Het NMBS topic

Mijn trein s'ochtends naar het werk is geen mottige oncomfortabele Desiro meer. :woohoo:

Maar mijn favoriet, de MS96, aka Deense neus.
Die zijn toch niet zo oncomfortabel? Zijn stiller dan die oude breaks, varkensneuzen en duikbrillen en hebben airco.

Allen zetten ze die ook in op lijn brussel antwerpen als IC trein en daaar zijn ze veel te klein voor
:wallbash:

Die zijn toch niet zo oncomfortabel? Zijn stiller dan die oude breaks, varkensneuzen en duikbrillen en hebben airco.

Allen zetten ze die ook in op lijn brussel antwerpen als IC trein en daaar zijn ze veel te klein voor
:wallbash:

Die Desiro's zijn net een pak luidruchtiger, de 1e klasse is geen apart rijtuig, maar gewoon het uiteinde van de 2e klasse en is ook gewoon veel te klein. Dat is echt geen 1e klasse waardig.
Die deuren piepen ook elke keer ze open en toe gaan. En die gaan ook elke x-seconden vanzelf dicht waardoor die bij 1 stop een paar keer open en toe gaan. In de winter ook telkens een vlaag koude wind die binnenwaait waardoor de verwarming erna extra hard gaat en het overdreven warm wordt.
In bvb een MS96, en zelfs in een break zijn de zitplaatsen nog met een aparte deur afgezonderd van de buitendeuren wat een pak aangenamer is.

En qua comfort, de zittingen zijn te hard, die rugleuningen zijn veel te recht, er is bijna geen beenruimte, die tafeltjes zijn veel te mini, bij de helft van de zetels zit je op een muur te kijken ipv een raam. Alles voelt zo bekrompen.

Alles, als je onderstaande afbeeldingen ziet, weet ik toch wat kiezen...

1000029481.jpg

1000029480.jpg

Bijlagen

• 1000029482.jpg
    1000029482.jpg
    178,9 KB · Weergaven: 17
LOL
In mijne tijd (met de trein naar Leuven en terug als student) was ik al blij als ik een rijtuig had waar het niet binnen regende. Airco bestond ook niet. De deuren kregen veel mensen niet open. Je had banken om op te zitten (als er al plaats was).
Ik geloof dat ik toen beslist heb dat ik nooit nog de trein ga nemen.

Iemand ervaring met de huidige wachttijd op een antwoord bij een contact/refund formulier bij NMBS?
Ingediend op 8 november zogezegd met 20 dagen wachttijd. Ondertussen al twee maal een mail gekregen met hun excuses voor de vertraging, maar dat ik er nog iets van ga horen... Ondertussen al bijna 50 dagen verder.

Morgen overal borden met rood door vertragingen en afschaffingen?

Ik vraag me af. Management ziet deze avond, met pintje en nootje, het weerbericht.
Wat doen die? Berusten in een fiasco morgen ? Of toch nog proberen om er het beste van te maken ?

En de omroepers? Zich morgen preventief ziek zetten ? Of alvast keelpastilles slikken omdat ze morgen hele dag de vertragingen en afschaffingen en verkorte rijtuigen zullen moeten omroepen?

Wat gaat er nu door die mensen heen?

Ik vraag me af. Management ziet deze avond, met pintje en nootje, het weerbericht.
Wat doen die? Berusten in een fiasco morgen ? Of toch nog proberen om er het beste van te maken ?

En de omroepers? Zich morgen preventief ziek zetten ? Of alvast keelpastilles slikken omdat ze morgen hele dag de vertragingen en afschaffingen en verkorte rijtuigen zullen moeten omroepen?

Omroepers? Dat is een computersysteem toch doorgaans, voorgeprogrammeerd met bepaalde standaardzinnen, en vaak ook onverstaanbaar door veel geluidsinstallaties ook natuurlijk.

De NMBS en weer van wat voor orde ook is altijd een slechte combinatie?

Hitte of veel regen in de zomer? Vertraging!
Herfst? Bladeren op de sporen, dus vertraging!
Winter, en de eerste sneeuw? Je kan meermaals naar het liedje van Jan De Wilde luisteren terwijl je wacht of je trein überhaupt nog komt.
De lente? Oppassen, want de vogeltjes fluiten terug meer...

Zou fijn zijn als ze hun best doen, maar ik vrees eerder berusten. Er is wel al een waarschuwing in de app verschenen dat je best rekening houdt met vertragingen en afschaffingen, typisch...

Er zijn sneeuwploegen voorzien. Wisselverwarming staat op. Vriesdienst voor een aantal treinbestuurders.

Het is dat het op de weg wel goed zal gaan.

En was het nu zo rampzalig vandaag of was het gewoon weer een rondje NMBS bashen met dooddoeners?

Inderdaad weinig problemen, m.i. grotendeels dankzij het verschil tussen wat voorspeld werd en wat er effectief van sneeuw gevallen is:

* NMBS/Infrabel was obv voorspellingen wellicht voorbereid voor een erger scenario dan effectief plaatsgevonden
* Sneeuw was dus geen verrassing, maar was aangekondigd. Het is onverwachte sneeuw die m.i. de grootste impact heeft op het spoor.
* Veel pendelaars bleven dankzij de voorspellingen thuiswerken, wat altijd een enorm positief effect heeft op de operaties. Hoe minder reizigers, hoe vlotter het draait.

Het KMI heeft dus vooral goed werk geleverd :wink:

Terug
Bovenaan