Hockey

Mee eens en ook de scheids was rotslecht.
Ik vond die scheids juist erg sterk.
Ze had hooguit een paar keer voordeel kunnen fluiten ipv het spel stil te leggen. Maar de cruciale beslissingen had ze allemaal goed.

Voor de rest weet je bij deze scheids dat je je mondje moet houden. Domme onnodige groene kaart voor Vandenborre dus.

met het risico uiterst onsympathiek over te komen, maar ik vond dit echt gewoon rot slecht. De hele houding tegen de scheids, het statische spel, weinig tot geen eigen kansen creëren en als je dan strafcorners krijgt doe je er echt gewoon niks mee. Als je deze dan wilt winnen door regels van het spel te laten aanpassen hebben we niet het zelfde spel gezien. Dat ze de regels volgende keer mogen herzien, akkoord, maar hier hebben we echt niks verdient om door te gaan naar de finale. beetje zoals de Rode duivels onder Martines. ook geen plan, slecht voetbal en dan allemaal kwaad en verbaasd eruit te gaan in eindrondes tegen betere tegenstanders.

En dan willen sommige wat van die regels importeren in het voetbal. Ik zou toch eens twee keer nadenken daarover
Gewoon de stopklok en het snel hervatten van het spel hoor. En eventueel de mogelijkheid voor een videocall. De rest van die typische hockey regeltjes heeft verder weinig nut in het voetbal.

Ben ik trouwens de enige die de Belgische keepster echt heel zwak vond ogen in de shoot-outs? Die straalde toch echt niks van vertrouwen uit? Bij die chinese had je precies veel meer het gevoel van 'probeer mij maar eens te passeren'. Maar ik kan mis zijn.

Ben ik trouwens de enige die de Belgische keepster echt heel zwak vond ogen in de shoot-outs? Die straalde toch echt niks van vertrouwen uit? Bij die chinese had je precies veel meer het gevoel van 'probeer mij maar eens te passeren'. Maar ik kan mis zijn.
Vond ik ook wel.
In principe zijn we verloren door de situaties die je het beste kan trainen: pc’s en shootouts. Echt een gemiste kans.

Ja als je van de 8 strafcorners maar 1 scoort dan weet je dat het moeilijk word zo jammer dit was een unieke kans op een finale Argentinië word lastig.

Die Chinese keeper is de beste van dit toernooi. Een beest.
Vergeet niet dat er van onze twee shoot-outs die erin gingen, één gelukkig via de leggards van de keeper erin vloog en de ander onderkant lat.

Ook de Hollanders zullen tegen deze keepster geen shoot-outs willen nemen vrijdag, geloof me.

Als iemand die niets van veldhockey weet, vraag ik me af waarom het veld zo groot is. 90% van de actie speelt zich af in een van de twee eindzones, waar zoveel spelers staan dat scoren bijna onmogelijk is. Zou de sport niet beter zijn met minder spelers op een kleiner veld?

Als iemand die niets van veldhockey weet, vraag ik me af waarom het veld zo groot is. 90% van de actie speelt zich af in een van de twee eindzones, waar zoveel spelers staan dat scoren bijna onmogelijk is. Zou de sport niet beter zijn met minder spelers op een kleiner veld?

dat bestaat al en heet floorball :unsure:

Kleine broertje van hockey

Heb alleen maar de eerste helft kunnen zien gisteren, spijtig dat ze de shootouts niet konden winnen.

Hopelijk halen ze het brons tegen Argentinië, maar het zal niet makkelijk worden. En moest het niet lukken dan hebben ze sowieso al een historische prestatie neergezet.

Als iemand die niets van veldhockey weet, vraag ik me af waarom het veld zo groot is. 90% van de actie speelt zich af in een van de twee eindzones, waar zoveel spelers staan dat scoren bijna onmogelijk is.
Je bent mis.

Veel wedstrijden halen nog niet eens 10 cirkelpenetraties per team. Dwz dat een team tien keer in de cirkel van de tegenstanders is gekomen met de bal.
Het grootste gedeelte van het spel speelt zich juist af in de andere zones..
En doordat er geen buitenspel is, is het feitelijke speelveld veel langer dan in bv een voetbalwedstrijd. In hockey mag je dan ook oneindig wisselen omdat het conditioneel anders niet te belopen zou zijn voor de spelers.

als je het veld te klein maakt worden de gaatjes om in aan te vallen ook kleiner wat in het voordeel is van de verdeiging. Als je goals wil zien moet het veld dus groot genoeg zijn.

Degoutante viering van die ene Nederlander. Wel terug spannende shoot-outs geaien.
Groot gelijk,
Schiet de beslissende mooi binnen, maar dan is die reactie totaal overbodig.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal tijdens de wedstrijd tegen elkaar gezegd is.
Maar dan nog

Groot gelijk,
Schiet de beslissende mooi binnen, maar dan is die reactie totaal overbodig.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal tijdens de wedstrijd tegen elkaar gezegd is.
Maar dan nog

FHOCKEY-OLY-PARIS-2024-GER-NED.jpg

Prachtig moment. Nederland heerst over Duitsland deze Spelen.

Terug
Bovenaan