Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hopelijk... ik zag al op de Colruyt website dat het eigenlijk alleen was voor mensen die voor meer dan 75 euro aankopen gedaan hadden.
Bij mij was het net onder de 50 euro, dus ik vermoed dat de kassabediende gewoon de fout heeft gemaakt mij een fles wijn te geven, en dat het systeem dat bedrag er niet afgetrokken heeft als korting...
Ai, dat is minder! 🙈

Nu weer spam om mijn testament al op te maken, nog wat vroeg toch.

pic.jpg

Looks legit

2dehands heb ik in 2018 veel gebruikt en ook veel verkocht. Handig.

Onlangs 15 zoekertjes opgezet, niets van reactie. Blijkbaar is dat dood omwille van de vele scammers.
Dus ik dacht: ik zet het op Facebook Marketplace.

Binnen 15 min meer dan 30 berichten. Van die 30 zaten 2 legit reacties tussen. Al de rest was scam.
Fuck it, alles eraf gehaald en naar de container ermee.

Onlangs 15 zoekertjes opgezet, niets van reactie. Blijkbaar is dat dood omwille van de vele scammers.

Binnen 15 min meer dan 30 berichten. Van die 30 zaten 2 legit reacties tussen. Al de rest was scam.
Ik zet er nog wel eens iets op. Zowel op tweedehands als Facebook, maar de scammers maken het wel zo dat je het liever wilt weggooien. De tijd die ik daaraan kwijt ben, krijg ik niet meer terug.

Helemaal herkenbaar.... Een oude boiler voor een appartement online gezet via Facebook, dezelfde dag nog reactie van iemand uit Wallonië die een koerier zou sturen om het toestel op te halen. Op het eerste zicht is soms moeilijk te zien of het een scammer is vind ik, maar het wordt snel duidelijk na 1-2 berichten :p .
Wat wij de laatste tijd vaker meemaken op het werk is dat wij mails ontvangen van klanten die niet door hen zijn vestuurd, met een link in naar Google Drive of een of ander online document. Altijd verwijderd, maar ook hier moet je soms goed kijken...

Helemaal herkenbaar.... Een oude boiler voor een appartement online gezet via Facebook, dezelfde dag nog reactie van iemand uit Wallonië die een koerier zou sturen om het toestel op te halen. Op het eerste zicht is soms moeilijk te zien of het een scammer is vind ik, maar het wordt snel duidelijk na 1-2 berichten :p .
Wat wij de laatste tijd vaker meemaken op het werk is dat wij mails ontvangen van klanten die niet door hen zijn vestuurd, met een link in naar Google Drive of een of ander online document. Altijd verwijderd, maar ook hier moet je soms goed kijken...
Allemaal zo'n scammers hier.

'Ik stuur een koerier naar jou thuis blablablabla, ik doe €20 bovenop de vraagprijs voor de moeite'.

't Gaat om een damesfiets waar ik €10 voor vraag. :unsure:

'Ik stuur een koerier naar jou thuis blablablabla, ik doe €20 bovenop de vraagprijs voor de moeite'.

De volgende keer eens proberen:

'dat is goed, kom er maar achter'

En ze dan een adres aan de andere kant van België geven

een telefoontje, eigenlijk geen idee welke taal ze sprak of pretendeerde te spreken. Ik vermoed dat ze bij Microsoft tegenwoordig ook moeilijk aan werkvolk geraken, maar dit was er wel over.

De volgende keer eens proberen:

'dat is goed, kom er maar achter'

En ze dan een adres aan de andere kant van België geven
Wel, ik heb duurdere zaken te koop ook. En tegen één van die scammers zei ik plots: 'kom maar halen, je mag het gratis hebben'.

Die wist totaal niet meer wat zeggen.

Ik weet niet of het onder scammen valt, maar festival Dranouter blijft mij maar nieuwsbrieven sturen.
Al verscheidene keren uitgeschreven, maar ze komen steeds binnen op mijn privemailadres (dat ik enkel gebruik voor officiële communicatie en nooit online ergens gebruik),
Dus iedere keer dat er zo’n mail van hen op dat adres binnenkomt, vervloek ik gans de Westhoek…(sorry voor diegene die daar wonen… 😇)

Ik weet niet of het onder scammen valt, maar festival Dranouter blijft mij maar nieuwsbrieven sturen.
Al verscheidene keren uitgeschreven, maar ze komen steeds binnen op mijn privemailadres (dat ik enkel gebruik voor officiële communicatie en nooit online ergens gebruik),
Dus iedere keer dat er zo’n mail van hen op dat adres binnenkomt, vervloek ik gans de Westhoek…(sorry voor diegene die daar wonen… 😇)
das spam, geen scam

Voor ons lijkt dit vanzelfsprekend, we zien meestal wel snel of het al dan niet om oplichting gaat. Maar onze ouders bijvoorbeeld... Laats had mijn moeder zo een WhatsApp bericht gekregen zogezegd van mij omdat ik mijn gsm kwijt was en een nieuw nummer had. Ze vond het raar en belde op mijn echte nummer om even te checken, maar de oplichters worden beter en beter ☹️

Terug
Bovenaan