Hifi thread

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum Startdatum
Toch eens Tidal proberen, na een jaar Spotify te hebben gebruikt.
Voorlopig een aantal uren geluisterd en het klinkt allemaal wat anders, precies strakker dan bij Spotify.
Ben er nog niet uit of het ook kwalitatief beter is, maar het voelt cleaner aan en ben wel fan van de desktop UI.
Voor mij was de absoluut dealbreaker de "niet-integratie" tussen desktop UI en de app. Iets wat ik start op mijn pc kan ik niet doorsturen naar elders, of bedienen van elders. Ook had ik geregeld dat als ik muziek startte vanop mijn gsm, richting de speakers, er plots toch ook tegelijkertijd muziek uit mijn gsm kwam of het gewoon niet meer kon bedienen en de speakers manueel moest gaan stoppen.

Is een jaartje geleden dat ik dit getest heb. Mogelijks zijn bepaalde zaken wel veranderd ondertussen.

Voor mij was de absoluut dealbreaker de "niet-integratie" tussen desktop UI en de app. Iets wat ik start op mijn pc kan ik niet doorsturen naar elders, of bedienen van elders. Ook had ik geregeld dat als ik muziek startte vanop mijn gsm, richting de speakers, er plots toch ook tegelijkertijd muziek uit mijn gsm kwam of het gewoon niet meer kon bedienen en de speakers manueel moest gaan stoppen.

Is een jaartje geleden dat ik dit getest heb. Mogelijks zijn bepaalde zaken wel veranderd ondertussen.
Dat is het grote selling point by Spotify, die integratie inderdaad. Maar ik merk dat ik daar niet zoveel gebruik van maak. Die volume management van Spotify stoorde mij de laatste tijd meer en meer.
Ik was gebuisd. 🤐
Maar de muziek was brol dus ik denk graag dat dat het extra moeilijk maakt.
:ROFLMAO: Echt waar, ik moest mij er door sleuren op momenten. Mij afvragen of dit echt wel de moeite was en stiekem al een doodskist aan het bestellen. Zo een vreselijke selectie aan tracks.

En terug naar Spotify. De functionaliteit van de smartphone en desktop app van Tidal steken zwaar tegen. Tidal die soms gewoon stopt met spelen, UI elementen die verdwijnen en enkel met een soft reboot terug verschijnen, .... Gelukkig nog binnen de free trial.

En terug naar Spotify. De functionaliteit van de smartphone en desktop app van Tidal steken zwaar tegen. Tidal die soms gewoon stopt met spelen, UI elementen die verdwijnen en enkel met een soft reboot terug verschijnen, .... Gelukkig nog binnen de free trial.
Goeie timing wel, Spotify komt binnenkort met lossless audio.
Benieuwd aan welke meerprijs.

Ik heb jaren een Tidal-abonnement gehad, en nu al een paar maanden Qobuz. Eejn OpenHome server op de NAS en bediening met Linn Kazoo of met de Lumin-app. Werkt perfect.

Ik vind Qobuz persoonlijk marginaal beter klinken dan Tidal.

lossless audio (encoding) is zowat het laatste wat je kan toevoegen aan je setup, denk ik.
Het is de minst belangrijke van de `upgrades` die je kan doen aan je luisterervaring, vind ik.
Het nadeel is dat ik op een punt ben gekomen waar speaker, room setup etc niet meer veel te upgraden zijn en dan is zo een lossless streaming service aantrekkelijk.

Ik mis Tidal totaal niet als ik Spotify opzet, maar als ik bij mijn ouders op bezoek ga en ze zetten hun soundbar of stereo op, dan mis ik de speakers van thuis wel.

Ja akkoord hoor. Ik kan op mijn laptop of met het radio'tje in mijn garage ook genieten van muziek. Maar de ervaring op de stereoset is toch van een compleet andere orde, en daar hoort voor mij ook lossless muziek bij.

Relaxing Sunday: twas eens tijd om de stylus te vervangen. We kunnen er weer tegenaan voor een tijdje :)

Voor de vinyl-mensen hier: hoe zwaar tillen jullie aan perfecte alignering? Ik moet zeggen dat ik niet volledig OCD ga. Ik neem rustig mijn tijd met de standaard Ortofon-protractor en ga er van uit dat dat mij voor 99% bij een goeie sound brengt.

Ga een upgrade doen van center speaker (klipsch R 25 C --> klipsch RP 504 C).
De oude center komt te koop te staan op verschillende sites, nu lijkt daar volgens mij weinig interesse te zijn in zo een specifieke markt.
Het verkopen van passieve speakers, waar doe je dat het beste?

Ga een upgrade doen van center speaker (klipsch R 25 C --> klipsch RP 504 C).
De oude center komt te koop te staan op verschillende sites, nu lijkt daar volgens mij weinig interesse te zijn in zo een specifieke markt.
Het verkopen van passieve speakers, waar doe je dat het beste?

hifi.nl heeft een zeer uitgebreid tweedhands gedeelte of HTForum

Als ik uw posts hier op een rijtje zet lijkt het wel een beetje alsof je upgradet om te upgraden. Kan uiteraard perceptie zijn.
Neem je tussen het upgraden, uitmeten en installeren van panelen allerhande ook nog de tijd om van muziek te genieten? :tongue:

Ik ben ondertussen mijn TV als mediacenter grondig beu. Software trekt op de ballen, gebrekkige optische kabelaansluiting met bijhorende ploppende geluidjes die af en toe de kop opsteken (enfin, ik hoop dat het dat is, anders scheelt er iets met een veel belangrijkere component :unsure: ), etc...

Het probleem is dat betaalbare streamers (en wellicht de duurdere ook) allemaal met een eigen app komen en daar sta ik ook niet voor te springen. Ik wil gewoon een eenvoudig en liefst compact ding met wi-fi en Spotify connect om (bij voorkeur digitaal) aan mijn versterker te hangen en daarmee gedaan. Maar dat bestaat dus blijkbaar niet zonder dat je er vijfhonderd andere functies bij moet kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik uw posts hier op een rijtje zet lijkt het wel een beetje alsof je upgradet om te upgraden. Kan uiteraard perceptie zijn.
Neem je tussen het upgraden, uitmeten en installeren van panelen allerhande ook nog de tijd om van muziek te genieten? :tongue:

Ik ben ondertussen mijn TV als mediacenter grondig beu. Software trekt op de ballen, gebrekkige optische kabelaansluiting met bijhorende ploppende geluidjes die af en toe de kop opsteken (enfin, ik hoop dat het dat is, anders scheelt er iets met een belangrijkere component :unsure: ), etc...

Het probleem is dat betaalbare streamers (en wellicht de duurdere ook) allemaal met een eigen app komen en daar sta ik ook niet voor te springen. Ik wil gewoon een eenvoudig en liefst compact ding met wi-fi en Spotify connect om (bij voorkeur digitaal) aan mijn versterker te hangen en daarmee gedaan. Maar dat bestaat dus blijkbaar niet zonder dat je er vijfhonderd andere functies bij moet kopen.
Eerlijk, de upgrades zijn niet nodig nee. Als ik muziek luister (spotify staat hier 8u per dag op, minstens) geniet ik er steeds van. gisteren nog een kippenvel momentje mee gehad en die komen wekelijks voor.

Maar die upgrade rage heeft misschien te maken met lockdown en geen andere uitzichten.
De center speaker is nu wel de oudste van mijn speakers (ongeveer 3 of 4 jaren oud) en is het centrale element van de setup, dus er is method behind the madness ;-) .

ivm het media center, ik kan de nvidia shield aanraden, mogelijks een 2dehands versie als nieuw te veel buck for bang is. die draait hier zonder dat de TV moet aanstaan op de receiver/versterker en geeft een iets beter geluid dan de ingebouwde spotify.

Nu ik alleen woon...

Voorste kant van de living is nu Mcintosh pre en buizenpoweramp op Martin Logan hybride electrostaten

Achterste wand van de living een zeer uitgebreide vintage Technics set

Slaapkamer 1 en 2 boven de studio met opname booth.

Der is nog 1 slaapkamer om te slapen en een badkamer om u te wassen :D

Nu ik alleen woon...

Voorste kant van de living is nu Mcintosh pre en buizenpoweramp op Martin Logan hybride electrostaten

Achterste wand van de living een zeer uitgebreide vintage Technics set

Slaapkamer 1 en 2 boven de studio met opname booth.

Der is nog 1 slaapkamer om te slapen en een badkamer om u te wassen :D

De oude garde valt hier ook plots binnen ze :biglaugh:

Anderhalf jaar geleden besloten om mijn overgeërfde installatie, die al verschillende mankementen vertoonde, te vervangen door iets kwalitatiever materiaal. Nog geen seconde spijt van gehad.

Oud systeem:

Yamaha installatie (AX-540 / CDX-530e / KX-W332) - bouwjaar 1990, met B&W DM620 speakers en een Thorens TD-150.

Nieuw systeem:

Versterker: Atoll MA100
Hoofdtelefoon versterker/DAC: Atoll HD100
CD-speler: Atoll MD100

(Dus eigenlijk gewoon de Atoll Mini-line:unsure:, zonder streamer)

Speakers: Dali Oberon 7
Phono voorversterker: Pro-Ject Phono Box S2
Platenspeler: Acoustic Signature Primus, wel met de gemodificeerde Rega RB202 arm en een Ortofon 2M Blue element (binnenkort een 2M Bronze)

Daartussen nog wat QED XT40 en Wireworld Luna 8 kabels en als hoofdtelefoon een Beyerdynamic DT770 Pro.

Ok een paar weken geleden had ik via hier akoestische panelen aangekocht (via @Polle32 ).
Ondertussen heb ik ze gewikkeld in 'speaker cloth' met een print op (die op de foto is van Ghost of Tsushima).
Daarna gelijmd op een carton board, genomen van een poster lijsting zodat ik ze eender waar met een haak kan ophangen.
Het heeft enige tijd geduurd eer ik de juiste materialen vond en dan nog goesting had om ze ineen te steken.
Nu de andere twee nog, maar de lijm is op en ik heb geen goesting om een afspraak bij de gamma te maken.........

Terug
Bovenaan