Het grote stoner & doomtopic

Bon fuck Scott Kelly, er is een remaster uit van Dopesmoker. Waarom die bestaat geen idee want de remaster die in 2012 via Southern Lord uitgekomen is, is zo legendarisch als het origineel.

Bon fuck Scott Kelly, er is een remaster uit van Dopesmoker. Waarom die bestaat geen idee want de remaster die in 2012 via Southern Lord uitgekomen is, is zo legendarisch als het origineel.

Om de tien jaar roken ze wat geestesverruimende middelen en mixen ze alles opnieuw, just for the fun of it.

Ik word er soms zelfs een beetje boos van want ik krijg dan emails van Bandcamp of whatever met "New release from Sleep" in de titel en dank ik joepiejeej nieuwe single maar dan is het gewoon Dopesmoker met meer wiet.

Zelf ben ik de laatste dagen aan het genieten van REZN, een doomband uit Chicago die ondanks hun onnozele naam toch echt wel lekker klinken. Hun debuut heb ik nog niet beluisterd, maar Chaotic Divine en Calm Black Water zijn pretty dope.

Net een search gedaan en ik heb op het forum nog nergens Svalbard zien passeren. Any idea why?

Ze komen uit een (crust)punkmilieu en evolueren naar een sound dat ligt tussen hardcore, shoegaze, postmetal met vlagen van black metal. Dus een beetje zoals Oathbreaker. :unsure:
Eerste albums hebben meer hardcorevibes, laatste neigt meer post-metalish.

Begin volgend jaar op het podium met Cult Of Luna en Russian Circles in de AB.

Ik heb ooit wel eens een album van Svalbard gechecked omdat ze op de affiche van Roadburn stonden, maar het was niet mijn ding, en sindsdien geen nieuwe kans meer gegeven.

Terug
Bovenaan