Het LEGO-topic

Waaauw, deze komt er aan…:
Naar deze kijk ik ook uit, maar ik wacht eerst wel op een goeie korting... Interessant dat ze voor "8 studs wide" zijn gegaan in zowel locomotief als wagons. Wordt hopelijk de "norm" voor die Creator Expert treinen, want je kan dan toch vele meer details erin steken. Als ik de set heb, denk ik ook wel wat te gaan spelen om de verhoudingen (lengte locomotief - wagons) beter te krijgen. Ik vermoed dat de Lego city treinen wel "6 studs wide" zullen blijven voorlopig, maar die koop ik vooral voor de tech (motor, lichten, ...) en typische train parts (wielen, koppelaars, ...).

Ik ben echt gek van Lego en het bouwen zelf vind ik een van de meest rustgevende dingen die er zijn, maar ik heb het probleem dat ik nadien dan wat vast zit wat ik er mee wil doen ...

Het uitstellen heb ik
1. Niet voldoende plaats voor
2. Ik word gek van het stof dat zich verzameld op Lego
3. Geen zin om voor alles een display kast te kopen
3b. Ik vind glazen kasten ook nog eens heel lelijk :p

Plus het feit dat Lego op dit moment zoveel goede sets uitbrengt dat mijn portefeuille het gewoon niet aan kan.

Door de combinatie van al deze dingen ondertussen al 1,5 jaar geen set meer gekocht, maar toch kijk ik dagelijks naar Lego fora :p

Ik ga binnenkort er eens aan beginnen aan den BMW motor.

Maar hoe doen jullie dat qua blokskes management? Per geopend zakje bijeen houden? Ik zal hier wat Tupperware pottekes moeten verzamelen denk ik.

Of hoe pakken jullie dit aan? Zal mijn eerste technic build worden

Edit, en hoe komt het dat je meerdere zakjes met hetzelfde nummer erop hebt? Is daar een functie voor? Waarom gewoon niet 1,2,3 tem 15 ik zeg maar iets?

Laatst bewerkt:
Ik ben echt gek van Lego en het bouwen zelf vind ik een van de meest rustgevende dingen die er zijn, maar ik heb het probleem dat ik nadien dan wat vast zit wat ik er mee wil doen ...

Het uitstellen heb ik
2. Ik word gek van het stof dat zich verzameld op Lego

Plus het feit dat Lego op dit moment zoveel goede sets uitbrengt dat mijn portefeuille het gewoon niet aan kan.

Door de combinatie van al deze dingen ondertussen al 1,5 jaar geen set meer gekocht, maar toch kijk ik dagelijks naar Lego fora :p
Doorverkopen?

Maar hoe doen jullie dat qua blokskes management? Per geopend zakje bijeen houden? Ik zal hier wat Tupperware pottekes moeten verzamelen denk ik.

Edit, en hoe komt het dat je meerdere zakjes met hetzelfde nummer erop hebt? Is daar een functie voor? Waarom gewoon niet 1,2,3 tem 15 ik zeg maar iets?
Hangt ervan af. Als het een nieuwe set is en (meestal) opgedeeld zakje per zakje, dan doe ik het ook gewoon zakje per zakje.

Als ik vertrek van gewoon 1 hoop blokken, sorteer ik eerst in plastieken bakjes op kleur de nodige onderdelen. En vertrek ik van daar om het plannetje te volgen.

Het uitstellen heb ik
2. Ik word gek van het stof dat zich verzamelt op Lego

Je kan proberen doorverkopen, zoal @pardal al zei.

Of je kan ook Lego huren, dan heb je het plezier van het bouwen en nadien breng je het gewoon terug. De keuze in sets is dan natuurlijk wel een stuk beperkter.

Je kan proberen doorverkopen, zoal @pardal al zei.

Of je kan ook Lego huren, dan heb je het plezier van het bouwen en nadien breng je het gewoon terug. De keuze in sets is dan natuurlijk wel een stuk beperkter.
Lego huren ? dat klinkt interessant, is opzoeken of dat in de buurt van diest kan /D

25 voor een week om de grote millennium falcon te bouwen

WKjFp2V.jpg

“alles na 1997 is een vergissing!”

Ik zwier altijd alle zakjes in een grote kom en moet dan blokje per blokje zoeken.
Voor mij een deel van de beleving :unsure: .

Damn constant schrik dat ik iets verkeerd ga doen met de moving parts... Net de motorblok af gekregen. Ik moet alle 5 voet rewinden op YouTube, ik vind de handleiding bij momenten toch zeer onduidelijk...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan