Mulan
Well-known member
"Aaaah meneer, alles gebeurt nu digitaal se, welk mailadres mag ik noteren?"Vandaag iets héél vreemds ontdekt. Ik doe de proximus mailbox van mijn ma open waaraan ook nog een oude alias van mezelf gekoppeld is (die ik nergens meer actief gebruik). Ik vind hierin mails van Miele ([email protected], [email protected]) over een zogezegde herstelaanvraag die zou zijn aangevraagd en ondertussen uitgevoerd. De mails zijn verstuurd naar mijn alias (die ik dus al meer dan tien jaar niet meer gebruik om zelf te mailen). De laatste mail is een factuur van maar liefst 211 euro voor de uitgevoerde herstelling. Het herstelde toestel blijkt een stoomoven te zijn, ik heb niet eens zo'n toestel. Op de factuur staat mijn naam, maar een verkeerd adres (andere kant van het land). Alle links in de mails verwijzen naar authentieke Miele websites (en nee, het is geen nagemaakte website met een adres dat er heel erg op lijkt).
Ik heb zelf nog maar één keer contact gehad met de klantenservice van Miele, en dat was
- telefonisch (geen mailadres gegeven)
- 4 jaar geleden
- voor een kapotte kookplaat buiten garantie die ik uiteindelijk gewoon zelf heb vervangen (gekocht bij Vandenborre) want herstel kostte evenveel
Wat doe ik hiermee? Miele contacteren? Ik ga uiteraard niets betalen wat ik niet zelf besteld heb...
Edit: nvm op de factuurwerkbon staat "Betaalwijze: Elektronisch betaald bij de technicus". Maar dan nog: WTF?
- Christophe punt feignasse at hotmail punt com
"Oker, meneer Kristof punt fijnasse at hotmail punt com, de documenten zullen zodadelijk in uw mailbox zitten!"