Het NMBS topic

het sneeuwt -> NMBS app:

castle-romeo-nuclear-explosion.jpg
Hahaha!! Helemaal mijn gedacht vanmorgen. Al gebiedt de eerlijkheid mij wel om te zeggen dat mijn treinen voor het eerst sinds lang wél stipt reden. Maar ik ga nog niet te scheutig zijn met complimentjes want ik moet nog thuis geraken vanavond :smile:

het sneeuwt -> NMBS app:

castle-romeo-nuclear-explosion.jpg
de NS international app werkt imo veel vlotter dan die van NMBS.
uiteraard gebruiken die achterliggend wel de NMBS database en data.

voor morgen naar Rotterdam houdt ik mijn hart vast, ik koop alvast thermisch ondergoed, slaapzak en een hoop drank en eten om potentieel in een station te overnachten.

altijd interessant als de trein stopt en de machinist zijn cabine verlaat. 🤐

gelukkig maar 5 minuten vertraging uiteindelijk, ondanks nog een onverwachte stop, en al met vertraging vertrokken te zijn

FU*K YOU nmbs gisteren al 45 min wegens blokkering via diest aarschot en vandaag opnieuw.

Weeral brussel via leuven en weeral 45 min vertraging echt waar waarom sta ik zo fuking vroeg op als jullie niet eens fatsoenlijk kunnen werken.
NMBS heeft daar evenveel mee te maken als De Lijn.. Niets, noppes, nada, zero, nul!

Er is sowieso iets funky aan de hand bij Lineas. Zoveel vaste remmen (met telkens grote impact) het laatste jaar is best wel bizar.
Idd. Momenteel hier 2 assentellers gestoord door vaste remmen. (2 verschillende treinen).

En ook iets raar, al een paar weken dat dezelfde goederentrein op dezelfde plaats elke dag een assentellerstoring achterliet.
Tot we die toevallig eens op een ander spoor binnentrokken, en dan geen storing meer. Maar de wissel waar de storing op kwam wordt wel in dezelfde stand bereden.

NMBS heeft daar evenveel mee te maken als De Lijn.. Niets, noppes, nada, zero, nul!

Goh, dat is een politieke discussie natuurlijk. Maar ik vind dat de gewone burger wel mag klagen over "de spoorwegen", en géén boodschap heeft aan de politiek die ooit beslist heeft de boel op te splitsen tussen NMBS, Infrabel en private operatoren als Lineas, het blijven allemaal treinen en spoorwegen natuurlijk. Zeker als ze de zwarte piet der vertragingen onderling blijven doorgeven.

Net zoals ik vind dat ik als Limburger mag klagen dat ik géén deftige verbinding met Antwerpen meer heb in de week, omdat "de spoorwegen" voorrang geven aan vrachtvervoer op de bocht van Aarschot, of de NMBS of Infrabel dit beslist hebben kan me weinig schelen eerlijk gezegd.

Nu goed, dit soort ongelukken kunnen gebeuren, 2 dagen op rij is al helemaal rot... maar de app die die ochtend dan ook nog niet eens werkte... Blij dat ik kan telewerken in zo'n situaties.

Goh, dat is een politieke discussie natuurlijk. Maar ik vind dat de gewone burger wel mag klagen over "de spoorwegen", en géén boodschap heeft aan de politiek die ooit beslist heeft de boel op te splitsen tussen NMBS, Infrabel en private operatoren als Lineas, het blijven allemaal treinen en spoorwegen natuurlijk. Zeker als ze de zwarte piet der vertragingen onderling blijven doorgeven.
maar als de private operator fouten maakt, kan NMBS daar toch niks aan doen?

Allez ook weer prijs. Trein 1 staat voor rood sein net voor perron, 15 min gewacht. Trein 2 gemist. Trein 2 alternatief staat nog op perron maar 'niet meer instappen" een minuut van tevoren zoals dat gaat. Heel veel reizigers in het zelfde schuitje, had aub 1 min gewacht. 40 min later op bestemming weer. Bijna 2u trein voor 70 km leek me wel genoeg door de slechte verbinding... Te vaak gaat het mis bij deze overstap.

De conducteur gaf deze verbinding nog mee zelfs, als je loopt en het niet haalt is het een beetje belachelijk. (No offence vrouwtje theelepel, wel in jouw regio maar het was een man)

Net zoals ik vind dat ik als Limburger mag klagen dat ik géén deftige verbinding met Antwerpen meer heb in de week, omdat "de spoorwegen" voorrang geven aan vrachtvervoer op de bocht van Aarschot, of de NMBS of Infrabel dit beslist hebben kan me weinig schelen eerlijk gezegd.

Nu goed, dit soort ongelukken kunnen gebeuren, 2 dagen op rij is al helemaal rot... maar de app die die ochtend dan ook nog niet eens werkte... Blij dat ik kan telewerken in zo'n situaties.
Hoe kunt ge nu de schuld aan een bedrijf geven die zelf slachtoffer is van het probleem. Lol

Alsof wij smorgens beginnen aan onze werkdag en met 10 rond de tafel zitten met onze koffie. Seg manne hoe kunnen we de mannen van Limburg nog is klote tis al effe geleden. Ah zegt Jef ik heb een goed idee die van Lineas hebben nog ni veel voor gehad laatste maand als we nu is 2 dagen achter elkaar onszelf nu gewoon tussen Diest en Aarschot laten staan en zeggen dat we vaste remmen hebben...

