Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Heb ergens gelezen dat mensen die informatie aanbrengen voor toekomstige klanten of gewoon hun vriendenkring aanbrengen dat ze dan gratis dingen kunnen bestellen via de site .
Ze moeten gewoon een bepaald aantal halen en volgens dat artikel had deze persoon artikelen “besteld “ die ze anders 200 moest betalen .
Dus je kon gewoon betalen met informatie.
Dus die zal uwe naam doorgegeven hebben denk ik .

Temu scam.
Twee weken geleden kreeg ik een FB messenger bericht van een kennis.
Daarin stond een temu link, wijselijk dit bericht verwijdert.
Nu constant scam mails van zogezegd temu.
WTF??? :eek:
Hetzelfde hier. Ik krijg nu ook emails van Temu. Wie moet ik hier bedanken? :unsure:

Heb ergens gelezen dat mensen die informatie aanbrengen voor toekomstige klanten of gewoon hun vriendenkring aanbrengen dat ze dan gratis dingen kunnen bestellen via de site .
Ze moeten gewoon een bepaald aantal halen en volgens dat artikel had deze persoon artikelen “besteld “ die ze anders 200 moest betalen .
Dus je kon gewoon betalen met informatie.
Dus die zal uwe naam doorgegeven hebben denk ik .
Dan ga ik die persoon er op aan spreken, bedankt voor deze info.
Valt er iets te ondernemen tegen Temu zelf, zo een praktijken kunnen toch niet rechtmatig zijn?

@Monkytiger Zeg wel, de laatste tijd loopt het echt uit de hand.
Zelfs mails omtrent diensten waar ik wel een abonnement bij heb, met zogezegd de melding dat dat abonnement is verlopen.
Verder veel scam van zogezegd bestelde artikelen, vaak van scammers die zich voordoen als pakketbezorgers.
Scam van tinder dat er een hele hoop hitsige vrouwen op mijn antwoord wachten.
Het aantal loopt op per dag tot +-20 mails op twee van hotmail adressen.

Het is echt irritant, dat er bij het verdwijnen van oude websites slecht kuis wordt gehouden in achtergebleven gegevens van gebruikers.
Ten tijde van GTR2 had ik een collectie mods +-200, zeker van 20 verschillende fansites afgehaald.
Telkenmaal een account moeten aanmaken, dat bijt nu terug, want bijna al die fansites zijn verdwenen.

Het volume aan data dat google bijhoudt is echt gek.
Wetende dat er eenvoudige commando's zijn om in het repository van goole te gaan snuffelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ga ik die persoon er op aan spreken, bedankt voor deze info.
Valt er iets te ondernemen tegen Temu zelf, zo een praktijken kunnen toch niet rechtmatig zijn?

@Monkytiger Zeg wel, de laatste tijd loopt het echt uit de hand.
Zelfs mails omtrent diensten waar ik wel een abonnement bij heb, met zogezegd de melding dat dat abonnement is verlopen.
Verder veel scam van zogezegd bestelde artikelen, vaak van scammers die zich voordoen als pakketbezorgers.
Scam van tinder dat er een hele hoop hitsige vrouwen op mijn antwoord wachten.
Het aantal loopt op per dag tot +-20 mails op twee van hotmail adressen.

Het is echt irritant, dat er bij het verdwijnen van oude websites slecht kuis wordt gehouden in achtergebleven gegevens van gebruikers.
Ten tijde van GTR2 had ik een collectie mods +-200, zeker van 20 verschillende fansites afgehaald.
Telkenmaal een account moeten aanmaken, dat bijt nu terug, want bijna al die fansites zijn verdwenen.

Het volume aan data dat google bijhoudt is echt gek.
Wetende dat er eenvoudige commando's zijn om in het repository van goole te gaan snuffelen.
Het moet een heel winstgevende zaak zijn. Het aantal emails + messenger + whatsapp scams is op een jaar tijd bij mij persoonlijk exponentieel gestegen. Ik heb altijd wel scam emails gekregen maar tegenwoordig is het echt krankzinnig geworden.

Domeinen blacklisten of telefoonnummers blokkeren helpt allemaal gene zak. Ik krijg ook wekelijks telefoons van scammers (dewelke ik nooit aanvaard).

Hier van hetzelfde, maar toch wel hoofdzakelijk via mail. Whatsapp ook al een paar keer gehad, messenger voor zover ik weet niks. (Wel onlangs iemand die mijn Facebook heeft proberen te hacken)
Via telefoon ook af en toe, maar als er nummers bellen die ik niet ken, dan neem ik niet op.

Van Temu krijg ik ook plots een hoop brol doorgestuurd.

Beste Maria Gertruda,

Via het platform hebt u toegang tot uw portefeuillerapport. We raden u aan om minimaal een keer per kwartaal uw portefeuillerapport te raadplegen. Als u positie(s) aanhoudt in margin-vereisende producten, raden wij aan om dit rapport zelfs minimaal een keer per maand te bekijken. Zo blijft u op de hoogte van de ontwikkelingen in uw portefeuille. Uit onze gegevens blijkt echter dat u uw portefeuillerapport nog niet hebt bekeken in de genoemde periode.

