Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar ik mis niets,

Hier ook, jammer genoeg. Heb me onlangs een Rega Planar 3 gekocht en dat ding is fantastisch, maar staat soms 2 weken stof te vergaren.Uitpakken op internet gaat wel vlotter met VPI en Koetsu materiaal he
Nee ik begrijp het wel, soms loopt het in deze hobby net iets te veel uit de hand dat we vergeten dat het maar is om muziek te spelen en het is nu niet dat je naar een Sonos speakertje bent overgeschakeld.
En als ik even voor mezelf mag spreken, sinds ik een streamer heb, is vinyl toch een tikkeltje op de achtergrond terecht gekomen helaas.

En als ik even voor mezelf mag spreken, sinds ik een streamer heb, is vinyl toch een tikkeltje op de achtergrond terecht gekomen helaas.
Heb je een platenwasser? Zo'n ding is echt de moeite waard, en een Knosti bv kost de wereld niet. En dan nog goeie antistatische binnenhoezen.Hier ook, jammer genoeg. Heb me onlangs een Rega Planar 3 gekocht en dat ding is fantastisch, maar staat soms 2 weken stof te vergaren.
Heeft misschien ook wel te maken met het feit dat het me bij de meeste platen zeer moeilijk lukt om ze volledig zonder gekraak te laten spelen![]()
Tbf, ik denk van mijzelf dat mijn onderhoud en cleaning procedure wel vrij op punt staat, maar veel (nieuwer) vinyl blijft mankementen vertonen. Op een bepaald moment wordt de conclusie dan dat quality control gewoon echt brak is tegenwoordig. Feit dat er superveel mensen zijn die platen kopen zonder intentie om ze effectief af te spelen geeft ook niet direct incentive aan producenten om het beter te gaan doen ..Hier ook, jammer genoeg. Heb me onlangs een Rega Planar 3 gekocht en dat ding is fantastisch, maar staat soms 2 weken stof te vergaren.
Heeft misschien ook wel te maken met het feit dat het me bij de meeste platen zeer moeilijk lukt om ze volledig zonder gekraak te laten spelen![]()
Welke streamer heb je, of welke zou je aanraden die geen stukken van mensen kost? Ik heb uit pure miserie mijn tweede laptop (die een kapot scherm heeft maar verder perfect functioneert) tot streamer gedegradeerd en aan mijn versterker gekoppeld, maar op middellange termijn wil ik wel overschakelen naar iets dedicated.
maar veel (nieuwer) vinyl blijft mankementen vertonen
Bijzonder weinig =/= geen he ;-) En ik denk echt niet dat het vergezocht is om te beweren dat veel vinyl niet perfect is. Het is en blijft een variabel medium.En wat is jouw cleaning procedure dan? Ik heb een aanzienlijke collectie platen, waaronder heel veel oudjes, en bijzonder weinig gekraak (ook met de hoofdtelefoon...).
Ja, ik ben langzaam maar zeker de hele collectie door de knosti aan het jagen en dat maakt al een groot verschil. Binnenhoezen moet ik dringend eens kopen want dikwijls hangen ze snel weer vol stof. Waar koop jij die?Heb je een platenwasser? Zo'n ding is echt de moeite waard, en een Knosti bv kost de wereld niet. En dan nog goeie antistatische binnenhoezen.
De dag dat ik een goede streamer koop kan ik mijn platenspeler helemaal wegsmijten denk ikDe Bluesound Node 2i, was een goei 500 euro. Mooie integratie met de diensten en lokale bestanden. Goeie app, enige puntje van kritiek is de album art van lokale bestanden loopt soms mis maat bon als het dat maar is
Heb nog getwijfeld over de Cambridge CXC, die past mooi bij mijn CXA80 versterker maar dat was prijs maal twee en ik betwijfel ten zeerste dat het geluid ook maal twee zou gegaan zijn.
Jep, zelfs de nieuwe van GYBE, normaal altijd top vinyl bij Constellation maar nu heel veel clicks en pops. Discogs klaagt er ook over.
Momenteel is het verschil in kwaliteit nog redelijk groot door de niet zo briljante DAC van mijn receiver.Is zo'n polymeerpad een aanrader, naast een stylus brush?Bijzonder weinig =/= geen he ;-) En ik denk echt niet dat het vergezocht is om te beweren dat veel vinyl niet perfect is. Het is en blijft een variabel medium.
Wat ik doe (vrij standaard)
- wet clean met een Okki Nokki (niet elke kant uiteraard)
- carbon brush
- stylus brush
- een audio technica polymeerpad, ala de Onzow Zero Dust
Ortofon moet er niet van hebben, in elk geval..Is zo'n polymeerpad een aanrader, naast een stylus brush?

niet zo briljante DAC
Ik heb uiteindelijk een nieuwe CXA60 gevonden voor €400 en dat kon ik niet laten liggenHad jij geen CXA61?

Merk je daar een groot verschil tussen?Ik heb uiteindelijk een nieuwe CXA60 gevonden voor €400 en dat kon ik niet laten liggen
Voor spotify gebruik ik trouwens de AVR aangezien die ingebouwde streaming heeft, met de versterker als pre-out. DAC gebeurt dus op receiver niveau.
Ik heb niets om mee te vergelijken, dus geen idee
1 dezer dagen zoek ik een DAC voor mijn rpi en gebruik ik die als streamer.