Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hotel geboekt in Brussel via Booking.com, nu systematisch phishingberichten via berichten in de booking app over "registreer u via deze link anders gaat uw boeking verloren blablabla". Echt bizar dat dit de dag van vandaag nog kan binnen het platform van booking zelf. Het gaat ook over een hotel uit een keten, geen klein dingetje gerund door drie man en een paardenkop waar Joske zijn wachtwoord drie keer per dag per ongeluk doorgeeft via een phishingmail.

Holy f*ck.. Net ook eens mijn recent activity bekeken op Microsoft.

+100 pogingen op een maand tijd.

De paar die ik bekeken heb komen vanuit Brazilië, Uzbekistan, Zuid-Afrika, Argentinië, Paraguay, China, Marokko, Irak,...

En allemaal "Session activity
Incorrect password entered"

Ik gebruik geen OneDrive (enkel voor m'n werk omdat dat verplicht is), maar heb wel (blijkbaar) een Xbox en een Skype profiel. :p

Ik gebruik eigenlijk totaal geen cloud storage dingen (ook geen Google Drive bvb). Ik zie daar, voor mij persoonlijk, geen nut in.
De paar belangrijke files staan op m'n USB-stick en op de HDD van m'n thuis PC. Foto's gewoon op de HDD van m'n PC.

Ik ben wel al een tijd van plan om eens 2 externe HDD's te kopen om daar de foto's en belangrijke files op te kopiëren. Om dan 1 op onze zolder, en 1 bij m'n ouders op zolder te leggen.

Heb geen Skype, Hotmail, Xbox account of andere zaken die ik hier zie..... NUL illegale/vreemde inlogpogingen buiten mezelf (hout vasthouden)...

Ik had vorige week een vermoeden van scam:

Op facebook market enkele ps5 games gekocht ter waarde van 78€. Via messenger contact gemaakt.
Vriendelijk contact (ook over de games zelf).
Na overleg besloten om de games te betalen (overschrijving gedaan op belgische iban rekening) en als levering Bpost te kiezen.
Dinsdagavond heeft de verkoper de games binnen gebracht bij Bpost in Temse. Hierna heb ik de track&Trace gekregen en kan de verzending dus ook volgen in de app (compleet met juiste adres van koper en verkoper en geloofwaardige gegevens zoals gewicht).
Totnogtoe staat dit nog altijd op 'in voorbereiding'. Nogmaals contact gemaakt met verkoper.
Deze is beleefd en antwoord op mijn vragen. Hij gaat zelf op dinsdagavond nogmaals langs in het postkantoor om verhaal te halen hieromtrent.
Wordt dus vervolgd... Helaas...

1000024981.jpg

"Mijn vriendin vindt u knap, maar ze durft het zelf niet zeggen"

Ik had vorige week een vermoeden van scam:

Op facebook market enkele ps5 games gekocht ter waarde van 78€. Via messenger contact gemaakt.
Vriendelijk contact (ook over de games zelf).
Na overleg besloten om de games te betalen (overschrijving gedaan op belgische iban rekening) en als levering Bpost te kiezen.
Dinsdagavond heeft de verkoper de games binnen gebracht bij Bpost in Temse. Hierna heb ik de track&Trace gekregen en kan de verzending dus ook volgen in de app (compleet met juiste adres van koper en verkoper en geloofwaardige gegevens zoals gewicht).
Totnogtoe staat dit nog altijd op 'in voorbereiding'. Nogmaals contact gemaakt met verkoper.
Deze is beleefd en antwoord op mijn vragen. Hij gaat zelf op dinsdagavond nogmaals langs in het postkantoor om verhaal te halen hieromtrent.
Wordt dus vervolgd... Helaas...

Heb je een link gekregen of tracking nummer?

Als je link gekregen hebt probeer eens zelf te browsen naar de track and trace van bpost en daar manueel je gegevens in te vullen

Een werkende tracking nummer met alle kloppende informatie . Als ik het manueel opzoek via de site van Bpost is het nog steeds 'voorbereiding van je pakje'.

Een werkende tracking nummer met alle kloppende informatie . Als ik het manueel opzoek via de site van Bpost is het nog steeds 'voorbereiding van je pakje'.

Dan zal het wel kloppen.

Maar een gewone URL is niet altijd te vertrouwen aangezien die naar een nagemaakte website kan leiden.

