Het wel en wee van niet met kaart kunnen betalen bij kleine handelaars

je hebt toch gevraagd hoeveel korting je dan kreeg.
Onlangs bij kameraden kwam de aannemer ook opeens af met hoeveel ze cash wouden betalen.
Repliek was dan ook hoeveel korting ze dan kregen.
Die mannen waren nog bezig, na heel lang wachten, dus dan heb je weinig zin om een grote mond op te zetten. Ik heb dat bedrag wel zo laag mogelijk gemaakt met de uitleg dat ik daarvoor zo dikwijls naar de bankautomaat moest, wat hij niet leek te begrijpen. Achja, we worden mondiger met ervaring.
 
Twee jaar geleden m'n ogen laten laseren: was gewoon met de kaart betalen, is nooit over cash gesproken.

Het laatste half jaar 6 aannemers over de vloer gehad: geen cent zwart geld, is nooit over cash gesproken (en er zaten nochtans wel wat 'risicocategorien' tussen zoals een tuinaannemer en een schilder).
 
je hebt toch gevraagd hoeveel korting je dan kreeg.
Onlangs bij kameraden kwam de aannemer ook opeens af met hoeveel ze cash wouden betalen.
Repliek was dan ook hoeveel korting ze dan kregen.
Inderdaad. Bij verbouwingen betaal ik met plezier de 6% btw en alles op papier. Dan 6% uitsparen en achteraf geen poot hebben om op te staan. Het grote voordeel is voor de aannemer uiteraard, die de helft er niet van moet afgeven.

Dus een ferme korting is zeker op z'n plaats en dat vraag ik dan ook.
 
Inderdaad, wat doet die oogarts denk je als de operatie mislukt is? Alles ontkennen want jij hebt €4000 in een enveloppe betaalt.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe marginaler ik dit vind. Lijkt eerder op een drugsdeal 😒

Pano mag hier gerust eens een undercover reportage over maken als dat zo erg is (zoals voetbalsector indertijd)
 
Inderdaad, wat doet die oogarts denk je als de operatie mislukt is? Alles ontkennen want jij hebt €4000 in een enveloppe betaalt.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe marginaler ik dit vind. Lijkt eerder op een drugsdeal 😒

Pano mag hier gerust eens een undercover reportage over maken als dat zo erg is (zoals voetbalsector indertijd)
Dit vooral. Eén van de factoren waarom ik voor een bepaalde oogarts koos voor zo'n operatie was dat zij alles op papier deed en ik ook een bewijs van betaling met factuur kreeg.

Het is inderdaad heel absurd, net omdat het om zo'n gevoelige operatie is.

Maar naar 't schijnt gaan die operaties aan de lopende band dat het niet normaal is. Of zoals één van die oogartsen me zei: 'voor ons is dat geworden zoals ons schoenen knopen'.
 
Die oogartsen in kwestie (en dat zijn er blijkbaar meer dan dat ik dacht) mogen wat mij betreft direct aangegeven worden bij de fiscus en de Orde der geneesheren. Dergelijke praktijken gebeuren al vele jaren en het zou me zelfs verbazen als dit nog niet gebeurd is. Wordt dit onder de mat geveegd?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan