Het LEGO-topic

het probleem met de Kallax is dat de kinderen moeilijk aan de hoge vakken kunnen (ik ga er even vanuit dat het ook handig moet zijn voor de kinderen en niet enkel voor mij als ik langs kom)

en dan ga je, neem ik aan, ook mannetjes, ramen, wielen, sturen, enz.. ook apart willen houden.

Dan zouden die lades wel handig zijn om kleine prul in te leggen of kleuren waar je minder van hebt. Echter vrees ik dat je wel nog altijd met een labeling gaat moeten werken, zeker bij de kleine schuiven ga je het niet kunnen zien.

Een combinatie van beide gaat het beste zijn.
En ze gaan idd niet aan het bovenste kunnen maar daar gaan we wss andere dingen in opbergen. De wand gaat niet alleen voor Lego zijn.

Mannetjes, accessoires van mannetjes, wielen.. zit idd ook allemaal apart 😅

Een combinatie van beide gaat het beste zijn.
En ze gaan idd niet aan het bovenste kunnen maar daar gaan we wss andere dingen in opbergen. De wand gaat niet alleen voor Lego zijn.

Mannetjes, accessoires van mannetjes, wielen.. zit idd ook allemaal apart 😅
Spelen die daar echt mee? Hier nauwelijks, alleen het bouwen interesseert hem.

Spelen die daar echt mee? Hier nauwelijks, alleen het bouwen interesseert hem.

Jaja. Enorm. Hier wordt alleen met Lego gespeeld. De mooie grote sets zetten we ter display, maar die kleinere worden opnieuw afgebroken en dienen als blokvoorraad voor eigen creaties.

En dat de papa meespeelt helpt ook enorm veel :oi22:

Ondertussen ook een massa van die Lego Ikea doosjes gaan kopen om als verhoogd plateau te dien voor het winterdorp. En zo kan ik de trein verzonken laten rijden zonder veel blokken te verprutsen hieraan, wel de randen van die boxen nog werken door erom heen te bouwen met grijs.

tWCvTgA.jpeg

qplTE5c.jpeg

bygglek-lego-r-opbergbox-met-deksel-set-v-3-wit__0807578_pe770441_s5.jpg

Haha, gisteren na het werk nog snel bij IKEA de rest gaan opkopen, ze stonden in promo in Gent (8,99 ipv 14,99 wegens einde reeks)

Lego Wintervillage krijgt een skipiste :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Nu nog de gaten op de zijkanten van die hellingen mee toewerken, en wat rockface maken om alle zijkanten van die doosjes weg te werken. En een skilift met lego technics natuurlijk :oi22:

xw4EXJf.jpeg

Haha, gisteren na het werk nog snel bij IKEA de rest gaan opkopen, ze stonden in promo in Gent (8,99 ipv 14,99 wegens einde reeks)

Lego Wintervillage krijgt een skipiste :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Nu nog de gaten op de zijkanten van die hellingen mee toewerken, en wat rockface maken om alle zijkanten van die doosjes weg te werken. En een skilift met lego technics natuurlijk :oi22:

xw4EXJf.jpeg
en wie heeft het meeste plezier van lego huize Tomski? :-) Zou toch graag een foto zien als uw dorp helemaal af is

Deze mooie set op de kop kunnen tikken op 2dehands voor 220€:

Enkel de doos is een beetje beschadigd, maar dat boeit mij niks want het is om te bouwen, niet om op de doos te kwijlen :p

Zot prijske vind ik toch wel gezien andere verkopers op 2dehands er 400€ voor vragen. Stond hoog op mijn want lijst, want is een mooie blauwe trein en die kraan voor de vracht te laden en lossen vind ik ook heel tof :cool:

Daarnet nog nen crazy haul op 2dehands gedaan, 250€ 🥹

Ben nu vooral de treinen aant opkopen die ge nimeer kunt krijgen 😀. Is de laatste aankoop voor dit jaar hehe.
Dat brommerke en zeilbootje vond ik ook nog tof om erbij te pakken.

Ik ga een mega trein project doen met zeker 5 passagier treinen en 5 goederentreinen, met verschillende niveau's met bruggen, etc.

Daarom dat ik van sommige sets 2 stuks heb om die langer te maken en om geen halve treinen te hebben. Voordeel van de treinsets vind ik ook dat die toch meer waar voor je geld geven ipv losse componenten te kopen, zeker de elektrische onderdelen (die je eigenlijk zelfs nergens deftig kan krijgen).

En ben ook van plan om zoveel mogelijk extra's te plaatsen en automatiseren zoals sensoren, stoplichten, automatische wissels, decoupling en slagbomen. Dus zal ook wat programmatie bij komen kijken.

Laatst bewerkt:
Je hebt toch nog ééntje kunnen bemachtigen :)
Ben heel blij voor Joeri 😉

Want als ik achter mijne Daily Bugle ging bij Dreamland Lede was er ene die 5 van die Loop Coasters besteld had... Scalper much ? Of misschien een rijke familie met veel Lego fanaten, maar i dont think so.

Is een hele leuke set, alleen spijtig dat je motor apart moet kopen.

Ik vind een compacte lay-out vaak wel leuk. Momenteel moet ik het doen met dit tafeloppervlak. Op lang termijn zou het veel uitgestrekter moeten worden met de trein die rondrijdt, onder het kasteel door, de Wegisweg die verder uitgebouwd wordt alsook het Verboden Bos en het meer dat groter moeten worden. De Triwizard boot ligt hier ook nog maar die is te groot om in het huidige meer te leggen.
Dit is het resultaat na 1 jaar (voorgafgegaan door enkele jaren gewoon verzamelen), dus best tevreden hiermee.
Het echte MOC’cen start in 2025. Dat vind ik wel wat moeilijker, waar en hoe begin je juist.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan