Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Tegenwoordig krijg ik spam van mezelf. De afzender was mijn voornaam.naam[at]live.be. Niet dat ik bij Live een mailadres heb hoor.

Moet wel coole malware zijn die de 'driver' gebruikt :unsure:.

K285893.jpg

Tegenwoordig krijg ik spam van mezelf. De afzender was mijn voornaam.naam[at]live.be. Niet dat ik bij Live een mailadres heb hoor.

Moet wel coole malware zijn die de 'driver' gebruikt :unsure:
Het bitcoinadres al eens gechecked in blockchain explorer bekeken?
Dan kan je zien hoeveel er al ingetrapt zijn. (meestal 0)

Zou het niet slim zijn om voor elke mail een nieuw bitcoinadres te gebruiken? Anders kunnen al de verschillende scams aan elkaar gelinkt worden.
ik denk dat die mails echt in bulk verstuurd worden. Daarvoor telkens een nieuw adres aanmaken lijkt me enorm veel werk.

Ik weet niet of het een scam is maar het voelt wel zo. Oudste wil vier figuurtjes van Funko, kwamen op €15/stuk en er was een code voor 10% korting op eerste bestelling. Op €60 (geen verzendkosten) dus €6. Na invoeren van de code doen ze tien procent van drie van de figuurtjes en krijg je €4.5 korting. Hetgeen dus niet is wat ik verstond onder die tien procent korting.

Ik weet niet of het een scam is maar het voelt wel zo. Oudste wil vier figuurtjes van Funko, kwamen op €15/stuk en er was een code voor 10% korting op eerste bestelling. Op €60 (geen verzendkosten) dus €6. Na invoeren van de code doen ze tien procent van drie van de figuurtjes en krijg je €4.5 korting. Hetgeen dus niet is wat ik verstond onder die tien procent korting.
Was er ergens een vermelding van 10% korting op maximum 3 artikelen bij de eerste bestelling of dergelijke?

Sommige webshops dekken zich in tegen mensen die steeds nieuwe accounts maken om dan hopen artikelen tegen korting te kopen.

Was er ergens een vermelding van 10% korting op maximum 3 artikelen bij de eerste bestelling of dergelijke?

Sommige webshops dekken zich in tegen mensen die steeds nieuwe accounts maken om dan hopen artikelen tegen korting te kopen.
Het was zo een ‘schrijf je in voor de nieuwsbrief’ ding, niet echt gelet op de voorwaarden behalve dat ze zeggen ‘total basket value’ wat mij €6 zou lijken.

De laatste week ofzo praktisch iedere dag 2x telefoon van een 03-nummer, zogezegd uit het Antwerpse.

Eens Googelen leert dat het fake verkopers ofzo zijn dus ik duw die altijd op stil.
Steevast een half uur-1 uur later belt er een anoniem nr, ik gok dat het dezelfde klojo’s zijn die nog eens proberen.

Edit: bij nummers die ik niet herken neem ik de laatste maanden nooit meer op, 1x was het legitiem en spraken ze een boodschap in.
Al de rest spreekt niet in dus dan zijn dat scammers of callcenters me dunkt.

Laatst bewerkt:
De laatste week ofzo praktisch iedere dag 2x telefoon van een 03-nummer, zogezegd uit het Antwerpse.

Eens Googelen leert dat het fake verkopers ofzo zijn dus ik duw die altijd op stil.
Steevast een half uur-1 uur later belt er een anoniem nr, ik gok dat het dezelfde klojo’s zijn die nog eens proberen.

Edit: bij nummers die ik niet herken neem ik de laatste maanden nooit meer op, 1x was het legitiem en spraken ze een boodschap in.
Ambetant zijn die callcenters om u iets aan te smeren, als ge niet oppakt bellen die fuckers later gewoon terug

Inderdaad, hier ook. Ik blokkeer die standaard met een app (mag ik die hier noemen of is dat spam?), al blokkeer ik tegenwoordig elk onbekend nummer (buiten uit mijn eigen regio misschien) dat mij belt en niets inspreekt op mijn voicemail of niet meteen terugbelt.

Vind het toch wel tof dat ze zelf al aangeven om toch maar die link te gebruiken in de mail om phishing tegen te gaan …en dat ze zelfs een link plaatsen met uitleg over phishing. …

Ons ma heeft deze week haar eerste scam mail ooit gehad blijkbaar. Ze was geflitst in Nederland tegen 121 km/u. Ze rijdt al bijna 2 jaar niet meer met de auto en in Nederland is ze ook al heel lang niet meer geweest.
Er was wel lichte paniek :laugh:.

Vannacht mail ontvangen van Netflix (met een @telenet.be mailadres) dat mijn abonnement geblokkeerd is. :lol:

Ik heb deze scam gisteren gekregen

Het was wel 98%, geen 99%. Ik moest (zogezegd) extra betalen om terug ruimte vrij te maken.
Yeah right ..

Vannacht mail ontvangen van Netflix (met een @telenet.be mailadres) dat mijn abonnement geblokkeerd is. :laugh:
Ja dat heb ik gedaan. Wil je uw account terug deblokkeren, gelieve dan 100€ over te schrijven naar mijn rekeningnummer :biglaugh:

BE99-9Z99-&x99-9999
Alvast Bedankt hé!

Laatst bewerkt:

Ik zoek altijd het nummer wel op. 1x was er tot 3x toe géén boodschap ingesproken (Onbekend nummer en ze bleven terugbellen maar ik was steeds te laat om op te nemen) en was het effectief iets heel belangrijk (geen scam).

ligt het aan mij of zijn er laatste tijd enorm veel phishing/spam emails? Allemaal van Norton, zelfs gewoon in mijn email en niet in spam folder

ligt het aan mij of zijn er laatste tijd enorm veel phishing/spam emails? Allemaal van Norton, zelfs gewoon in mijn email en niet in spam folder
Van Norton krijg ik inderdaad ook regelmatig spam de laatste weken.

Net van een collega gehoord die aan het bouwen is. Ze hadden een mail gehad van hun architect om de volgende schijf te betalen met de aannemer in CC. Meteen na die mail krijgen ze van de aannemer daar een antwoord op dat hij van rekeningnummer veranderd is en dat ze het geld op dat nieuw rekeningnummer mogen storten. Haar man is gelukkig bij de pinken en belt naar de aannemer, die dan op verlof is, om te informeren en die bevestigt hem dat hij dus niet van rekeningnummer veranderd is. Blijkbaar mail box van de aannemer dus gehackt. Gelukkig was die alert want anders waren ze duizenden euro's kwijt. Alles ondertussen ook overgemaakt aan politie.

Terug
Bovenaan