June
Active member
anoniem belt me. uiteraard pak ik nooit op bij anoniem.
Ze laten een voicemail achter.
(te laat ingesproken denk ik).......uitgevoerd hoeft u verder niets te doen. Herkent u deze betaling niet druk 1. Druk op 1 en één van onze medewerkers helpt u graag verder...
Soit, obvious scam is obvious maar als ze anoniem bellen kan ik niet terugbellen en een voicemail op 1 duwen gaat ook niet....
Get your game up!
Toch ben ik laatst heel erg geschrokken. Zoon kreeg een rekening over de post van een arts waar hij niet in behandeling was of was geweest (ik had de arts wel gebeld met de vraag of hij er behandeld kon worden maar dat kon niet). Die rekening deed ik af als scam: want geen behandeling, dan kan je ook niets in rekening worden gebracht. Dit was zeker zo’n slimme bende die had gegokt (naam van een mogelijke behandelaar en goed had gegokt). Een tijd later werd er gebeld en op de voicemail een half bericht ingesproken met een afgeknepen “dossiernummer” waarvan ik dacht, zie je wel hoe doorzichtig, hoe handig begin en eind van het bericht staat niet op de voicemail, dus een scam.
Uiteindelijk is de deurwaarder langsgekomen, maanden later.. Dus het was geen scam.. of toch wel? Bleek het allemaal wel te kloppen.. De aanleiding om een rekening te sturen bleek niet gegrond maar de rest was legit. Wat mij opviel en wat mijn gedachte dat het echt een scam was, bevestigde was dat de menselijke maat weg was. Alles, op de deurwaarder na, was geautomatiseerd.
Uiteindelijk hebben we het voor laten komen en hebben we gewonnen (en jurisprudentie geschreven). En wij vinden dat nog leuk, maar wat nu als je van een brief of een deurwaarder onder de indruk bent en de weg niet kent.. dan óf betaal je toch maar óf je betaalt niet en komt in de problemen door dat de kosten enorm oplopen..
Ik vind de scheidslijn tussen scam en afgeknepen voicemail van een legitiem deurwaardersbedrijf echt wel eng.. dun..
Laatst bewerkt:
)