Zo zie je hoe snel de maatschappij op kleine dingen kan evolueren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn punt is dat er geen 'lat' is mbt het houden van vork en mes in een bepaalde hand aangezien het een zuivere pro forma gewoonte is.
Het is niet gegrond in achterliggende beleefdheid naar anderen toe en heeft geen praktisch nut.
Het is ook geen onderdeel van een soort waardevolle traditie aangezien het een louter individuele aangelegenheid is zonder enig maatschappelijk noch individueel nut.
Zoals in een vorige post al gezegd gaan uw voorbeelden over omgang met anderen of deftig spreken over interactie met andere mensen, wat wel een begrijpelijke grond is voor conventies of etiquette.
Zo uniform gedragen lijkt het trouwens niet zoals je beweert, gezien de discussie en aangezien de verdeling tussen vork rechts/links bij rechtshandigen 35% vs 47% is in deze poll![]()
.En waarschijnlijk is de toenmalige oorsprong van het rechts snijden te vinden in het feit dat het gemiddelde vlees in de 19de eeuw regelrecht kut was, waardoor je echt maximale kracht moest kunnen zetten om uw vlees te kunnen snijden.Volgens AI is hetgeen we doen uiteindelijk niet zo raar of zo tegen de etiquette.
Wisselende etiquette: In de 19e eeuw kwam de 'cut-and-switch' methode (vork wisselen naar rechts na het snijden) op in Frankrijk, die later door de Amerikanen werd overgenomen. De Europeanen stapten echter grotendeels over op de snellere methode zonder te wisselen (de "Continental style").
Ik pas dus de Amerikaanse methode toe.![]()
Eating utensil etiquette - Wikipedia
en-wikipedia-org.translate.goog
Zo snel is de maatschappij dus niet geëvolueerd.

Nog nooit bij nagedacht, ik voel een nieuw topic komen!Van in welke richting je moet scheppen bij soep eten

Ja, maar dat heeft een praktische reden.tot hoe je bestek neerleggen na maaltijd (ook dat heeft een betekenis)