Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Vandaag weer een mooie in de mailbox
Geachte heer/mevrouw,

Bij Fluvius hebben we je meterstanden goed ontvangen voor uw huidige adres.

• EAN: 541448860018326235, Meternummer 1371 (gas): 14959
  • EAN: 541448820072956135, Meternummer 2205 (elektriciteit): 52586
Achtereenvolgens zie je het EAN-nummer, de laatste vier cijfers van het meternummer, de energie (elektriciteit of gas), of het register (dagverbruik = dag, nachtverbruik = nacht) en de meterstand die we ontvangen.

Na het inzien van uw meterstanden, blijkt dat u recht heeft op een vergoeding.
Graag verwachten wij binnen 5 werkdagen uw aanvraag. Nadat u het identificatieproces heeft voldaan, zult u het bedrag zo spoedig mogelijk ontvangen op uw rekening.

Klik hier om het proces te starten.

Alvast bedankt voor je medewerking
Met vriendelijke groeten,
Dienst Meteropname

Ze leeft nog, ze mag doen wat ze wilt met haar geld in mijn ogen.
Had het een oude man geweest die naar Thailand verhuisd was voor een jongere vrouw die hij online leerde kennen en daar zijn geld aan spendeerde, dan kraaide er waarschijnlijk geen haan om...
Ook mee akkoord dat ze mag doen met haar geld wat ze wilt maar ergens wilt de familie haar beschermen tegen zichzelf denk ik .
Het ligt er nu wel dik op dat enkel haar geld van belang is en eens het op is …wat dan ?

Mijn nicht kwam ook zo eens af dat ze in Turkije iemand had ontmoet op vakantie en na 14 dagen had ze een “diamanten” ring gekregen van hare loverboy en zouden ze gaan trouwen ….
Ondanks dat het niet mijn probleem was toch eens een gesprek gehad met haar . ;)

Denk dat de werkelijkheid eerder is dat dat dametje van in de 80 niet goed snapt waarom ze daar een loverboy heeft.
En binnenkort tranen in de media dat iemand een beetje teveel van haar weduwe pensioen heeft opgesoupeerd...

Volgens haveibeenpwned niets van mij voorlopig. Maar ik ga toch eens uitkijken voor een of andere password manager denk ik.

iemand die iets kan aan/afraden? (liefst gratis)
Al jaren tevreden van:

En deze voor 2FA

Volgens haveibeenpwned niets van mij voorlopig. Maar ik ga toch eens uitkijken voor een of andere password manager denk ik.

iemand die iets kan aan/afraden? (liefst gratis)
Ik gebruik al 10 jaar keepass, zowel thuis en ook op het werk is dat standaard software op de pc's.
Maar ik heb geen ervaring met andere password managers, dus of die u beter ligt zal je zelf even moeten testen. :)
De pc versie werkt met een lokaal DB bestand, dus best ook backuppen voor geval dat er iets misloopt op je pc.
Ik heb altijd een backup op mijn externe HD.

Ze hebben ook ports voor mobile devices, misschien dat die wel werken met een cloud opslag, maar zelf nog nooit gebruikt.
Tis alleszins gratis.

niet echt scammen, maar weer mijn bank die me opbelt, om te zeggen dat ik o zo'n brave terugbetaler ben op mijn kredietkaart, en dat ze mijn limiet willen optrekekn van 3000 naar 6000 € per maand.

heb gezegd dat dit niet nodig is, dat ik bijna nooit die 3000 per maand nodig heb (tenzij ik de zomer reis boek met mijn vrouw, dan kom ik aardig in de buurt voor vliegtickets).

Maar goed, voor mensen met een zwak karakter , zouden daar al weer meteen inlopen, en zo verzeil je natuurlijk makkelijker in een bodemloze put waar je moeilijk uit geraakt (intresten tegen aan de 15 % zeker, als je niet tijdig terugbetaalt ? )

niet echt scammen, maar weer mijn bank die me opbelt, om te zeggen dat ik o zo'n brave terugbetaler ben op mijn kredietkaart, en dat ze mijn limiet willen optrekekn van 3000 naar 6000 € per maand.

heb gezegd dat dit niet nodig is, dat ik bijna nooit die 3000 per maand nodig heb (tenzij ik de zomer reis boek met mijn vrouw, dan kom ik aardig in de buurt voor vliegtickets).

Maar goed, voor mensen met een zwak karakter , zouden daar al weer meteen inlopen, en zo verzeil je natuurlijk makkelijker in een bodemloze put waar je moeilijk uit geraakt (intresten tegen aan de 15 % zeker, als je niet tijdig terugbetaalt ? )

Moest je je bankcode geven aan de telefoon hiervoor?

Ik krijg steeds telefoons van anoniem, en dan een phishing voicemail over een bank verrichting die er uiteraard niet is. Kan ik dit blokkeren?

Ba wah ik heb mijn limiet zelf verhoogd van 2500€ naar 5000€ omwille van een reisje.
Denk je dat ik nu meer spendeer op mijn kaart dan daarvoor?

Ik heb echter wel een Argenta kredietkaart. Met zo'n kaart mag je niet onder nul gaan. De 13de van de maand betaal je alles terug af van de afgelopen 30 dagen. Eigenlijk is dat géén echte kredietkaart hé.

Collega kreeg eergisteren telefoon van cardstop. Aan de telefoon zei een persoon dat collega vandaag haar bankkaart gebruikt had op plaats x, wat klopt. Ze moest dan natuurlijk haar pincode geven. 2 collega's die bij haar waren zeiden meermaals om dat niet te doen omdat het een scam is. Zij geloofde het toch omdat ze wisten waar ze die dag geld afgehaald had. 5 min later was haar zichtrekening leeg.

Why!!????

Collega kreeg eergisteren telefoon van cardstop. Aan de telefoon zei een persoon dat collega vandaag haar bankkaart gebruikt had op plaats x, wat klopt. Ze moest dan natuurlijk haar pincode geven. 2 collega's die bij haar waren zeiden meermaals om dat niet te doen omdat het een scam is. Zij geloofde het toch omdat ze wisten waar ze die dag geld afgehaald had. 5 min later was haar zichtrekening leeg.

Why!!????
We hebben een facepalm-reaction nodig voor posts als deze. Hoe kan je nu zo dwaas zijn?

Een aantal sms-en in het frans dat ik mijn gegevens ergens op een site moet ingeven om mijn vakantiegeld te krijgen. Ze zijn een beetje te laat, want het is vakantiegeld is al op. :cheer:

Terug
Bovenaan