspannen.Verder wil je natuurlijk de tijd die je hebt met de kinderen opvullen met leuke dingen voor hen zodat hun dag goed gevuld is en cijfer je jezelf ergens weg. Ik houd er gewoon rekening mee dat dit een bepaalde fase is en ik binnen enkele jaren blij mag zijn dat ze nog ergens mee naartoe wil.
Same here: mijn moeder of de ouders en de broers en zus van m'n vriendin bezoeken en soms eens meegaan met haar als ze afspreekt met iemand is al van sociale interactie die ik heb buiten het werk. En dat is gewoon genoeg voor me. Als ik Tanuki niet had, zou ik waarschijnlijk uitgroeien tot ne kluizenaar.Ik heb een beetje een omgekeerde indruk eerlijk gezegd, of het is te zeggen: zowel ik als het merendeel van mijn vrienden zitten in de fase van kinderen tussen 0 en 5 jaar oud. Buiten uiteraard vrouw en kind heb ik net de indruk dat al die sociale verplichtingen bijna naar 0 zijn teruggeschroefd. Vroeger gingen we elk weekend wel iets doen, sowieso eens op café, en ging ik 1x per week naar avondless en 3x trainen.
Momenteel is dat dus zo goed als 0 hier. Mijn vrije tijd besteed ik alleen in de tuin of alleen in mijn homegym. Mijn sociaal contact is 90% collega's denk ik
En het ergste is dat dit zowat sinds COVID het geval is en ik er eigenlijk weinig last van lijk te ondervindenIk ben nooit de sociaalste geweest maar ik begin wel te merken dat ik tijdens conversaties, waar ik vroeger dan het hoge woord zou gevoerd heb, soms gewoon afwezig ben en aan wat anders loop te denken.
Edit: ik realiseer me dat het waarschijnlijk weinig met jouw problemen te maken heeft, waarvoor excuses.
Bij mij is dat een dubbele. Ik haal zowel energie uit sociaal contact maar ook uit alleen zijn. Ik kan perfect drie weken op mijn eentje rondreizen op 10.000 km van hier en me geen enkel moment eenzaam voelen. Maar ik geniet ook wel van een héél goed gesprek in een bruin café en dat is enorm schaars geworden.Same here: mijn moeder of de ouders en de broers en zussen van m'n vriendin bezoeken en soms eens meegaan met haar als ze afspreekt met iemand is al van sociale interactie die ik heb buiten het werk. En dat is gewoon genoeg voor me. Als ik Tanuki niet had, zou ik waarschijnlijk uitgroeien tot ne kluizenaar.
Idd, die drang om er "bij te zijn/horen" altijd is toch minder dan vroeger.Ik merk, met ouder worden, dat het mij weinig kan schelen als ik ergens een feestje o.i.d. mis. Maar waar ik wel heel hard van kan genieten is op café met vrienden. Luisteren naar de miserie of zever van een andere met een pint in de hand. Voor één of andere reden plaatst dat mijn eigen problemen in perspectief en krijg ik daar een mentale boost van. Dan ben ik even uit m'n eigen leven en heb ik zoiets van: 'het is overal wel wat'.
Hier had ik in het begin (toen mijn dochter werd geboren) immens last van, echt FOMO. Ondertussen kan het mij helemaal niks meer schelen tbh, integendeel.Ik merk, met ouder worden, dat het mij weinig kan schelen als ik ergens een feestje o.i.d. mis.
natuurlijk op een andere manier (veel minder in een bruin café). Meer in de namiddag een koffie gaan drinken oid. Ik denk dat wij ieder weekend wel buitenkomen voor een koffie, met vrienden afspreken (die zelf kindjes hebben dus ideale "afleiding" voor de dochter)voor je het weet is het weer zondagavond en sta je weer voor een volle week. Dat voelt verstikkend aan.