Het NMBS topic

Keihard gehaast deze morgen om trein van 6:27 te halen.

Net op tijd op het perron toen plots: HAHAHAHAHA - TREIN AFGESCHAFT - trein defect in Testelt

Er rijdt momenteel nog steeds niets tussen Diest en Aarschot.
De NMBS planner durft het zelf niet te zeggen: "er liep iets mis, gelieve een ander traject te selecteren"

Ik dacht het niet beste app, zelfs jij bent te beschaamd om te zeggen dat er niets rijdt.

Dus leve telewerk :unsure:

Gisteren om 16:20 vertrokken van het werk en pas om 20u thuis. Trein plots in de remmen, iemand aangereden :(

Moet verschrikkelijk zijn voor de treinbestuurder.

Treinen afgeschaft, volgende trein met een half uur vertraging, trein rijdt rechtstreeks over Sint-Truiden naar Leuven en niet via Diest-Aarschot (geen ramp, ik moest daar toch niet zijn, maar de vertraging steekt wel)...

App werkt nauwelijks, fantastisch als je zo'n flex abonnement hebt waarbij je een reisdag moet activeren in de app. De vertraging controleren via de app of de website? Service niet beschikbaar...

't loopt precies allemaal verkeerd bij de NMBS vandaag. Ik denk dat de voornaamste reden dat ik me er minder aan erger dan vroeger is dat ik gelukkig niet meer 5/5 in Brussel moet zijn, maar slechts 2 à 3 dagen per week. Maar 't is duidelijk nog érger dan vroeger op vele momenten.

Af en toe wel de luxe van de nieuwste treinen op mijn lijn, ... maar de oudste rotzooi rijdt er ook nog op. Een immens verschil qua comfort eigenlijk, zou eigenlijk eens een lijstje moeten maken van de goede en slechte treinen, voor zover ik daarin kan kiezen met m'n werkuren.

Treinen afgeschaft, volgende trein met een half uur vertraging, trein rijdt rechtstreeks over Sint-Truiden naar Leuven en niet via Diest-Aarschot (geen ramp, ik moest daar toch niet zijn, maar de vertraging steekt wel)...

App werkt nauwelijks, fantastisch als je zo'n flex abonnement hebt waarbij je een reisdag moet activeren in de app. De vertraging controleren via de app of de website? Service niet beschikbaar...

't loopt precies allemaal verkeerd bij de NMBS vandaag. Ik denk dat de voornaamste reden dat ik me er minder aan erger dan vroeger is dat ik gelukkig niet meer 5/5 in Brussel moet zijn, maar slechts 2 à 3 dagen per week. Maar 't is duidelijk nog érger dan vroeger op vele momenten.

Af en toe wel de luxe van de nieuwste treinen op mijn lijn, ... maar de oudste rotzooi rijdt er ook nog op. Een immens verschil qua comfort eigenlijk, zou eigenlijk eens een lijstje moeten maken van de goede en slechte treinen, voor zover ik daarin kan kiezen met m'n werkuren.
Geen treinverkeer tussen Diest en Aarschot: defecte goederentrein blokkeert de sporen

Als de VRT al sinds 7u-ish een artikel kan publiceren hierover, zal het wel serieus zijn zeker. En hierboven en hiervoor zijn al een aantal posts hierover gemaakt ... 🤷‍♀️

Als de treinen niet langs Diest - Aarschot kunnen moeten ze via Sint-Truiden, het probleem daar is een stuk enkel spoor tussen Alken en Sint Truiden. Ipv 2 treinen per uur moesten daar nu 8 treinen per uur langs. Dat geeft wat file jammer genoeg.

FU*K YOU nmbs gisteren al 45 min wegens blokkering via diest aarschot en vandaag opnieuw.

Weeral brussel via leuven en weeral 45 min vertraging echt waar waarom sta ik zo fuking vroeg op als jullie niet eens fatsoenlijk kunnen werken.

FU*K YOU nmbs gisteren al 45 min wegens blokkering via diest aarschot en vandaag opnieuw.

Weeral brussel via leuven en weeral 45 min vertraging echt waar waarom sta ik zo fuking vroeg op als jullie niet eens fatsoenlijk kunnen werken.
Ja want een geblokkeerde goederentrein 2 dagen op rij, doen ze met opzet. :sarcastic:

@Vrouwtje Theelepel weet je als dat dezelfde trein dat defect was gisteren?

En heb je een idee als dat tegen morgenvroeg verholpen is, of als er opnieuw hetzelfde gaat gebeuren?
(Natuurlijk heb je geen glazen bol, maar als werknemer heb je misschien meer info)

Telewerk it is! Wou dat ik je berichtje eerder gelezen had, dan was ik niet nog naar het station van Diest gereden om daar terug te draaien. 😅

het sneeuwt -> NMBS app:

castle-romeo-nuclear-explosion.jpg

Er is sowieso iets funky aan de hand bij Lineas. Zoveel vaste remmen (met telkens grote impact) het laatste jaar is best wel bizar.

Terug
Bovenaan