Update :
Verkoper heeft naar Bpost geweest. Er is een onderzoek gestart. Hij gaat me terugbetalen als er na vijf werkdagen nog niets is vernomen (voelt er zich slecht bij zegt hij).
We zullen zien zeker 🥲. Normaliter blokkeren oplichters hun slachtoffers en houden ze geen contact meer dacht ik 😄.

Een rijke oogst vandaag :laugh: :laugh: :laugh: ik vraag me af waarom ik nog de moeite doe om te gaan werken?

"SÉRAPHINE LUCAS" <[email protected]>;

Hoi !

Excuseer mij dat ik op deze manier contact met u opneem, ik zag zojuist uw
profiel en zei tegen mezelf dat u de persoon bent die ik nodig heb.

Mijn naam is mevrouw SERAPHINE LUCAS van Nederlandse afkomst en ik woon in
Frankrijk, Valence Drôme. Ik lijd aan een ernstige ziekte die mij tot een
zekere dood veroordeelt, het is keelkanker, en ik heb een bedrag van
875.000 euro en een CAMPING-CA-auto die ik graag wil doneren aan een
betrouwbaar en eerlijk persoon, zodat hij goed gebruik ervan. Ik ben de
eigenaar van een importbedrijf voor rode olie in Frankrijk, en ik verloor
mijn man zes jaar geleden, wat veel impact op mij had en ik kon pas
hertrouwen. Op dat moment hadden we geen kinderen.
Ik zou graag vóór mijn overlijden een donatie van dit bedrag willen doen,
zodat mijn dagen geteld zijn bij het ontbreken van deze ziekte waarvoor ik
geen remedie heb gehad, maar een kalmerend middel in Frankrijk zou achteraf
niet willen weten of u van deze donatie kunt profiteren .

Ik zou graag willen weten of u geïnteresseerd bent, zodat ik u in contact
kan brengen met mijn ACCOUNTMANAGER, zodat hij het geld voor u kan
afhandelen.

Antwoord mij alstublieft??

"FOD" <[email protected]>;

Geachte klant, U heeft nog een openstaand bedrag met het kenmerk: 461/3048/53790, dat na meerdere herinneringen nog niet werd voldaan. Op 13-11-2024 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag op uw inboedel. U kunt de beslagprocedure vermijden door het volledige bedrag onmiddellijk te betalen via Bancontact. In het te betalen bedrag is geen invorderingsrente opgenomen. Het huidige rentepercentage op jaarbasis is 0,01%. Het te betalen bedrag en de eventuele invorderingsrente moeten binnen 24 uur na de dagtekening van deze aanmaning op de rekening van de FOD staan. Als u niet op tijd betaalt, zullen verdere invorderingsmaatregelen genomen worden. [ https://shuld-fod.net/ | Betalen ] Met vriendelijke groet, Vincent Van Peteghem, Directeur FOD Geen belang bij emails van FOD?

[ http://plaatshirjelink.be/ | Uitschrijven ] .

[email protected];

Geachte meneer/mevrouw U heeft een nieuw bericht ontvangen. U heet teveel betaald en ontvangt een vergoeding. Open uw [ https://zioeteeeeevghjp1.biz/ | bericht ] en ontvang uw vergoedig. met vriendelijke groet, Luminus

Daarstraks kreeg ik telefoon van een voor mij onbekend telefoonnummer, normaal gezien neem ik niet op bij nummers die ik niet ken, maar ik verwachte een telefoontje, dus had wel opgenomen.
Begon er een bandje af te spelen in het Engels dat er een verdachte transactie geweest was op PayPal account ....
Ik heb niet eens een PayPal account.

Daarstraks kreeg ik telefoon van een voor mij onbekend telefoonnummer, normaal gezien neem ik niet op bij nummers die ik niet ken, maar ik verwachte een telefoontje, dus had wel opgenomen.
Begon er een bandje af te spelen in het Engels dat er een verdachte transactie geweest was op PayPal account ....
Ik heb niet eens een PayPal account.
Deze krijg ik om de zoveel tijd wel eens. Ik heb ook geen PayPal-account, dus daar ga ik nooit in trappen.

Pakketje geleverd op naam van iemand anders? FOD Economie waarschuwt voor pakketfraude

Terug
Bovenaan