Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Voor de eerste keer opgelicht via 2dehands. Alles leek legit.. Alsook een BE banknummer
Geld overgeschreven en niets meer gehoord :wallbash:
Intussen 2dehands en de politie ingelicht maar ik vermoed m'm geld kwijt te zijn.

Hoe laat ge u twee keer aan zoiets vangen? Dat is toch zo doorzichtig als wat.

Op zo'n sites ga ik de spullen meestal zelf wel halen. Boter bij de vis of betaal ik met PayPal en heb ik koopbescherming.
De eerste keer is best lang geleden en een eyeopener.
De laatste keer was het eigenlijk vrouwlief die haar heeft laten vangen.

Je kunt natuurlijk ook niet de helft van België afrijden om iets op te gaan pikken, op de duur kan je het zowel nieuw gaan halen.
Dus heeft ze een gokje gewaagd (al niet het eerste) na de persoon in kwestie zelfs gehoord te hebben en het was dus mis.

De dag dat ik een tankkaart scoor koop ik nagenoeg niets nieuws meer.

Justitie Nederland die dus ook met incasso werken.
357€ boete uit Nederland na verschillende brieven, omtrent een verkeersovertreding met de wagen, 118km/u waar maar 100km/u toegestaan is.
Knap van mij toch? Net even het snelheidsrecord neergezet met een ouderwetse fiets.

Justitie Nederland die dus ook met incasso werken.
357€ boete uit Nederland na verschillende brieven, omtrent een verkeersovertreding met de wagen, 118km/u waar maar 100km/u toegestaan is.
Knap van mij toch? Net even het snelheidsrecord neergezet met een ouderwetse fiets.
Zelfde mail zoals die die ik reeds op de vorige pagina poste?

Vandaag mijn allereerste robocall gekregen waarbij een Engelstalige stem meedeelde dat er een aanhoudingsmandaat tegen mij is uitgevaardigd en dat ik op een toets moest drukken om rechtstreeks met de Belgische Federale Politie te spreken. Can't wait.

Blijft mij verbazen hoe mensen zich steeds laten oplichten.

1) Alle tickets zijn uitverkocht
2) Iemand contacteert u i.p.v. omgekeerd
3) De tickets zijn goedkoper dan gewoonlijk
4) De persoon zit in uw gemeentelijke FB-groep, maar woont zogezegd totaal ergens anders

Hoeveel rode vlaggen heb je nog nodig?

4) De persoon zit in uw gemeentelijke FB-groep, maar woont zogezegd totaal ergens anders

Nog 4 en Cindy had het nog steeds niet door want het vertrouwen tussen streekgenoten is blijkbaar een dingetje. Nee, ik kom er ook niet bij hoe ge u zo kunt laten vangen. Ergens hoop ik dat ze haar geld niet meer terugkrijgt en er een wijze les uit leert, maar dat zal wel niet.

De daders rekenden op de lompheid? :unsure:

De laatste tijd een aantal "Quarantine emails" binnengekregen, je kan dan de tegenhouden mails toch door laten komen via een link - het leek ergens naar een Google drive te gaan.

Blijkbaar wacht je daar een formulier waar je e-mail en paswoord wordt gevraagd en ze zijn er mee weg :sneaky:

geen idee of het een scam is, maar ik krijg hier net een oproep binnen, was net te laat om op te nemen, van landcode +994, blijkt Azerbeidzjan te zijn. :unsure:

Ik zit hier verstomd van de goedheid kwaliteit van de laatste scammail...

afzender: [email protected]
Goedemorgen,

Ik wil uw bedrijf uitnodigen om ons de bijgevoegde producten te leveren. Sommige producten waar we om vragen, kunnen buiten uw werk vallen, daarom willen we dat u de producten koopt en aan ons levert. Bijgevoegd bij deze e-mail is een offerteaanvraag voor de producten die we nodig hebben. Houd er rekening mee dat dit een dringende eenmalige aanbesteding is, daarom hebben we deze componenten zo snel mogelijk nodig. We wachten nu op uw offerte.

Good morning,

I would like to extend an invitation to your company to supply us with the attached product(s). Some of the products we may request may fall out of your scope of work hence we would like you to source the products and supply to us. Attached to this email is a Request for Quotation of the products we need. Kindly note this is an urgent once off tender, therefore we require these components at your earliest convenience, We now await for your quotation.

