Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap nie hoe mensen met zo veel geld zo dom kunnen zijn met zo veel geld.
Ik denk dat intelligentie/slim zijn nu wel gelinkt wordt aan hoe snel je je kennis kan eigen maken en intrinsiek inzicht. Maar vandaag de dag kan je (bijna) onmogelijk met alles "mee" zijn. Het is ook niet toevallig dat het vaker oudere mensen zijn en/of men een autoriteitsrol misbruikt. En het staat los van persoonlijkheid(sstoornissen)slim zijn, een harde werker zijn, , ... het staat ook allemaal los van naïef, emotioneel beïnvloedbaar of goedgelovig zijn.
En 'slim zijn' is meestal ook beperkt tot een aantal gebieden of vakkennis, maar het betekent niet dat je op alle vlakken slim bent.

840k is nu toch wel heel extreem zou ik denken?Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.
Wordt lachen als die ooit eens aanbellen bij de woning van een agent.Het zotste vind ik dat er zoveel mensen zijn die hun bankkaarten gewoon meegeven samen met hun codes en gsm aan van die valse bankmedewerkers die dan nog om 22u 's avonds soms nog langs komen.
ja dat heb ik wel nog nooit meegemaakt. Maar toch wekelijks die er voor 40k-50k kwijt zijn, regelmatig ook wel eens 100k.840k is nu toch wel heel extreem zou ik denken?
Waarschijnlijk wou die mens in één keer helemaal binnen zijn. Ofwel heeft hij er een paar miljoen liggen en was het een 'gokje' dat slecht uitdraaide...
Hoe die gangsters het kunnen uitleggen en aan boord leggen zal er ook mee te maken hebben. En een gelukje van tijd tot tijd.Het zotste vind ik dat er zoveel mensen zijn die hun bankkaarten gewoon meegeven samen met hun codes en gsm aan van die valse bankmedewerkers die dan nog om 22u 's avonds soms nog langs komen.

Als we Michel mogen geloven is dat nochtans een toonbeeld van gezond verstand.ghoja die was toch van een hoger niveau dan Michel Van den Brande, maar slim zijn gaat niet altijd samen met gezond verstand.
Hoeveel van de dossiers is een heel serieus scam of hack waarbij het slachtoffer er zelf "niets of iets minder" kon aan doen?Het zotste vind ik dat er zoveel mensen zijn die hun bankkaarten gewoon meegeven samen met hun codes en gsm aan van die valse bankmedewerkers die dan nog om 22u 's avonds soms nog langs komen.
Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.
Ik vind het eerder 50-50 en vooral rekening houdend met dat het vaak oudere mensen zijn die nog van de tijd zijn dat je nog iedereen meer kon vertrouwen. Maar er zitten toch veel oplichtingen bij dat ik echt zot vind hoe die mannen aan dat geld kunnen geraken. Zelfs met je eigen rekeningen zou je dat niet kunnen overschrijven.Hoeveel van de dossiers is een heel serieus scam of hack waarbij het slachtoffer er zelf "niets of iets minder" kon aan doen?
Voorbeelden van dat laatste: Skimming, cookie diefstal, hacken sterk wachtwoord, coollblue.be ipv coolblue.be, malafide aannemer, factuurwissel truk ..
1%? En 99% is volledig eigen schuld dikke bult?
Of hoe moet ik dit bezien?
Want je kan natuurlijk altijd gescamd worden terwijl je uw voorzorgen neemt. Never say never.
Voorbeeld - gestolen Audi Q5 raakt probleemloos door keuring
Ergerlijk dat den Patrick meer geld wegschenkt aan scammers dan ik bruto verdien met 15 jaar te gaan werken.Patrick verloor 720.000 euro aan online oplichters: "Dat ze me zo hebben kunnen manipuleren, dat blijft knagen"

Heb deze week ook deze gehad. Telefoon gemist wel .... voicemail net hetzelfde bericht als bij jou.Deze week werd ik opgebeld door een privé nummers.
T was een computerspel die iets zei van; dit is hier cardstop. Er is een transactie van 2700 euro vanaf uw bankrekening. Druk op 1 om deze goed te keuren. Druk op 2 om een medewerker te spreken.
Heb neergelegd![]()
Wat dus €3.448 bruto/maand is. Wat betekent dat 60% van de Belgen meer verdient dan dat volgens statbel. En volgens de reportage is Patrick iemand die bijna einde carriere zit. Met geld en ervaring op de beurs.Ergerlijk dat den Patrick meer geld wegschenkt aan scammers dan ik bruto verdien met 15 jaar te gaan werken.
Hij had dat geld beter weggeschonken aan het goede doel of aan KOTK.
Als een ezel zich geen 2x aan dezelfde steen stoot is het besluit net dat Patrick geen ezel is want hij stoot zich wel 2x aan dezelfde steenTot overmaat van ramp wordt Patrick vorig jaar op een andere manier opnieuw opgelicht.
Hmm ... iets van ne ezel stoot zichzelf geen twee keer aan dezelfde steen. Besluit: Patrick is ene ezel.

Het is een scam, de enige verantwoordelijke zijn de scammers...Niemand verdient het om opgelicht te worden, maar “Patrick” is hier 100% zelf verantwoordelijk.
Exact dit. Ik vind de hoogmoed vrij misplaatst. Het zijn scammers, het is echt niet altijd zo duidelijk dat je te midden van een scam zit. Net omdat hij actief was in de bank- en verzekeringssector zou je net moeten inzien dat gewoon iedereen vogel voor de kat kan zijn. Hoe je dan de verantwoordelijkheid kan afschuiven op het slachtoffer, beyond me.Het is een scam, de enige verantwoordelijke zijn de scammers...
Had hij beter moeten weten: mogelijks wel, maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de scammers.