Het Hoge Noorden Seizoen 3

De tweede helft van deze aflevering gaat over Spitsbergen, nog een leuk stuk.

Er is ook al een gilmp van het laatste shot te zien, ze gaat niet naakt zijn, het zal nog meevallen:

Bw0LkWu.png

- Evelyne heeft 2 weken geleden het WK afgewerkt. Benieuwd wat ze nu gaat doen.
- Emma en haar Noorse beer: heel mooi om zien
- Ben: chapeau wat die heeft verwezenlijkt, die zit in zijn leven echt waar hij wou zitten
- Die 2 hippies die maar blijven zoeken naar hun perfecte plekje. Die jongen wilt geen job maar wel huizen kopen🫣 hoe betalen die eigenlijk hun rekeningen want dat heb ik precies gemist. Dat meisje heeft een job van thuis uit?

- Die 2 hippies die maar blijven zoeken naar hun perfecte plekje. Die jongen wilt geen job maar wel huizen kopen🫣 hoe betalen die eigenlijk hun rekeningen want dat heb ik precies gemist. Dat meisje heeft een job van thuis uit?
Ik vermoed dat je het hebt over Olivier en Zoë?
Boeken, begeleide tochten, lezingen,...
Is Olivier geen IT'er?

In een artikel in HBVL wordt het minder negatief voorgesteld:
"... Toen we dat huis kochten, kregen we allebei koudwatervrees: ‘Oei, nu wordt het wel erg definitief. Gaan we hier geen spijt van krijgen?’ Maar het heeft allemaal een plaats gekregen, hoor: we hebben rust gevonden..."
https://www.hbvl.be/media-en-cultuu...-zoe-ten-huwelijk-het-werd-tijd/34938592.html (achter betaalmuur)

En dan hebben we nog Kim... "noodgedwongen terug naar België"... terwijl ze in een vorige aflevering een terugkeer naar België een nachtmerrie noemde...

Goed om te lezen dat de meesten toch op hun pootjes terechtgekomen zijn.
Kim vond ik wel een vreemd stukje televisie, die hebben we precies 2 keer gezien ofzo in de hele reeks. Ook niet hoe die werkt, welke hobbies, etc. Veel minder diepgaand dan de andere deelnemers.

En als ik nog 1 keer de naam Christiane Ritter uit Annemie haar mond hoor word ik gek. Hoe vaak heeft ze nu al uitgelegd dat ze naar Spitsbergen gaat door dat boek :crazy:

Ik herkende die Kim meteen. Lerares Frans int middelbaar, net aan het begin van haar carrière. Opname is van 2023 geleden en ze is ondertussen al terug naar België verhuisd. Moeilijk verhaal, maar wat wil je met 3 kinderen.
is enkele weken leerkracht bij ons geweest. Moeilijk verhaal, idd.

En dan hebben we nog Kim... "noodgedwongen terug naar België"... terwijl ze in een vorige aflevering een terugkeer naar België een nachtmerrie noemde...
Ik had ergens gelezen dat de opnames dateren van ergens 2023, ondertussen wss veel gebeurd, maar er wordt idd niet verder op in gegaan. Ze hebben die er snel bijgeplakt ter opvulling, zo lijkt het toch.

Ik hoop in een volgend seizoen meer te weten te komen over Evelyne haar avontuur en natuurlijk de familie uit Kapellen. Philippe die al dan niet "geaard" is of "verpot" in Noorwegen.
Het trage ritme en de ruimte die worden voorgesteld, lijken de jongeman ook nauwelijks deugd doen.

Als uw man/ex terugkeert naar België lijkt het mij dat die ook nog zijn kinderen wil zien. Klein gokje, die heeft via de rechtbank afgedwongen dat ze weer dichter komt wonen? (verstaanbaar ergens)

Kim vond ik wel een vreemd stukje televisie, die hebben we precies 2 keer gezien ofzo in de hele reeks. Ook niet hoe die werkt, welke hobbies, etc.
We hebben haar toch vis zien verpakken in een visfabriekje? En ze heeft verteld over haar bijjob als onderwijsondersteuner in de school van haar eigen kinderen.

Als uw man/ex terugkeert naar België lijkt het mij dat die ook nog zijn kinderen wil zien. Klein gokje, die heeft via de rechtbank afgedwongen dat ze weer dichter komt wonen? (verstaanbaar ergens)
Tuurlijk. 3 kinderen, zij die een Noorse droom heeft, hij die heeft geprobeerd, maar niet kon aarden. Moeten die 3 kinderen, die voor zichzelf nog niet kunnen beslissen, dan meegetrokken worden in gans dat gebeuren? Hoe moeilijk het ook klinkt, je moet ergens duidelijke afspraken maken.

En als ik nog 1 keer de naam Christiane Ritter uit Annemie haar mond hoor word ik gek. Hoe vaak heeft ze nu al uitgelegd dat ze naar Spitsbergen gaat door dat boek :crazy:
Van alle pijnlijke verhalen in heel deze reeks is die Noorse droom van Annemie toch wel het pijnlijkste van al... voor de elfendertigste keer in dat gebrekkige Engels vertellen over dat boek waarvan de meeste mensen dan alleen maar doen alsof ze het kennen om de pijnlijke stilte te vermijden. :help:

Ik heb ook de indruk dat de reeks is afgerond en de aflevering van volgende week gaat dus gewoon 100% Annemie zijn? Hard pass... de afleveringen van de laatste weken waren al een gigantische drag met de helft van de schermtijd die naar Annemie zelf ging. Die dan een sneeuwscooter vast rijdt en zelfs geen poging doen om te helpen maar gewoon staat te kijken hoe de gidsen het oplossen...

De magie van het programma is Annemie die naar Everlyne in de bouwhandel gaat en op nog geen 30 seconden tijd er in slaagt van die broze glimlach om te toveren naar iemand die alleen nog kan geholpen worden met antidepressiva. Die "tour van Spitsbergen" op zich is wel leuk maar dan zijn er toch wel andere manieren om diezelfde zaken te zien met iemand die veel beter een verhaal kan brengen.

Ik had ergens gelezen dat de opnames dateren van ergens 2023, ondertussen wss veel gebeurd, maar er wordt idd niet verder op in gegaan. Ze hebben die er snel bijgeplakt ter opvulling, zo lijkt het toch.

Ik hoop in een volgend seizoen meer te weten te komen over Evelyne haar avontuur en natuurlijk de familie uit Kapellen. Philippe die al dan niet "geaard" is of "verpot" in Noorwegen.
Het trage ritme en de ruimte die worden voorgesteld, lijken de jongeman ook nauwelijks deugd doen.
Volgend seizoen zit Evelyne er sowieso in.
En deze keer haalt ze de finish.

Terug
Bovenaan