Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die eerste is wel leuk maar zoveel geld kan ik er niet aan geven.
Hier begint de lego bij de jongsten ook uit te puilen, een hele hoop kleine auto's, wat Lego City, en de grootte zal alleen maar toenemen, voorlopig nog een volledige ruimte/speelkamer over; hoe vullen jullie de ruimtes zo praktisch mogelijk in?
Velen doen het ook voor de GWP erbij te krijgen he.. Als die er niet meer bij komt, wacht ik wel eens op dubbele puntenPre orders van de 650 EUR set al uitverkocht. Blijkbaar toch zo duur niet voor velen..

Leugens ! Te weinig plaats ja. Te veel lego never.Je kan toch duidelijk echt wél teveel Lego hebben !
Hier begint de lego bij de jongsten ook uit te puilen, een hele hoop kleine auto's, wat Lego City, en de grootte zal alleen maar toenemen, voorlopig nog een volledige ruimte/speelkamer over; hoe vullen jullie de ruimtes zo praktisch mogelijk in?
Mijn oudste heeft dat heel handig opgelost door gewoon overal stukken te laten rondslingeren. In zijn kleerkast, nachtkastje, bureau, in de stofzuigerzak... Het wordt een giga-werkje om al zijn sets terug 100% volledig te krijgen. En hij heeft ook ASS maar zijn ADHD is dat de baas op dit vlak.Hier begint de lego bij de jongsten ook uit te puilen, een hele hoop kleine auto's, wat Lego City, en de grootte zal alleen maar toenemen, voorlopig nog een volledige ruimte/speelkamer over; hoe vullen jullie de ruimtes zo praktisch mogelijk in?
Hier zitten alle sets van de kindjes in "Temu" zipzakken (zoiets maar dan een fractie van de prijs hier https://www.bol.com/be/nl/p/15-tran...eis-5-verschillende-kleuren/9300000159757193/)Hier is de onze ondertussen stilaan wel gestopt (is 15 nu). Hij heeft ruim 150 sets, veel ervan natuurlijk wel zeer kleine (sub 100pc). Maar heeft ook, zeker de laatste paar jaar toch ook wel redelijk wat grote sets gekocht/gekregen: Daily Bugle, typemachine, aarde+maan, Ford GT...
Hoe ik het eigenlijk van toen hij nog kleuter was gedaan heb is als volgt:
* Elke set in plastic boxen (van verschillende groottes en kleuren). Heel kleine sets delen soms dezelfde doos.
* Op elke doos een label met de Lego-reeks en set nummer
* De manuals in afzonderlijke dossiermappen van verschillende kleuren waarbij alles van 1 reeks dezelfde kleur heeft.
* Dan een dedicated OneNote book met daarin alle sets gegroepeerd per reeks, met daarbij in welke soort box (grootte+kleur) en in welke kleur map qua manual. Alsook een duidelijke foto van de set, en ook of er eventueel stukjes te kort zijn (*).
* Al die boxen zitten dan in een paar hoge Ikea kasten op zijn kamer. Zoveel mogelijk op reeks gegroepeerd als prakisch kan. De info uit de OneNote helpt wel om snel de box+manual te vinden.
* Typisch heeft hij maar een set of 10 die gebouwd staan in zijn kamer. Soms breekt hij er dan af om nieuwe te bouwen.
* De heel oude sets (zoals kleine LEGO City dingen en zo) komt hij eigenlijk wel nooit meer aan.
PS: moet ook zeggen dat hij ASS heeft en voor hem het bouwen eigenlijk veel leuker was dan er effectief mee spelen. Vandaar dat sets dus ook weer vaak afgebroken werden.
(*) Ik moet er nog eens werk van maken van de ontbrekende stukjes te bestellen via Bricklink of zo, zodat alle sets weer compleet zijn.

Zelf niet helemaal overtuigd. Buiten de grote Ganon vind ik het maar povertjes.Nieuwe Zelda-set leaked...
Ik vind hem wel zeer geslaagd moet ik zeggen. En voor 1 keer hoop ik ook dat er een GWP komt, maar dat is meestal niet het geval voor het bedrag dat deze set gaat kosten?
Lumbricks is een mooi alternatief. Ook niet zo goedkoop als de Temu-crap maar wel met lichtjes inbegrepen. Zitten ook wel mooie dingen bij en zou ze graag wel eens proberen, maar mijn Lego-Puristen hartje zou teveel bloeden vrees ik. (of schrik om overtuigd te geraken, kan ook)Ik was nu ook wat aan het rondkijken voor nog een iets grotere set in mekaar te steken maar die prijzen zijn knetter in mijn ogen. Heb dan terstraks op AlieExpress maar een set besteld. De Republican gunship uit Star Wars Episode II. Was iets van een 36€ en hoop dat die gaat meevallen. Gewoon om het verschil is te zien en proberen.