Denk dat je niet wilt weten welke miserie wij zelf ondervinden door dat we onze dienst niet meer kunnen volgen met de vertraging of papieren die we moeten invullen enz

Trein naar Genk (blankenberge Genk) met aankomst tegen 18u heeft toch ook iedere donderdag een kwartier vertraging. Echt raar, kan er bijna je klok op gelijk zetten

de NS international app werkt imo veel vlotter dan die van NMBS.
uiteraard gebruiken die achterliggend wel de NMBS database en data.

voor morgen naar Rotterdam houdt ik mijn hart vast, ik koop alvast thermisch ondergoed, slaapzak en een hoop drank en eten om potentieel in een station te overnachten.
Wat moet ge eigenlijk doen als ge aankopen hebt gedaan via de app, en de app valt uit..?

Want ge moet met zo'n tien ritten kaart invullen voordat ge de trein opstapt, werkt een beetje zoals ne go pass van vroeger, maar dan via de app...

Wat dan? Moet ge uw aankoopbewijs (email van aankoop van de 10 ritten) voorleggen dan ofzo??

Hoe kunt ge nu de schuld aan een bedrijf geven die zelf slachtoffer is van het probleem. Lol

Alsof wij smorgens beginnen aan onze werkdag en met 10 rond de tafel zitten met onze koffie. Seg manne hoe kunnen we de mannen van Limburg nog is klote tis al effe geleden. Ah zegt Jef ik heb een goed idee die van Lineas hebben nog ni veel voor gehad laatste maand als we nu is 2 dagen achter elkaar onszelf nu gewoon tussen Diest en Aarschot laten staan en zeggen dat we vaste remmen hebben...

Denk dat je niet wilt weten welke miserie wij zelf ondervinden door dat we onze dienst niet meer kunnen volgen met de vertraging of papieren die we moeten invullen enz

De miserie van deze specifieke vertragingen daar heb ik het niet over. Daar kunnen jullie niets aan doen. als low-level personeel aan bepaalde beleidsbeslissingen ook niet.

Maar een app die regelmatig niet naar behoren werkt en wanneer je er nochtans van afhankelijk bent voor je "flex-abo", beslissingen om de voorrang te geven aan vrachtvervoer op reizigers, treinen die steeds trager worden om vertragingen te camoufleren... ik ben oud genoeg om me te herinneren dat mijn treinverbinding vroeger sneller was, of dat ik wel een rechtstreekse trein naar Antwerpen had vanuit mijn stad.

Mijn opmerking dat de artificiële opdeling tussen NMBS/Infrabel om vervolgens onderling de zwarte piet door te schuiven niet relevant is heb ik hier al vaker gemaakt, en daar blijf ik achter staan. Of een trein vertraagd is door de ene ofwel de andere, daar heeft de reiziger die uren later op z'n werk of thuis geraakt niets aan hé.

Ik heb sinds kort een mobib kaart van mijn werkgever.

Mag die kaart ook gebruiken in het weekend? Of moet ik een ticket kopen in het weekend?

Wat moet ge eigenlijk doen als ge aankopen hebt gedaan via de app, en de app valt uit..?

Want ge moet met zo'n tien ritten kaart invullen voordat ge de trein opstapt, werkt een beetje zoals ne go pass van vroeger, maar dan via de app...

Wat dan? Moet ge uw aankoopbewijs (email van aankoop van de 10 ritten) voorleggen dan ofzo??
@NDEFCB ,toch een rare vraag eh...

Ik heb sinds kort een mobib kaart van mijn werkgever.

Mag die kaart ook gebruiken in het weekend? Of moet ik een ticket kopen in het weekend?
uw mobib kaart op zich is niks he. da's gewon een kaart war ge uw abonnementen kunt op zetten.
en die zijn pre-paid voor een bepaalde periode. dus ge kunt die gewoon gebruiken in uw privé ook, voor het gekozen traject.

ik gebruik mijne bvb voor met de bus naar het voetbal te gaan, want er staat een lijn-abonnement op zonder traject (dus overal bruikbaar). ik heb dat vooral voor met bus/tram naar het station en terug te gaan, maar da's dus onbeperkt.

uw mobib kaart op zich is niks he. da's gewon een kaart war ge uw abonnementen kunt op zetten.
en die zijn pre-paid voor een bepaalde periode. dus ge kunt die gewoon gebruiken in uw privé ook, voor het gekozen traject.

ik gebruik mijne bvb voor met de bus naar het voetbal te gaan, want er staat een lijn-abonnement op zonder traject (dus overal bruikbaar). ik heb dat vooral voor met bus/tram naar het station en terug te gaan, maar da's dus onbeperkt.
Er staat een abonnement op voor 12 maanden tussen mijn woonplaats en mijn werk. Ik weet alleen niet of dat dit abonnement ook geldig is in het weekend.

Kan ik ergens te weten komen welk abonnement het juist is?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan