Ja dat klopt. Wat kan je hieruit besluiten? ...Als een ezel zich geen 2x aan dezelfde steen stoot is het besluit net dat Patrick geen ezel is want hij stoot zich wel 2x aan dezelfde steen![]()
Dit is een typisch voorbeeld van 'geld maakt blind'.
Dat hij verantwoordelijk is, is een te sterk woord maar Patrick was heel erg naïef en hij was verblind door het geld.Hoe je dan de verantwoordelijkheid kan afschuiven op het slachtoffer, beyond me.
Geld doet soms gekke dingen met mensen.
Maar Patrick weet zelf ook wel dat hij dom en naïef was. Maar goed, hij heeft er geen enkele baat (meer) bij dat mensen dat tegen hem zeggen.
Het beste wat hij kon doen heeft hij gedaan: Hij heeft zijn verhaal gedaan en zo mogelijks andere slachtoffers gered of geholpen.
Daar spelen scammers heel goed op in: Ouderen die niet mee zijn met deze tijd, mensen die éénzaam zijn, mensen die verblind zijn door geld .. Zo'n scammers zijn erg professioneel bezig en ze weten perfect welke mensen het gevoeligst zijn voor fraude.
En ja de dag dat ik of jij 80 jaar bent, ik / jij héél eenzaam bent, .. en/of op een moment van zwakte tijdens jou leven maakt zo'n scammer kipkap van jou.
Laatst bewerkt:
.