Het grote stoner & doomtopic

Gezien dit basically het topic is voor de Roadburn-afficionado's op het forum hier, zullen we de nieuwe Swans hier maar bespreken?

Ik heb hem ondertussen twee keer kunnen beluisteren, maar eigenlijk maar in stukken en beetjes. Ik weet niet of dat zo'n nadeel is eigenlijk, Birthing voelde deze keer voor me aan als meer een collectie lossere tracks dan een echt coherent geheel; wat ik wel had bij de Swans van 10 jaar terug. Ik vind hem terug goed, maar niet helemaal wow. Voorlopig misschien zelfs zwakker dan Leaving Meaning en The Beggar. Een 7/10 zoals ook de Fantano zou zeggen.

Een aantal nummers herken ik nog van hun passage in de Bourla van twee jaar terug. I Am A Tower vond Ik toen al de vaart uit het optreden halen en op album heb ik hetzelfde gevoel. De impact van de andere lange 20min durende nummers is deze keer ook minder dan in het verleden. Ik vond het net een goede evolutie dat Gira zich op de twee voorgangers meer leek te concentreren op bondigheid.

CD2, vanaf Red Yellow vind ik voorlopig de meest indrukwekkende kant waar ze de meanderende blues-toer op gaan. Titelsong Birthing is ook wel heel sterk qua sfeer.
Ik vond het zelf een serieuze meevaller. In het begin had ik het wat moeilijk, maar ben toch gesetteld geraakt en dan was het genieten tot het einde.

leaving meaning wordt waarschijnlijk hun laatste meesterwerk, maar als ze materiaal van deze kwaliteit leveren, mogen ze gerust blijven doorgaan.

Ik vond het zelf een serieuze meevaller. In het begin had ik het wat moeilijk, maar ben toch gesetteld geraakt en dan was het genieten tot het einde.

leaving meaning wordt waarschijnlijk hun laatste meesterwerk, maar als ze materiaal van deze kwaliteit leveren, mogen ze gerust blijven doorgaan.
7/10 is dan ook een goede score :unsure:

Nee maar zoals altijd besef ik dat ik nog wat meer met het nieuwe album moet leven. Kan zeker nog groeien (zoals altijd bij Swans).

Ook cool om te zien dat je Leaving Meaning zo hoog inschat. Dat album is mad underrated op het wijdere web. Zo zalig rustgevend bij stukken.

Ik denk vrijdag en zaterdag te gaan, want Bongripper en Colour Haze wil ik absoluut nog eens terugzien. Eerst nog eens afstemmen met het thuisfront.

Nog een nieuwe single van Margarita Witch Cult:

Leuke clip en iets beter dan de vorige single vind ik. Nog steeds geen supervernieuwende of heel bijzondere stoner & doom, maar gewoon leuk en rechttoe rechtaan met een retro knipoog. Ze gaan duidelijk nog meer de occulte tour op, ook in deze clip. Het zou leuk zijn ze ooit nog eens live te zien.
De gig van een paar jaar geleden staat nog steeds in mijn geheugen gegrift, alsook de ontmoeting met de band.

EDIT: ook weer een nieuwtje van Electric Citizen, zeker mijn ding:

Deze band ontdekt dankzij hun label. Dat kanaal is echt een grote hulp voor mij voor het ontdekken van nieuwe muziek die toch eens iets voor mij is. :unsure:

Dit is dan een pak lawaaieriger. Zeer cool, maar nog cooler als ik ervoor in de stemming ben:

Laatst bewerkt:
Geen idee waar dit exact thuis hoort maar hier gaan wel liefhebbers zitten! Uit de stal van Goat, Rocket Recordings.

Edit:

Na het eerste nummer volledig verteerd te hebben, staat het hier meer dan op z'n plek. :biglaugh:
Als de overige nummers ook zo zijn, wordt dat hier een mooie kandidaat voor in de lijstjes te belanden.

Laatst bewerkt:
Geen idee waar dit exact thuis hoort maar hier gaan wel liefhebbers zitten! Uit de stal van Goat, Rocket Recordings.

Edit:

Na het eerste nummer volledig verteerd te hebben, staat het hier meer dan op z'n plek. :biglaugh:
Als de overige nummers ook zo zijn, wordt dat hier een mooie kandidaat voor in de lijstjes te belanden.
Heeeeeerlijk broeierige plaat! :love:

Pas gereleased. Muzikaal is dit absoluut mijn ding, maar de vocals klikken weer eens niet. Ik vind ze zeurderig en niet genoeg passen. (Soit, misschien komt het nog.)
Misschien zijn andere mensen hier wel meer fan?

Dit klinkt al beter!

Geen nieuwe release dit keer, maar wat is dit album een interessante ontdekking! Meer dan 20 jaar oud intussen. Female vocals!

Terug
Bovenaan