Providers Hey Telecom

Gregoryw

Member
Crowdfunder FE
Een nieuwe speler in GSM-abonnementen, Hey Telecom. Benieuwd of andere operatoren volgen met meer data voor minder geld. Denk maar aan Mobile Vikings, "onbeperkt" abonnement (€29) met 20GB aan data.



Website: https://www.heytelecom.be

Iemand al ervaring mee?
 
Ik twijfel ook wel om te veranderen.

Ben nu mobile vikings en heb 12gig voor 25€

Dan lijkt me 40gig voor 25€ wel een betere prijs.

Ik vermoed dat beiden gelijk zijn aan Orange? Dus dekking zou dan hetzelfde moeten blijven.
 
Het verschil is dat Mobile Vikings recent is overgenomen door Proximus en ze binnenkort ook overschakelen op die masten. Lijkt me wel beter dan Orange..
 
Het verschil is dat Mobile Vikings recent is overgenomen door Proximus en ze binnenkort ook overschakelen op die masten. Lijkt me wel beter dan Orange..
Orange netwerk is toch ook heel goed dus ik zie daar niet echt een nadeel in. Hey heeft ook vowifi wat ook een voordeel kan zijn voor sommigen. Geen idee of MV dat ook zal krijgen?
 
Overgestapt, Visual Voice Mail is (nog) niet beschikbaar, en een App om alles deftig op te volgen qua verbruik is in de maak.

E-sim komt via e-mail binnen.

Nooit last gehad met het bereik van Orange dus was een no-brainer om over te stappen voor mij. 😛

Operator naam blijft gewoon Orange op uw smartphone, en als ge een fysieke SIM wilt dan blijft ge uw oude van Orange gebruiken indien dat uw huidige provider is.
 
Overgestapt, Visual Voice Mail is (nog) niet beschikbaar, en een App om alles deftig op te volgen qua verbruik is in de maak.

E-sim komt via e-mail binnen.

Nooit last gehad met het bereik van Orange dus was een no-brainer om over te stappen voor mij. 😛

Operator naam blijft gewoon Orange op uw smartphone, en als ge een fysieke SIM wilt dan blijft ge uw oude van Orange gebruiken indien dat uw huidige provider is.
Welke formule heb je gekozen?
 
Welke formule heb je gekozen?

Die van €15 als start om te kijken hoeveel ik verbruik, ik verbind onderweg automatisch met die Telenet WiFree hotspots dus ik heb bijna overal wel wifi in bevolkte gebieden.

Mijn zus heeft de 40GB genomen.

Enige lastige is dat er geen auto-stop opzit als ge erover gaat, int niet-EU buitenland ist max €60 en in Europa/binnenland max €50 en pas dan stopt het. Valt (nog?) niet aan te passen op hun site.
 
Ik ben ook overstap, komende van Mobile Vikings. Ik had daar de 5GB voor 15€, bij Hey Telecom 10GB voor hetzelfde geld.
 
Wow, dit is interessant, hangt van orange af dacht ik ?

Zoveel mogelijk zulke initiatieven steunen, zodat de andere operatoren eindelijk eens waar voor ons geld geven, nu zit ik bv. Aan 4 gb voor 15 eur, int buitenland lachen ze daarmee

Nu ben ik echt aan t twijfelen, wat zou het nadeel zijn waarom dat dit veel goedkoper geprijsd is?

@Lt. ZweedVoet ,zou je hiermee ook in de store van PlayStation kunnen betalen, indien ja denk ik eraan om over te stappen
 
Wow, dit is interessant, hangt van orange af dacht ik ?

Zoveel mogelijk zulke initiatieven steunen, zodat de andere operatoren eindelijk eens waar voor ons geld geven, nu zit ik bv. Aan 4 gb voor 15 eur, int buitenland lachen ze daarmee

Nu ben ik echt aan t twijfelen, wat zou het nadeel zijn waarom dat dit veel goedkoper geprijsd is?

@Lt. ZweedVoet ,zou je hiermee ook in de store van PlayStation kunnen betalen, indien ja denk ik eraan om over te stappen

Het ‘nadeel’ is dat er geen fysieke winkels zijn van deze ‘provider’. Dus bij problemen kunt ge niet ff de winkel van Orange binnengaan en den boel daar kort en klein slagen. 😝
Alles is te doen via Chat, Facebook, Mail, …

Heb ik eerlijk gezegd geen idee van.


Edit:

Het enige dat ik kon vinden van betalingen via telefoon:

1. Bij hey! worden de multimedia aankopen standaard geblokkeerd op je abonnement.
We houden niet van nare verrassingen op je facturen 😉!

Als je toch een aankoop wenst te doen via het internet of Playstore / App store, kies dan een andere betalingswijze (via creditcard of bancontact bv.).

2. Sms’en en oproepen naar speciale nummers

Premium sms (uitgezonderd busticketjes en TV-voting) en oproepen naar speciale nummers worden geblokkeerd tijdens de activatie van je abonnement. Dit doen we ook om verrassingen om je factuur te vermijden.

Als je nu een van deze diensten echt nodig hebt, contacteer ons via onze chat en we zullen de optie activeren. Bij hey!, beslis je alles zelf !
 
Laatst bewerkt:
Zou hier ook een prepaid versie van komen? Nu is het een abonnement, en kun je vermoedelijk niet je ongebruikt krediet stacken of verbruiken vermoed ik :unsure:
 
Tot op vandaag nog geen reactie van andere providers op deze formule. Mobile Vikings ging normaal gezien "snel reageren"..
 
Telecom insider hier ;)

Orange had nog maar heel recent Mobile Vikings als wholesale agreement binnengehaald.
Daarna heeft Proximus MV overgekocht. Orange reageerde dan: ok dan doen we het zelf, maar nog scherper.
Tot op vandaag nog geen reactie van andere providers op deze formule. Mobile Vikings ging normaal gezien "snel reageren"..
Px is waarschijnlijk nu nog bezig MV deftig te integreren in hun business. En MV heeft zelf nog maar net een offer op de kleine KMO gelanceerd. Vandaar nog niet meteen reactie zeker?

Is zoals Zweedvoet al eerder zei: Hey! is exact hetzelfde netwerk als Orange.

Enige grote verschilpunt met de gewone providers is internationaal bellen (=bellen vanuit België naar andere landen) en roaming:
Als je reist buiten Europa (of naar Zwitserland) ben je gesjareld zowel op Hey! als op Mobile Vikings. Je kan op die platforms geen tijdelijke bundel activeren dus alles wordt meteen out of bundle. Bij Hey! zit Groot-Brittanië en Noorwegen in de EU landenlijst.
Bij Hey! is de Rest of World & Best Destinations landenlijst exact hetzelfde als bij Orange. Zo zit Marokko & Andorra in Rest of World (=schandalig duur aka 14€/MB).

Bij Proximus zit Marokko in hun Top Destinations, dus die automatische daily roam pass kost dan maar 5,95€.

En nog een insider infotje: Proximus & Orange netwerk worden stilletjes aan gelijkgeschakeld via de Px-Orange joint venture Mwingz. Zeker met de (dure) uitrol van 5G is dit een kostenbesparing voor de providers. Telenet zal alles zelf aan de volle pot moeten betalen.

 
Terug
Bovenaan