the_fox
Well-known member
En wat heeft dit met scammen te maken? Je weet niet wat er gebeurd is...Ben een stresskieken. Deze morgen wou ik mijn broodje bestellen, wil online betalen met payconiq.
Ik doe de app open, account geblokkeerd. Tiens? per ongeluk wat codes in mijn broekzak zitten duwen mogelijks? Ik herlink mijn kaart via de app van mijn bank en blijft hangen. Kaart dan volledig verwijderd in payconiq app en opnieuw willen toevoegen. 'Deze kaart is al gekoppeld aan een andere account' melding.
Dan maar cardstop gebeld en kaart en payconiq app laten blokkeren. Ik vertrouw het allemaal niet meer... Ik had het beter eens aan mijn bomma gevraagd of dit een BIB of MITM attack is of ik een probleem heb met mijn public private keys...
Als ik het zo lees kan het vanalles zijn. Als je nog met de payconiq app zat kan het zelfs gewoon zijn omdat je de app niet geüpdated hebt want die bestaat al enkele maanden niet meer. Het is Bancontact Pay...
Mijn ervaring met die app zijn ook niet bepaald positief. Ik was heel blij toen de banken die functionaliteit in hun eigen apps zijn beginnen inbouwen want dan kon ik payconiq (allez, nu dus Bancontact Pay
) eraf smijten. Vroeger ook meermaals problemen gehad met kaarten toe te voegen (initiëel op nieuw toestel of opnieuw op hetzelfde na een probleem). Wat je daar beschrijft van blijven hangen en dan erna melding dat het toch al toegevoegd was ook meermaals gehad. Lag telkens aan de brakke app en niet aan scammers. Ik hoop dat het voor u ook zo is.
(ik ben serieus)