Het NMBS topic

Nooit de trein pakken als het extreem weer is hè. Dat weet toch iedereen?

keywoorden: ik moest per toeval de trein pakken. Ik had een examen en ik woon niet in Belgie.

Trouwens, die donderdag was het toch niet van dat, ondanks soortgelijke temperaturen, en in het weekend toch evenmin? Die temperaturen hadden er niks mee te maken, er was een groot probleem met de seinlichten tussen Lier en Kessel wat heel het treinverkeer lamlegde.

Ik was vorige vrijdag voor de eerste keer in 2 jaar weer in Belgie en moest per toeval met de trein reizen, wat een horror show was me dat. Eerst bijna half uur vertraging in Kortrijk, dan de trein die naar Antwerpen-Centraal trok die ermee stopte in Sint Niklaas en we daar een andere trein mochten opzoeken, en als klap op de vuurpijl om 18h in Berchem tegen deze shitshow aangelopen:

Uiteindelijk ook hier een dik half uur vertraging opgelopen. Volgende keer kom ik met de auto naar Belgie...

BOShd28.jpeg

Dien trein Poperinge-Antwerpen wordt altijd geschrapt als de vertraging boven een bepaalde grens loopt (Ik denk 30minuten).
Ik heb die trein al meermaals vervloekt.

Dien trein Poperinge-Antwerpen wordt altijd geschrapt als de vertraging boven een bepaalde grens loopt (Ik denk 30minuten).
Ik heb die trein al meermaals vervloekt.

Dank voor de melding, want ik zal in de komende jaren nog een tiental keer naar Kortrijk moeten voor examens en schoolgerelateerde activiteiten. Best niet teveel vertrouwen op die trein dus.

NMBS die zelf suggereert om beter @home te werken omdat ze na al die jaren nog steeds niet overweg kunnen met enkele warmere dagen.

Wat een management.

Piekuurtreinen preventief afschaffen want het is warm...

Dan 's morgens trein inkorten, 's avonds trein afschaffen en de volgende met vertraging, aansluiting niet garanderen waardoor ik heb mogen sprinten, met 55 minuten vertraging thuis geraakt...

Serieus, wtf...

Piekuurtreinen preventief afschaffen want het is warm...

Dan 's morgens trein inkorten, 's avonds trein afschaffen en de volgende met vertraging, aansluiting niet garanderen waardoor ik heb mogen sprinten, met 55 minuten vertraging thuis geraakt...

Serieus, wtf...

treinen zonder airco die anders de hele dag in de hitte staan en 50 graden hebben binnen.

Had ik beter gedaan, daarnet meer dan anderhalf uur op een trein zonder airco gezeten. Wat een hel :p
Ik had nog geluk. Nu ja geluk: De Trein Brussel - Leuven had amper 15 minuten vertraging. First come first served. Een aantal mensen konden niet meer instappen op de nokvolle trein en moesten de volgende nemen. Geen airco, geen zitplaatsen vrij, als sardientjes heel de tijd bij elkaar geplakt in ne bakoven.

Dan in Leuven nog amper 2 minuten tijd om de aansluiting te halen (De trein richting Heist). Iedereen moest nog ne ferme sprint trekken in de hitte nadat men al helemaal zeiknat was. Oudere mensen hadden pech. Daarna haperde eventjes de bovenleiding in Booischot en een trein voor ons was blijkbaar stilgevallen (door de hitte?)

treinen zonder airco die anders de hele dag in de hitte staan en 50 graden hebben binnen.
Niet de piekuurtreinen op mijn lijn denk ik dan, tenzij ik me vergis.

Plus inkorten en afschaffen moet je ook kunnen. Iedereen 'mocht' in Brussel-Noord uitstappen... Aansluiting garanderen in Hasselt is het minste dat ze hadden kunnen doen.

Deze morgen ondanks afschaffen van de piekuurtrein een hele comfortable pendelroute gehad.
Uit curiositeit eens op de Waze app gekeken en via de baan had ik het vlaggen gehad.

Kijk al niet uit naar mijn trein straks op de lijn Antwerpen - Hamont... Oud materiaal zonder airco, maar gelukkig wel verwarming. :shutup:

Serieus aan het twijfelen om de stoptrein tot Mol te nemen (Desiro met airco), maar dan dien ik daar nog 45 minuten te wachten om dan het laatste stuk op een trein zonder airco te moeten gaan zitten.

Kijk al niet uit naar mijn trein straks op de lijn Antwerpen - Hamont... Oud materiaal zonder airco, maar gelukkig wel verwarming. :shutup:

Serieus aan het twijfelen om de stoptrein tot Mol te nemen (Desiro met airco), maar dan dien ik daar nog 45 minuten te wachten om dan het laatste stuk op een trein zonder airco te moeten gaan zitten.
Geen idee of je tot Hamont moet... Neerpelt is nog mogelijk maar richting Hamont is de bovenleiding vermoedelijk beschadigd door een bermbrand waardoor daar het treinverkeer onderbroken is (vervangen door reguliere busdienst de Lijn).

Geen idee of je tot Hamont moet... Neerpelt is nog mogelijk maar richting Hamont is de bovenleiding vermoedelijk beschadigd door een bermbrand waardoor daar het treinverkeer onderbroken is (vervangen door reguliere busdienst de Lijn).
Dankjewel voor de info. :-) Gelukkig zelf maar tot Lommel.

Terug
Bovenaan