U kan uw portefeuillerapport eenvoudig raadplegen via het poppetje-icoon en vervolgens “Rapporten downloaden” (in SaxoTraderGo: “overzichten downloaden”).

Waarom ontvang ik deze e-mail?
We sturen u dit bericht omdat we het belangrijk vinden dat u uw portefeuille in de gaten houdt.

Saxo Bank

No comment , trapt hier echt iemand in ? :) :) :) :) :)

Hier vaak van die twijfel mails. Als je er dan eenmaal op geklikt hebt vanuit de bovenbalk (binnenkomende meldingen) heb je het uiteindelijk dan toch weeral opengeklikt, of per ongeluk openen heb ik ook vaak voor...

Nu al de tweede keer deze week dat ik zo'n mail ontvang van 'politiedefederale at gmail.com' (lol) met de boodschap dat ik de wet overtreden heb en dringend een scan van mijn identiteitskaart moet doorsturen.
Meestal gepaard met een amateuristische pdf waarin staat dat het gaat over 'exhibitionisme, pedocriminaliteit en zedenfeiten' of iets in die trend.

Ik lach daar altijd eens bij, maar kan me voorstellen dat sommigen toch gechoqueerd zijn door dit soort mails. (ooit van een kuisvrouw gehoord dat zij zo'n mail ontvangen had en zich zorgen begonnen te maken over haar echtgenoot)

Scammers blijven toch echt de schaamluizen van onze maatschappij.

Luminus aan de telefoon gehad omdat ik geselecteerd ben voor een interessant aanbod.

Ik plaats dat hier onder een scam omdat ze met verkoopspraatjes mensen proberen erin te luizen...

Wij kunnen uw voorschotfactuur met zoveel verlagen... :sarcastic:

Kzeg tegen hem, ik heb nog voor euphony gewerkt, ik ken die verkoopspraatjes. Doen alsof ge van luminus zijt terwijl ge als consultant voor een ander bedrijf werkt waardoor ge er een extra percentage op rekent, ge kunt gerust de voorschotfactuur zelfs met de helft verlagen, maar opt einde van het jaar betaalt ge toch de volle pot (wat veel mensen echt niet beseffen) + de consultant (of zijn bedrijf) zijn percentage.

Deze had ik nog niet eerder gekregen was er bijna ingelopen maar de factuur van Telenet is ALTIJD (bij mij toch) op de 4 de van de maand....effe check op Mijn Telenet waar(uiteraard) nog geen nieuwe factuur in de lijst staat.

Afzender Telenet <[email protected]>

klik

Whatsapp: Hey Makila, het is hier Piet de CEO (onbekend nummer). Kan je heel dringend op deze link klikken? Dit is echt dringend dus haast u aub! Heu right .. :support:

Luminus aan de telefoon gehad omdat ik geselecteerd ben voor een interessant aanbod.

Ik plaats dat hier onder een scam omdat ze met verkoopspraatjes mensen proberen erin te luizen...

Wij kunnen uw voorschotfactuur met zoveel verlagen... :sarcastic:

Kzeg tegen hem, ik heb nog voor euphony gewerkt, ik ken die verkoopspraatjes. Doen alsof ge van luminus zijt terwijl ge als consultant voor een ander bedrijf werkt waardoor ge er een extra percentage op rekent, ge kunt gerust de voorschotfactuur zelfs met de helft verlagen, maar opt einde van het jaar betaalt ge toch de volle pot (wat veel mensen echt niet beseffen) + de consultant (of zijn bedrijf) zijn percentage.
Net ook zo iemand aan de lijn gehad.
Stuurt me een link door (had mijn werk email adres, wat ik al raar vond aangezien ik dit niet gebruik voor privé zaken).
'Ik zie dat u de mail al heeft gehad en geopend' toen ik hem zelfs nog niet in mijn inbox had.

Er stond een link in die via sendgrid.net gaat, wat blijkbaar wel legit kan zijn na een snelle Google. Maar heb er voor de zekerheid nog niet op geklikt.
'Ok u ziet de interessante korting voor een vast contract, dan mag u nu op accepteren klikken'. Neen dank u.

Of het nu legit of effectief een scam is weet ik niet, maar als ik wil veranderen van energieleverancier dan doe ik dat gewoon wel zelf online in een paar kliks.

Er is blijkbaar een (nieuwe ??) site genaamd HLNnieuws. Om één of andere reden ben ik op die site terecht gekomen ipv op HLN zelf. :support:
Die site claimt HLN te zijn maar heeft er in praktijk helemaal niets mee te maken en voor zover ik kan nakijken is de site gecreëerd op 11 dec 2023.

Ze promoten daar een automatisch trading plaform genaamd Oil Pro App AI waarmee men claims dat je veel geld kan verdienen. Overduidelijk een scam. (zie screenshot hieronder van de scam site)

Screenshot-2023-12-19-201425.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan