Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Als het te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook,
Aub het vervolg hier posten maar ik vrees dat iemand ernstig zijn gat gaat verbranden…

Ik ben een sexy perverte morele freak blijkbaar... ( 20 exact dezelfde mails gekregen de afgelopen 3 dagen)

Jammer dag ik niet kan antwoorden op hun mail, ik ben wel benieuwd naar het filmpje... Ik zou het op mijn onlyfans willen zetten ;)

Dju toch. Betrapt!

Y2xxw6w.jpg
Het was lang geleden, maar heb de afgelopen week op 2 verschillende mail adressen een gelijkaardig bericht gekregen als de 2 bovenstaande.

@Marsu Je hebt de red flags bij het mogelijke slachtoffer aangekaart neem ik aan? Op welke wijze heeft ze jouw argumenten weerlegd?

Kans is gewoon groot dat ze haar in de toekomst documenten gaan laten tekenen (omdat ze zogezegd een belangrijke job heeft) en niet doorheeft wat ze echt getekend heeft.

Laatst bewerkt:
Juist telefoon van een vreemde nr ergens in Duitsland. Ik neem op , persoon in gebroken Engels die zei dat m'n laptop in gevaar was en dat hij me door een korte uitleg via de laptop wel ging verder helpen. Ik zeg dat ik em niet versta , doet z'n heel verhaal nog eens , bla bla bla
<knip>

Onlangs ook ene gehad, je hoort zo dat het van ver komt en klink zowat Indisch Engels.

"Hello, this is Microsoft."

De eerste keer moest ik hardop lachen, deze keer gewoon ingelegd.

Soms denk ik wel eens aan om eens een linux live-cd te booten of zo om met hun kloten te spelen, maar ja, da's een beetje zoals discussiëren met Jehova's zeker: tijdverspilling...

Blijkbaar zit onze vaste nummer in een loop bij Jerry from Microsoft. Echt elke fucking dag zo'n Indiër die Jerry heeft. Populaire naam daar zo blijkt. Nu eens dichtgelegd met "thank you, come again". Benieuwd wat er morgen mis is met mijn pc.

Blijkbaar zit onze vaste nummer in een loop bij Jerry from Microsoft. Echt elke fucking dag zo'n Indiër die Jerry heeft. Populaire naam daar zo blijkt. Nu eens dichtgelegd met "thank you, come again". Benieuwd wat er morgen mis is met mijn pc.

Ik zou eens oppakken met:

"Hello this is Apu Nahasapeemapetilon, how can I help you?"

De laatste dagen regelmatig een mail van een mailadres met GVA in. Gaat telkens over beloningen oid die je krijgt als loyale klant van Telenet.
Daarmee wist ik genoeg. Want als loyale klant van Telenet krijg je nooit iets.

Tegenwoordig zijn ze toch snel met alles weg he. Onze baby moet pas in augustus geboren worden en het kan me nu al WhatsApp-en :unsure: .
Mijn vrouw heeft zo ook eens berichten gehad, altijd zo vrij algemeen. Als je daar dan op antwoordt "ah is het Jos?" dan zeggen ze gewoon ja en begint het gesprek dat ze iets nodig hebben. Bij mijn vrouw dacht ze dat het haar bazin was, maar de slimmerik had zijn WhatsApp foto laten staan en het was een zwarte man.

Werk uw rekeninggegevens bij
Beste mevrouw Alves De Oliveira,
Uw persoonlijke rekeninggegevens moeten worden bijgewerkt.
We hebben het gemakkelijk gemaakt om uw gegevens bij te werken – u kunt gewoon hieronder klikken en het formulier invullen. Het neemt slechts enkele minuten in beslag.
Waarom moet ik mijn gegevens bijwerken?
Als gereguleerde financiële instelling, zijn wij verplicht de persoonlijke gegevens en documentatie van onze klanten van tijd tot tijd te verifiëren. Dit helpt ons om uw rekening te beschermen en zorgt ervoor dat u beschikt over de producten en diensten die het beste zijn voor u.
Met vriendelijke groeten,
Saxo Bank

Vandaag onderstaande mail gekregen, zogezegd van Engie Electrabel.
Email adres: [email protected]
Beste klant,

Op 18 maart 2022 heeft de Belgische ministerraad een nieuw ontwerp van koninklijk besluit goedgekeurd dat voorziet in een voorlopige verlaging van het btw-tarief op elektriciteit, gas en warmte die via warmtenetten aan residentiële aansluitingen worden geleverd.