Met vriendelijke groeten / With best regards
Yannick Leppen
Procurement Manager

A: Rue de l'Industrie 52, 1040 Bruxelles, Belgium
T: +32 27810267
M: +32 460245421
F: +32 27810210
E: [email protected]

Disclaimer: The information transmitted including any attachments is intended only for the exclusive use of the person(s) or entity to which it is addressed and may contain confidential and privileged material that may be subject to legal privilege. Any perusal, review, retransmission, dissemination, distribution, reproduction or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient without the sender's prior consent is unauthorised and strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify the sender immediately and delete the message from your computer without making any copies. Any personal views and opinions expressed in this e-mail message are the sender's own and do not necessarily represent the views and opinions of the Company

*consider the environment and think before you print*

Willen dan da ge hun een specifieke pomp verkoopt
KITECHNO SUNKEN 4NNTF16 PUMP
STANDARD SPECIFICATIONS
• Model Number - 4NNTF Series
• Discharge Sizes – 4 inch
• Standard Construction - Cast Iron, Class 30
• Optional Construction - 416SS, CD4MCU, Ductile Iron
• Permco hydraulic drive
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
• HP x 746 = KW
• GPM x 3.785 = Liters/Minute
• GPM x 227 = Cubic Meters/Hour
• Inches x 25.4 = Millimeters
• Feet x 305 = Meters Premium Hydraulic Efficiencies, 76% BEP
• 3 inch or larger solid handling capability
• Total Dynamic Head: 10 to 130 feet
PARTS STANDARD MATERIAL (ALL IRON) CD4MCU
WEAR RING
CAST IRON ASTM A48 Class 30
2205 Duplex SS FF ASTM A890
IMPELLER
CAST IRON
CD4MCu Cast Stainless ASTM A890 Grade 1A
VOLUTE
DUCTILE IRON
CD4MCu Cast Stainless ASTM A890 Grade 1A
SHAFT
1144 STRESS PROOF STEEL
17-4PH Stainless Steel FH -H1075
SHAFT SLEEVE
416 STAINLESS STEEL
416 Stainless Steel
BACKPLATE
CAST IRON
CD4MCU
MECHANICAL SEAL
TUNGSTEN CARBIDE VS. SILICON CARBIDE
TUNGSTEN CARBIDE VS. SILICON CARBIDE
BEARING FRAME
CAST IRON
CAST IRON
OPERATION LEVELS
MIN FLOW 180 GPM 41 m3/h
MAX FLOW 1300 GPM 295 m3/h
DISCHARGE SIZE 4” 101.6 mm
SUCTION SIZE 4” 101.6 mm
SOLIDS HANDLING 3” 76.2 mm
MAX SPEED 1800 RPM 1800 RPM
SHUT-OFF HEAD 122’ 37.2 m
BEP HEAD 81’ 24.6 m
BEP FLOW 760 GPM 172.6 m3/h
BEP PERCENT 76% 76%
Echt uitgebreid en goed allemaal.
twas als ik de naam van de persoon googlede omdat ik zijne linkedin wel is wou zien dat ik volgende site als eerste kreeg

Blijkbaar gekend.. ze maken ne site waar ze pompen zogezegd verkopen dat lijkt op ne legit pompverkoper, en zo geraken ze aan u geld.

Het strafste was.. ik dacht ik bel is naar de GSM in de handtekening voor het lachen.. er pakte effectief iemand op da zogezegd van den total was.
Nen hoop dedication in deze gestoken. 10/10 voor de moeite jongens, hoedje af!

Laatst bewerkt:
Mijn schoonvader , 86 jaar (need I say more?) is geflitst op 23/12/2021 in Leeuwarden :laugh: en ze (Nederlandse rechtbank en politie) dreigden nu binnen de 48 uur zijn rekening te blokkeren als hij niet onmiddellijk 547 € betaalde aan het incassobureau.

Hij heeft enkel een Ipad en vooral de goeie reflex om mij die mail eerst te laten zien ....(vooral de reactie als je dat met 1 beweging naar de vuilbak swiped was grappig)

Met dat overlaatst die bende in Antwerpen opgerold is krijg ik geen spamcalls of sms'jes meer. Hout vasthouden dat het zo blijft :unsure:

Allé how, nu deze ook gehad op mijn voicemail na een gemiste oproep:

"We have found suspicious or illegal activities coming from your social security number and illegal activities on your bank accounts, if you want to talk to the federal police before we issue an arrest warrant for your name press 1".

Het wordt toch echt te zot, echt wekelijks proberen ze mij via vanalles te scammen.

Wat ik vooral niet versta is dat mensen daar dus echt nog intrappen.

Edit, deze dus:

Vandaag mijn allereerste robocall gekregen waarbij een Engelstalige stem meedeelde dat er een aanhoudingsmandaat tegen mij is uitgevaardigd en dat ik op een toets moest drukken om rechtstreeks met de Belgische Federale Politie te spreken. Can't wait.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan