Ik verschiet ervan dat het bij de rechtshandigen echt gelijk opgaat. Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat dat zo hard 50-50 ging zijn.Ik heb het al lastig bij het lezen van dit topic alleen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik verschiet ervan dat het bij de rechtshandigen echt gelijk opgaat. Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat dat zo hard 50-50 ging zijn.Ik heb het al lastig bij het lezen van dit topic alleen.
)Soep is rechts, uw lepel is toch aan de rechterkant?Dus iedereen die zich ‘normaal’ noemt en vork links neemt, eten jullie soep dan met links?
En wat bij spaghetti, vork links en lepel rechts of omgekeerd? (Snijders mogen zich uit deze discussie houden)
Neen, want soep met een vork eten zou vreemd zijn.Dus iedereen die zich ‘normaal’ noemt en vork links neemt, eten jullie soep dan met links?
Ik eet dat enkel met een vork dus die gaat rechts.En wat bij spaghetti, vork links en lepel rechts of omgekeerd? (Snijders mogen zich uit deze discussie houden)
Haha ...Dus iedereen die zich ‘normaal’ noemt en vork links neemt, eten jullie soep dan met links?
En wat bij spaghetti, vork links en lepel rechts of omgekeerd? (Snijders mogen zich uit deze discussie houden)
(en eet ik het op met de vork links)soep met rechts, spaghetti: vork rechts en lepel links.Dus iedereen die zich ‘normaal’ noemt en vork links neemt, eten jullie soep dan met links?

). Indien ik enkel de vork of soeplepel vast heb of de dessertlepel dan is dat altijd met mijn rechterhand.Als er effectief een praktische reden aan de basis ligt (bv. 'meer kracht zetten met dominante hand') ipv pure pro forma, dan houdt het geen steek dat links- of rechtshandig niet uitmaakt.Er is gewoon maar één optie: vork links en mes rechts. Maakt niet uit of je nu links- of rechtshandig bent.

Ik heb zelf mijn lagere school in de jaren tachtig gedaan, en we hadden effectief etiquette-lessen.
Dit mag geen issue zijn. Het is van de muur in de houder plaatsen. Dit werd zo gepatenteerd.Net zoals gelijkaardige zaken als: de wc-rol van of naar de muur af in de houder plaatsen. Ideaal voor een forum dus.![]()
Uwe halve Italiaan is dus maar ne halve want .. Een Italiaan eet pasta enkel en alleen met een vorkPasta is nog vreemder. ooit een halve Italiaan (moeder is Belgische, vader is Italiaan) in de klas gehad en die heeft dat uitgelegd. Pasta nemen met vork, in de lepel draaien, vork eruit en de lepel met pasta naar de mond. Sindsdien doe ik dat ook zo.

nooit met vrienden of familie?Uwe halve Italiaan is dus maar ne halve want .. Een Italiaan eet pasta enkel en alleen met een vork![]()
Dus iedereen die zich ‘normaal’ noemt en vork links neemt, eten jullie soep dan met links?

Als er effectief een praktische reden aan de basis ligt (bv. 'meer kracht zetten met dominante hand') ipv pure pro forma, dan houdt het geen steek dat links- of rechtshandig niet uitmaakt.
En als je zeer gehecht bent aan het belang van pro forma handelingen, dan ... werk je waarschijnlijk bij de overheid?
Edit: je werkt effectief bij de overheid zie ik in uw postgeschiedenis
Dat is gewoon hetzelfde als mensen je linkerhand aanbieden bij het groeten. Het is verkeerd omdat de conventie anders is. Vroeger zou je dan een ongemanierde boer zijn maar vandaag de dag steekt het zo nauw niet.Mes links, vork rechts als rechtshandige. Ik heb het wel eens andersom geprobeerd, maar ik kon daar niet aan wennen.
Ik zie wel niet in hoe dat onder "verkeerde" tafelmanieren valt, dat zijn bij mij nog steeds dingen als smakken of met uw mond open eten. Hoe je uw mes en vork vasthoudt is toch gewoon persoonlijke voorkeur.

Ik kan er echt niet aan uit of je serieus bent of nietDit is echt een van de meeste wilde topics van 2026 dusver.
Het idee dat iemand zich in 2026 nog gaat bezig houden, laat staan opwinden over etiquette is wel een verrassing als je effectief serieus bent.