Naar aanleiding van deze recente herzieningen van het BTW-tarief voor energie, kunnen uw energiefacturen worden herzien om rekening te houden met het nieuwe BTW-tarief.
Bent u btw-plichtig en bestaat uw bedrijfsactiviteit uit het leveren van aardgas en warmte, dan hebt u bovendien het recht om eerdere facturen te laten herberekenen om van ons, uw energieleverancier, een toegestane terugbetaling te verkrijgen.

Om uw facturen te laten herberekenen en uw terugbetaling te laten verwerken,
>> klikt u hier

Hoewel wij en de regering ons blijven inzetten om samen te werken om de hoge nergieprijzen te verlagen, verzoeken wij u onze hartelijke dank te aanvaarden.
Fijne dag nog
Je ENGIE Team
© 2022 Electrabel nv, alle rechten voorbehouden
En daarnet ook nog van het email adres [email protected]
Een bericht dat er een pakje voor mij bij bpost zou liggen, maar dat ik nog 6,75 euro verzendkosten moet betalen.

Laatst bewerkt:
Van: [email protected] <[email protected]>
Verzonden: maandag 25 april 2022 0:23Aan:
[email protected]
Onderwerp: Aanvullend pensioen

Geachte Meneer/Mevrouw,
U heeft een nieuw document ontvangen in mypension.be.Het gaat om een overzicht van uw aanvullen pensioen.
Heeft u het document al gelezen? Dan hoeft u niet meer te doen.
Heeft u het nog niet gelezen? dan kunt u zich aanmelden op mypension.be ( https://www.extrapensionn.com/ )
1. De tab selecteren
2. Bovenaan rechtklikken
3. Vink " Mijn documenten" aan.

Dit is automatisch genegeerd bericht van mypension.be aan [email protected]

Vandaag iets héél vreemds ontdekt. Ik doe de proximus mailbox van mijn ma open waaraan ook nog een oude alias van mezelf gekoppeld is (die ik nergens meer actief gebruik). Ik vind hierin mails van Miele ([email protected], [email protected]) over een zogezegde herstelaanvraag die zou zijn aangevraagd en ondertussen uitgevoerd. De mails zijn verstuurd naar mijn alias (die ik dus al meer dan tien jaar niet meer gebruik om zelf te mailen). De laatste mail is een factuur van maar liefst 211 euro voor de uitgevoerde herstelling. Het herstelde toestel blijkt een stoomoven te zijn, ik heb niet eens zo'n toestel. Op de factuur staat mijn naam, maar een verkeerd adres (andere kant van het land). Alle links in de mails verwijzen naar authentieke Miele websites (en nee, het is geen nagemaakte website met een adres dat er heel erg op lijkt).

Ik heb zelf nog maar één keer contact gehad met de klantenservice van Miele, en dat was
- telefonisch (geen mailadres gegeven)
- 4 jaar geleden
- voor een kapotte kookplaat buiten garantie die ik uiteindelijk gewoon zelf heb vervangen (gekocht bij Vandenborre) want herstel kostte evenveel

Wat doe ik hiermee? Miele contacteren? Ik ga uiteraard niets betalen wat ik niet zelf besteld heb...

Edit: nvm op de factuurwerkbon staat "Betaalwijze: Elektronisch betaald bij de technicus". Maar dan nog: WTF?

Terug
Bovenaan